Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 08 okt 2018 09:16

Pvanrun schreef: 08 okt 2018 07:09
Arno357 schreef: 07 okt 2018 20:03
piethenk schreef: 07 okt 2018 19:24

Ik heb ‘m eraf ‘geknipt’ met een nijptang. Was 10 seconden werk. Eerst cassette eraf om ‘m heel te houden, zie ik de nut niet van in... en kost bovendien een veelvoud aan seconden ;-)
laten zitten ! is montagepunt van de optioneel verkrijgbare dubbele remschijf achter!
:lol: nou moet ik ff hard lachen. Dubbele remschijf. Wie heeft je dat verteld? Gewoon spaak beschermer plaatje.
Nee hoor , bel maar naar servicepunt van Canyon ..Daar zullen ze het bevestigen ..of anders even kijken naar de laatste reactie van mij in het domme vragen topic .. :lol: :lol: :lol:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 okt 2018 12:25

Vermoedelijk heeft Canyon wat schadeclaims aan de broek gehad wegens derailleur in de spaken en hopen ze dat minder begaafde rijders die schijf laten zitten...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 okt 2018 13:33

Storm-biker schreef: 07 okt 2018 16:31 Kijk naar de plaatjes van de frames en je ziet waarom ze verschillen, de buis loopt bij de CF door en bij de CF SL disc niet. Is wel een van de minst relevante afmetingen trouwens, gebruik liever Stack & Reach.
De maximale zadelhoogte zakt ook met 2,5cm dus die maat is soms wel relevant.
Campagnolo Ultra Dork

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 09 okt 2018 08:00

Haha. Die schijf achteraan zit ook bij niet schijfremfietsen. Is dus gewoon een derrie beschermer voor zij die de pech hebben deze in het wiel te trekken
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 11 okt 2018 12:01

[quote=Arno357 Nee hoor , bel maar naar servicepunt van Canyon ..Daar zullen ze het bevestigen ..of anders even kijken naar de laatste reactie van mij in het domme vragen topic .. :lol: :lol: :lol:
[/quote]

Hopelijk neemt niemand dit serieus, gaat bijzondere gesprekken geven daar bij het servicekantoor :)

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 11 okt 2018 12:27

Iemand die weet of de grand canyon al 3.0 iets is of zijn er betere alternatieven?

Is wel het max die ik aan een MTB ga uitgeven aangezien het is om sporadisch eens een tochtje mee te doen en om een gezinstochtje mee te maken.

Martinique
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2018 13:01

Martinique 11 okt 2018 13:30

Donders, met de TdF actie de Endurace CF SL 8.0 gekocht, bij gebrek aan een fel kleurtje maar in de kleur grijs/oranje (ICELAND LAVA). Toen zei ik nog, ik had liever een rode gehad... Nu is ie er in knalrood en blauw... Iemand nog interesse in een grijze variant :)
Wat ik wel frappant vindt is dat de specs exact hetzelfde zijn, alleen het gewicht is nu geen 7,6 kg maar 8,1 kg. Iemand een verklaring daar voor? Of weegt die hoogglanslak een halve kilo?

ippe
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36

ippe 11 okt 2018 16:00

Djemz schreef: 11 okt 2018 12:27 Iemand die weet of de grand canyon al 3.0 iets is of zijn er betere alternatieven?

Is wel het max die ik aan een MTB ga uitgeven aangezien het is om sporadisch eens een tochtje mee te doen en om een gezinstochtje mee te maken.
Als ik mocht kiezen zou ik de AL 4.0 nemen. Deze heeft een iets betere vork en shifters.
Daar ga je meer plezier van hebben ook al doe je maar sporadisch een tochtje ermee. Alhoewel de aandrijving wat gedateerd is betekend dat ook als je iets moet vervangen dit spotgoedkoop is ;) .
Dus mijn advies is : 100€ extra uitgeven voor minder zorgen :winkthumb: .
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.

rokl
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2017 10:25

rokl 11 okt 2018 17:09

Ik wil graag mijn recente ervaring met Canyon met jullie delen:

Begin augustus 2018 een Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc SL maat L besteld met een korting van 450.- Euro. Na enkele proefritten achter gekomen dat ik wat gestrekt op de fiets zit. Contact met Canyon opgenomen en ze waren bereid om zonder meerkosten het standaard cockpit (420/110 mm) te vervangen door een cockpit 420/100 mm (dit cockpit zit standaard op een maat M frame). Ombouw was gepland op 24 augustus in Eindhoven. Omdat ik na 24 augustus niets hoorde over het opleveren van de fiets contact opgenomen met Canyon en hoorde dat de cockpit nog niet binnen was. Twee weken later was de cockpit nog steeds niet binnen. Toen stelde Canyon voor om hetzelfde fiets nieuw in Koblenz te bestellen, omdat die nu in de aanbieding was met 500.- Euro korting. Voordeel van deze move volgens Canyon was dat ik dan zeker er vanuit kan gaan dat de fiets met het kortere cockpit voor medio september wordt geleverd; de ombouw van het cockpit van mijn gekochte fiets zou tot medio september kunnen duren. Dus ben ik akkoord gegaan met het voorstel van Canyon.

Enkele dagen later kreeg ik bericht dat de fiets tussen 3 en 7 september wordt geleverd. Helaas niet. Na meerdere keren contact te hebben gehad, kreeg ik plotseling te horen dat in verband met logistieke problemen de levering is vertraagd en dat de fiets nu tussen 1 en 5 oktober wordt geleverd.

Helaas gebeurde dit weer niet. Ergisteren een e-mail gestuurd naar Canyon met de vraag of de fiets definitief voor 21 oktober wordt geleverd. Anders zou ik afstand nemen van het kortere cockpit en de fiets met het standaard cockpit willen ontvangen.

Vandaag een e-mail van Canyon ontvangen met als hoogtepunt dat het goed kan zijn dat de fiets ueberhaupt niet meer wordt geleverd omdat de 2018 modellen uit het programma zijn genomen en door de 2019 modellen zijn vervangen. Uiteraard zijn de 2019 modellen nog niet te bestellen. Na bekijken van de 2019 modellen ben ik vrij snel tot de conclusie gekomen dat geen van deze modellen aan mijn wensen/eisen voldoet.

Meteen een e-mail naar Canyon gestuurd waarin ik hamer op levering van het model dat ik toen had gekocht. Gek genoeg vond ik in de outlet precies diet model in maat L nog staan. Of deze fiets identisch is met mijn fiets dat ik toen heb gekocht kan ik niet met zekerheid zeggen, maar het zou me niet verbazen.

Nu kan het gebeuren dat ik een fiets in augustus had gekocht en betaald en uiteindelijk na maanden te hebben gewacht met lege handen er voorsta.

Ik vind dat onbegrijpelijk en niet acceptabel. Ik laat op dit moment uitzoeken wat mijn rechten zijn. Wordt vervolgd.

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 11 okt 2018 19:35

De mensen van de chat kunnen je vast vertellen of de fiets die nu in de outlet staat degene is die jij hebt terug gestuurd. Als dat hem is en je wilt die afmontage hebben zou ik gewoon die weer bestellen. Je hebt hem dan met €750 korting ipv €450

2019 modellen zijn gewoon op voorraad en te bestellen overigens, en zoveel is er toch niet veranderd?
Als ze door hun fout de 2018 niet meer kunnen leveren en jij aangeeft een 2019 model te willen, dan geven ze daar vast wel wat korting op

Ik denk persoonlijk dat je rechten niet ver reiken trouwens

rokl
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2017 10:25

rokl 11 okt 2018 20:23

Misschien heb je gelijk dat ik het eigendom aan de fiets heb overgedragen aan Canyon op het moment dat ik instemde met de koop van een nieuwe. En misschien moet ik gewoon de koop storneren, het geld terugvragen, en een Trek Domane of een Specialized Roubaix kopen. Alleen jammer dat ik in augustus een top aanbieding had voor een Trek Domane, die nu niet meer geldig is.

Voor wat betreft de 2019 modellen: de CF SL 8.0 Disc SL bestaat niet meer; de CF SL 8.0 Disc wil ik niet vanwege de wielen en het cockpit, die duidelijk minder zijn; een Di 2 wil ik niet; een model hoger is de Aero met Reynolds wielen i.p.v. de Mavic, maar voor een prijs, die aanzienlijk hoger is. Verdere alternatieven in het prijssegment zijn er niet.

Voor wat betreft de beschikbaarheid kan ik alleen weergeven wat Canyon mij heeft verteld. En tenslotte zit bij Canyon een gat van meerdere maanden tussen besteldatum en leverdatum.

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 11 okt 2018 20:56

Voor iemand die van plan is een Endurace CF SL Disc 8.0 in Hellfire Red te bestellen zijn dit weinig geruststellende berichten.... Zijn er anderen die mij gerust kunnen stellen? :-)
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Plaats reactie