Canyon
Ik krijg volgende week (als het goed is, want het is al een paar keer uitgesteld ) mijn Ultimate CF SLX. Wordt geleverd met een 36-52 crank en korte kooi Ultegra 8000 achterderrie. Heb tot nu toe altijd gereden met Force compact, waar ik thuis met 39-52 icm 11-23 rij en in de bergen met 34-50 icm 11-28. Ik wil de 36-52 een kans gaan geven, omdat ik het beu ben telkens te moeten sleutelen als ik richting Limburg of de Alpen ga. Lijkt me ideaal om alleen een cassette te hoeven vervangen.
Ik was benieuwd met welke cassette jullie rijden. Op de site van Shimano lees ik dat een 11-23 niet gaat passen op de korte kooi derrie van de 8000 serie. Dat gaat vanaf 11-25. Dat lijkt me onzin toch?? Ik wilde een 11-23 kopen voor de polder en een 11-30 voor het klimwerk. De 11-28 lijkt me in de Alpen i.c.m. de 36 voor mij als antiklimgeit net wat stief.
Iemand die rijdt met een 11-23? 11-28 te doen met een 36 voor in de Alpen?
Ik was benieuwd met welke cassette jullie rijden. Op de site van Shimano lees ik dat een 11-23 niet gaat passen op de korte kooi derrie van de 8000 serie. Dat gaat vanaf 11-25. Dat lijkt me onzin toch?? Ik wilde een 11-23 kopen voor de polder en een 11-30 voor het klimwerk. De 11-28 lijkt me in de Alpen i.c.m. de 36 voor mij als antiklimgeit net wat stief.
Iemand die rijdt met een 11-23? 11-28 te doen met een 36 voor in de Alpen?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
11-30: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30
11-28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
het verschil zit hem alleen in de grootste 3 kransjes! Maw. alleen icm. binnenblad op de steilere beklimmingen.
Dwz. dat je op vlakke wegen totaal geen nadeel ondervindt van de 11-30
Dan rijd je namelijk OF buitenblad OF. binnenblad icm. de 14-15-17-19.
Ik zou dus absoluut voor 11-30 gaan ipv. 11-28.
11-28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
het verschil zit hem alleen in de grootste 3 kransjes! Maw. alleen icm. binnenblad op de steilere beklimmingen.
Dwz. dat je op vlakke wegen totaal geen nadeel ondervindt van de 11-30
Dan rijd je namelijk OF buitenblad OF. binnenblad icm. de 14-15-17-19.
Ik zou dus absoluut voor 11-30 gaan ipv. 11-28.
Laatst gewijzigd door estorino op 26 apr 2018 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, wel met de Ultegra 12-25. Wat mij betreft de ideale 11-speed cassette voor op het vlakke: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25
Canyon Ultimate CF SLX met R8000 52x36 met korte kooi, 12-25 EN 11-30, all you'll ever need! Vette bak, welke kleur?
Ik heb ook geprobeerd te rijden met 36-52 maar dat beviel mij niet goed. (Had de 36 er na de bergen opgelaten). Vooral in de zone rond 35kmh. Zat de ketting op het voorblad te schuin achter en als ik dan op het grote blad ging stond moest achter weer te ver naar links.estorino schreef: ↑26 apr 2018 15:11 11-30: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30
11-28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28
het verschil zit hem alleen in de grootste 3 kransjes! Maw. alleen icm. binnenblad op de steilere beklimmingen.
Dwz. dat je op vlakke wegen totaal geen nadeel ondervindt van de 11-30
Dan rijd je namelijk OF buitenblad OF. binnenblad icm. de 14-15-17-19.
Ik zou dus absoluut voor 11-30 gaan ipv. 11-28.
Voor mij is 34-39 wissel 5min werk en hoeft alleen voor de Alpen. Voor Limburg gebruik ik 39 icm 11-28.
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47
Hallo,
Ik heb sinds 2 weken een probleem met accu di2 van een aeroad cf slx, waarvan de accu zich in schuine buis boven BB bevindt. Accu volledig opgeladen, maar na zeer korte tijd weer op 20%, af te lezen via D-fly. Hiervoor nooit problemen gehad en kon maanden met 1 accu lading doen. Om bij accu te komen is het noodzakelijk de BB te verwijderen of heb ik dit mis? Herkend iemand zich in dit problem? Is de BB van een Aeroad zelf te verwijderen en dus weer te plaatsen of is dit meer klus voor FM of zelfs Canyon?
Ik hoor het graag, BVD
Ik heb sinds 2 weken een probleem met accu di2 van een aeroad cf slx, waarvan de accu zich in schuine buis boven BB bevindt. Accu volledig opgeladen, maar na zeer korte tijd weer op 20%, af te lezen via D-fly. Hiervoor nooit problemen gehad en kon maanden met 1 accu lading doen. Om bij accu te komen is het noodzakelijk de BB te verwijderen of heb ik dit mis? Herkend iemand zich in dit problem? Is de BB van een Aeroad zelf te verwijderen en dus weer te plaatsen of is dit meer klus voor FM of zelfs Canyon?
Ik hoor het graag, BVD
Hopelijk is iemand me voor geweest, maar: heeft iemand ooit een 4iiii left only op een Endurace CF gemonteerd?
Ik had een Pioneer, maar die liep helaas tegen de liggende achtervork.
Om nou weer een leuk bedrag weg te gooien is ook zo wat...
Ik had een Pioneer, maar die liep helaas tegen de liggende achtervork.
Om nou weer een leuk bedrag weg te gooien is ook zo wat...
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!
Heb 2 jaar geleden het "Alpenbrevet" gereden in Zwitserland met een 36 voor en een 11-28 achter. Ook de Alpe d'huez, telegraph, Galibier en de Mont Ventoux ook nog even meegepakt in dezelfde vakantie en overal boven gekomen zonder problemen. Terwijl ik met mijn 86 kilo geen lichtgewicht ben.marsman schreef: ↑26 apr 2018 15:02 Ik krijg volgende week (als het goed is, want het is al een paar keer uitgesteld ) mijn Ultimate CF SLX. Wordt geleverd met een 36-52 crank en korte kooi Ultegra 8000 achterderrie. Heb tot nu toe altijd gereden met Force compact, waar ik thuis met 39-52 icm 11-23 rij en in de bergen met 34-50 icm 11-28. Ik wil de 36-52 een kans gaan geven, omdat ik het beu ben telkens te moeten sleutelen als ik richting Limburg of de Alpen ga. Lijkt me ideaal om alleen een cassette te hoeven vervangen.
Ik was benieuwd met welke cassette jullie rijden. Op de site van Shimano lees ik dat een 11-23 niet gaat passen op de korte kooi derrie van de 8000 serie. Dat gaat vanaf 11-25. Dat lijkt me onzin toch?? Ik wilde een 11-23 kopen voor de polder en een 11-30 voor het klimwerk. De 11-28 lijkt me in de Alpen i.c.m. de 36 voor mij als antiklimgeit net wat stief.
Iemand die rijdt met een 11-23? 11-28 te doen met een 36 voor in de Alpen?
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Hoeft niet, maar bij een goed afgestelde fiets is het niet nodig.