Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

funbike77
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015 12:43

funbike77 25 jul 2019 22:17

Nee hoor, die van mij komt ook volgende week. Tenminste als ikzelf de order niet annuleer. Heb vorige week mijn sleutelbeen gebroken en kan er dus niet op fietsen in de 30 dagen proef periode. Canyon kan, volgens eigen zeggen, de levering ook niet uitstellen :shock:
Vrees dus dat ik de fiets opnieuw moet gaan bestellen en het wachten weer kan beginnen :D

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jul 2019 23:02

Djemz schreef: 25 jul 2019 20:31
Lcsmet schreef: 25 jul 2019 18:54
Djemz schreef: 25 jul 2019 16:23 Zalig, mijn ultimate is vervroegd van oktober naar volgende week 👌👌👌
Inderdaad, het mag, wat betreft levertijden, al eens meezitten ook.

Nog een tip, je fiets goed nakijken als je hem krijgt.
Ja was ik van plan uit vrees dat het mss iemand is die hem terug gestuurd heeft. Maar ik denk dat iemand zijn order gecancelled heeft want de vorige batch ging normaal in die week uitgeleverd worden.
Top
I know myself like no one else
Nothing to defend

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 25 jul 2019 23:53

funbike77 schreef: 25 jul 2019 22:17 Nee hoor, die van mij komt ook volgende week. Tenminste als ikzelf de order niet annuleer. Heb vorige week mijn sleutelbeen gebroken en kan er dus niet op fietsen in de 30 dagen proef periode. Canyon kan, volgens eigen zeggen, de levering ook niet uitstellen :shock:
Vrees dus dat ik de fiets opnieuw moet gaan bestellen en het wachten weer kan beginnen :D
Ja de eerste 2 weken zal ik er ook niet op kunnen. Heup gebroken in mei en normaal krijg ik rond half augustus weer groen licht om alles te doen.. Fietsen lukt al op de trainer maar uitklikken durf ik nog niet heel vlot te doen.

Julle01
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2018 20:52

Julle01 29 jul 2019 16:10

Beste Canyonliefhebbers,
Graag wil ik jullie het volgende vragen.
Ik ben sinds april 2018 in het bezit van een Canyon Aeroad CF SLX disc 8.0 Di2.
De fiets bevalt mij erg goed maar heb wel 2 euvels waar ik vragen over heb.
Het lijkt mij het beste deze vragen te stellen aan ervaringsdeskundigen die ook met deze fiets rijden.
Vorig jaar heb ik een aantal dagen in de alpen gefietst waarbij tijdens en vooral na de afdeling de remblokken tegen de schijven aanliepen.
Gevolg was dat de remblokken al snel versleten waren.
Contact met Canyon opgenomen en ter reparatie gebracht bij een servicepunt. De remmen werden schoongemaakt en het euvel was verdwenen.
Vorige week weer een lange afdaling (de Mont Ventoux) en hetzelfde probleem diende zich weer op.
Ik ben van mening dat het probleem ontstaat doordat er toch in één van de twee zuigers vuil komt en de zuiger niet goed terugkomt.
Het gevolg is dat de andere zuiger de schijfrem dan dermate (lees meer) indrukt zodat deze licht vervormd en zorgt voor een aanlopende rem.
Delen jullie deze mening en wat kan ik hier aan doen? Andere zuigers o.i.d.?

Ook kreeg ik bij een snelheid hoger dan de 60 kilometer per uur last van een trillend frame (shimmyen). Hebben jullie dit ook wel eens ervaren met deze Canyon?
Zou de problemen met de rem hier de oorzaak van kunnen zijn? Of toch de forse zijwind in combinatie met de hoge velgen?
Graag jullie reactie.
alvast bedankt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 jul 2019 21:21

Schimmen test eerst even of je het zelf niet bent. Handen van het stuur en wanneer begint het.
Bij de mtb heb ik het ook maar komt door de banden. Pak ik dan het stuur weer vast is het weg.

Kijk voor de schijfremmen eens wat YouTube filmpjes van bv gcn oid.
Zuigers terugduwen en op nieuw uitlijnen werkt meestal wel anders zuigers schoonmaken en een beetje smeren.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 30 jul 2019 01:16

Morgen komt mijn ultimate aan 👌👍👌

ronvdvoort
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01

ronvdvoort 30 jul 2019 07:52

Julle01 schreef: 29 jul 2019 16:10 Beste Canyonliefhebbers,
Graag wil ik jullie het volgende vragen.
Ik ben sinds april 2018 in het bezit van een Canyon Aeroad CF SLX disc 8.0 Di2.
De fiets bevalt mij erg goed maar heb wel 2 euvels waar ik vragen over heb.
Het lijkt mij het beste deze vragen te stellen aan ervaringsdeskundigen die ook met deze fiets rijden.
Vorig jaar heb ik een aantal dagen in de alpen gefietst waarbij tijdens en vooral na de afdeling de remblokken tegen de schijven aanliepen.
Gevolg was dat de remblokken al snel versleten waren.
Contact met Canyon opgenomen en ter reparatie gebracht bij een servicepunt. De remmen werden schoongemaakt en het euvel was verdwenen.
Vorige week weer een lange afdaling (de Mont Ventoux) en hetzelfde probleem diende zich weer op.
Ik ben van mening dat het probleem ontstaat doordat er toch in één van de twee zuigers vuil komt en de zuiger niet goed terugkomt.
Het gevolg is dat de andere zuiger de schijfrem dan dermate (lees meer) indrukt zodat deze licht vervormd en zorgt voor een aanlopende rem.
Delen jullie deze mening en wat kan ik hier aan doen? Andere zuigers o.i.d.?

Ook kreeg ik bij een snelheid hoger dan de 60 kilometer per uur last van een trillend frame (shimmyen). Hebben jullie dit ook wel eens ervaren met deze Canyon?
Zou de problemen met de rem hier de oorzaak van kunnen zijn? Of toch de forse zijwind in combinatie met de hoge velgen?
Graag jullie reactie.
alvast bedankt.
Ik heb precies dezelfde fiets en heb ook weleens last gehad van het shimmyen van de fiets. Heb het idee dat het voor een gedeelte aan het frame zelf ligt. Een oplossing hiervoor is zorgen dat het zwaartepunt naar beneden en naar voren gaat. Gewicht van het zadel en meer op de pedalen en het stuur zorgt ervoor dat ik er geen last van heb. Zie ook het filmpje van GCN

https://www.youtube.com/watch?v=JVgjiB4Y6a0

Voor wat betreft de aanlopende schijfremmen dit is gewoon een kwestie van afstellen. Bij net nieuwe remblokken luistert dit best wel nauw.

https://www.youtube.com/watch?v=gQ_oIAPuQR8

Fullgazzz
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 aug 2016 20:38

Fullgazzz 30 jul 2019 08:15

Afhankelijk van hoeveel je remt in de afdalingen worden de schijven warmer, zetten ze uit en gaan ze minimaal vervormen. Hierdoor gaan ze iets makkelijker aanlopen. Na een 20s afkoelen stopt dit.
Ik ben net terug uit de alpen en een vriend van me reed met ultegra schijven, die haddel er veel meer last van dan mijn xtr schijfjes. (Xtr is stijver)
Scott Foil disc
Scott Addict RC Pro
Scott Scale

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 jul 2019 08:42

De Dura-Ace schijfjes hebben er ook last van. Als de mijn versleten zijn, komen er ook XTR-schijfjes in de plaats (ik gebruikte vroeger ook XT-schijfjes en was daar toch blijer mee dan met de huidige)
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jul 2019 09:13

Als je de mogelijkheid hebt geen Shimano schijven rijden. maar Sram bv maken minder herrie.
XT(R) is ook een goed alternatief. Ik weet niet of ze op die racer ook de schijven gebruiken met alu kern, maar dat helpt al helemaal niet. 6 bolt heb je nog meer keuze en is ook een goede optie.

Door die rare dichte koelschijf heb je veel meer kans op herrie en ik denk dat het aero voordeel groter is dan de koeling...….

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2019 10:55

Julle01 schreef: 29 jul 2019 16:10 Vorig jaar heb ik een aantal dagen in de alpen gefietst waarbij tijdens en vooral na de afdeling de remblokken tegen de schijven aanliepen.
Gevolg was dat de remblokken al snel versleten waren.
....
...
Vorige week weer een lange afdaling (de Mont Ventoux) en hetzelfde probleem diende zich weer op.
Van dat kleine beetje slepen slijten remblokken niet IMHO.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jul 2019 14:26

nee totaal niet inderdaad. Ik rijd inmiddels al 10K met remblokken en heb ze deze week gemeten voor de vakantie. slechts 0.7 mm versleten van de totaal 1.5mm die het mag hebben. Komt er dus op neer dat ik er zo,n 20k mee ga doen. Ik rijd niet in de regen met de racert, met zelf op de mtb haal ik makkelijk de 10k op een set blokken.

Plaats reactie