Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 jan 2019 08:23

Conclusie, als je die bars nodig hebt, heb je ook een simpel, recht toe recht aan, stuurtje nodig.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 jan 2019 08:24

Clercqske schreef: 06 jan 2019 19:05 Zo hoop spacers altijd bij canyon, ik zou toch u vorkbuis wat afzagen hoor dit zal mooier zijn dan heb je niet zo toren van spacers
Dat is toch gewoon de vorkbuis die een lengte heeft. Het enige verschil met andere merken is dat je die bij een fietsenmaker koopt die de vorkbuis voor jou afzagen. Bij Canyon mag (hoeft niet) je dat zelf doen of je gaat langs een service centre.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 jan 2019 08:27

toonp schreef: 06 jan 2019 13:00 ..

Heb uiteraard ook navraag gedaan bij Canyon:
De 14t eindkrans zou gewoon moeten passen, echter is dit natuurlijk deels afhankelijk van het formaat frame, op de allerkleinste maten wordt het lastig.
En dus blijft er een zweem van onzekerheid hangen...
Heb je de fiets al, dan kan je het zelf bekijken met een krans 14 van je huidige cassette.
Heb je de fiets nog niet, zou ik de gok gewoon nemen. Enerzijds heb je goede kans dat het past. Meet of pas dit met een krans 14 die je al hebt liggen.
Past het, bestel je je 14-28 cassette
Past het niet, bestel je een cassette die begint bij de 13, die zijn er ook vast.
In het uiterste geval, heb je 30 dagen uitprobeertijd bij Canyon, je kan dus zelfs de fiets retourneren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

toonp
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 dec 2018 13:48

toonp 07 jan 2019 13:02

Het gaat wss het gokje worden. Ik begin namelijk helemaal blanco, zonder krans of cassette. Mocht het niet passen, dan zou ik uit kunnen wijken naar een 12-25.
Een 13 als eindkrans ben ik nog niet tegengekomen. Moet ik dan aan Marchisio of Miche denken? Ook een behoorlijke investering, toch?

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 07 jan 2019 20:02

DonVino84 schreef: 06 jan 2019 14:14 Ik ben mn nieuwe Endurace wat aan het afstellen en na een eerste ritje wil ik het stuur nog een tikkie lager. Ik vroeg me af, die onderste spacer die wat breder uitloopt naar beneden, kan die er ook nog onder uit of is dit het maximale?
Ik sta op het punt om de ENDURACE CF SL DISC 8.0 te bestellen, maar ik heb twee linkerhanden en daarnaast begrepen dat de fietsenmaker ook geen fan is van Canyon. Wat is jouw ervaring, is de fiets makkelijk te monteren? Of ben je nog wel even bezig met de afstellingen?
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

SandeR.
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 jul 2014 18:57

SandeR. 08 jan 2019 09:50

LeSoigneur schreef: 07 jan 2019 20:02
DonVino84 schreef: 06 jan 2019 14:14 Ik ben mn nieuwe Endurace wat aan het afstellen en na een eerste ritje wil ik het stuur nog een tikkie lager. Ik vroeg me af, die onderste spacer die wat breder uitloopt naar beneden, kan die er ook nog onder uit of is dit het maximale?
Ik sta op het punt om de ENDURACE CF SL DISC 8.0 te bestellen, maar ik heb twee linkerhanden en daarnaast begrepen dat de fietsenmaker ook geen fan is van Canyon. Wat is jouw ervaring, is de fiets makkelijk te monteren? Of ben je nog wel even bezig met de afstellingen?
Ik ben ook niet heel handig maar dit is echt prima zelf te doen, ik heb dit 2x gedaan met mijn Canyon. (de 1e x was mijn eerste racefiets zelfs)
Neem je tijd en goed kijken wat je doet, dan komt het allemaal goed.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 08 jan 2019 11:02

LeSoigneur schreef: 07 jan 2019 20:02
Ik sta op het punt om de ENDURACE CF SL DISC 8.0 te bestellen, maar ik heb twee linkerhanden en daarnaast begrepen dat de fietsenmaker ook geen fan is van Canyon. Wat is jouw ervaring, is de fiets makkelijk te monteren? Of ben je nog wel even bezig met de afstellingen?
Anders even bij De Mechanieker in Amersfoort een afspraak maken. Ik dacht dat zij soort van officiële Canyon service doen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 jan 2019 11:25

Ja, of Koers CC bij rotterdam. Of het service centre in Eindhoven.

Overigens is het niet heel moeilijk, als het goed is, is je fiets afgesteld (versnellingen en remmen). Hoef je alleen je wielen erin te zetten, stuur/stuurpen op je vorkbuis (2 inbusjes), pedalen erop schroeven en zadel op juiste hoogte zetten.

Dat zijn allemaal vrij basis handelingen zou ik zeggen, maar ik kan me goed voorstellen als je je er niet zo mee vertrouwd voelt, dat je ook hier graag hulp bij hebt. Bedenk zelf in ieder geval, vast is vast. pedalen draaien zichzelf vast dus hoef je niet aan te sjorren. zadelpenklem en stuurpen wil moeten vast zitten en niet zo hard je kunt, want maak je misschien wel iets stuk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 08 jan 2019 11:52

MarkVeenstra schreef: 08 jan 2019 11:25 zadelpenklem en stuurpen wil moeten vast zitten en niet zo hard je kunt, want maak je misschien wel iets stuk.
En daarvoor krijg je een soort van moment sleutel meegeleverd!
Courir c'est mourir un peu

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 08 jan 2019 12:51

LeSoigneur schreef: 07 jan 2019 20:02
DonVino84 schreef: 06 jan 2019 14:14 Ik ben mn nieuwe Endurace wat aan het afstellen en na een eerste ritje wil ik het stuur nog een tikkie lager. Ik vroeg me af, die onderste spacer die wat breder uitloopt naar beneden, kan die er ook nog onder uit of is dit het maximale?
Ik sta op het punt om de ENDURACE CF SL DISC 8.0 te bestellen, maar ik heb twee linkerhanden en daarnaast begrepen dat de fietsenmaker ook geen fan is van Canyon. Wat is jouw ervaring, is de fiets makkelijk te monteren? Of ben je nog wel even bezig met de afstellingen?
Is goed te doen, eigenlijk kun je niks fouts doen, behalve te hard aandraaien. Even goed die pasta aanbrengen en goed op de aangegeven NM letten. Ze leveren een sleutel mee waarop je precies ziet hoe hard je ‘m aandraait.

Alleen het zadel aandraaien vond ik even pielen omdat het wiel wat in de weg zit. Wiel even er uit zou het makkelijker maken ;)

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 08 jan 2019 12:56

LeSoigneur schreef: 07 jan 2019 20:02
DonVino84 schreef: 06 jan 2019 14:14 Ik ben mn nieuwe Endurace wat aan het afstellen en na een eerste ritje wil ik het stuur nog een tikkie lager. Ik vroeg me af, die onderste spacer die wat breder uitloopt naar beneden, kan die er ook nog onder uit of is dit het maximale?
Ik sta op het punt om de ENDURACE CF SL DISC 8.0 te bestellen, maar ik heb twee linkerhanden en daarnaast begrepen dat de fietsenmaker ook geen fan is van Canyon. Wat is jouw ervaring, is de fiets makkelijk te monteren? Of ben je nog wel even bezig met de afstellingen?
Zoals hierboven geschreven: dat opbouwen is echt makkelijk te doen, zelfs met twee linkerhanden. De uitdaging zit daarna: als jouw fietsenmaker niet graag werkt aan een Canyon, wat dan? Ben je bereid onderhoud zelf op te pakken (en het gereedschap daarbij te kopen) of te reizen naar een fietsenmaker die jouw fiets wel wil onderhouden?

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 08 jan 2019 17:18

lancev7 schreef: 07 jan 2019 07:42 [.............
H36: Tot 2019 gemonteerd op de Ultimate en vanaf 2019 op de Aeroad. Deze cockpit is geschikt voor Clip on bars
Niet geheel juist, mijn aeroad 2014 werd geleverd met H36
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

Plaats reactie