Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 27 jun 2021 09:45

Bedankt voor de tips! Gisteren een beetje aan het rondkijken geweest, maar ik denk dat het lastig gaat worden. Weinig fietsen die ik echt mooi vind en die dezelfde specificaties hebben rond die prijs. Vaak zijn ze zwaarder of geen di2 of hebben ze budget wielen erin. Misschien ben ik te kritisch, maar ik wil wel een fiets waar ik 100% tevreden mee bent als ik zoveel geld uitgeef. Hopelijk verschijnen de aankomende maanden de nieuwe modellen en anders word het wachten tot januari.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jun 2021 11:53

Melda schreef: 25 jun 2021 17:50
...Fiets gekocht met ...groep en alu wielen. Fiets strippen en onderdelen verkopen............
Het vergt tijd, maar ik vond het eigenlijk nog wel heel leuk om te doen.
Zo doe ik het al jaren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 07 jul 2021 23:03

Ik kan binnenkort m’n nieuwe ultimate TDF special uitpakken en in elkaar zetten.

Heeft iemand nog speciale tips?

Is het bijgeleverde gereedschap okay of moet ik beter iets anders ervoor gebruiken?

Alvast dank voor de hulp! :like:
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 08 jul 2021 07:33

Nee, met handleiding en setje inbussleutels kom je er zeker wel. Komt goed en alvast veel plezier.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 08 jul 2021 11:17

Dank je! Kan er binnenkort mee aan de slag gaan en zal de foto's hier posten.

Ben benieuwd naar m'n eerste Canyon; deze kwam onverwachts (had niet gedacht er kans op te maken) dus nu eindelijk weer een eigen fiets na een tijdje op een "leenfiets" te hebben gereden.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 08 jul 2021 21:31

borgmonster schreef: 07 jul 2021 23:03 Ik kan binnenkort m’n nieuwe ultimate TDF special uitpakken en in elkaar zetten.

Heeft iemand nog speciale tips?

Is het bijgeleverde gereedschap okay of moet ik beter iets anders ervoor gebruiken?

Alvast dank voor de hulp! :like:
Daar zou ik maar niet vanuit gaan, ik wacht ook al vanaf begin dit jaar.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 08 jul 2021 23:06

Nou, dan heb ik erg veel geluk. Vorige week kwam de Ultimate Tour de France Wildcard special in de verkoop. Ik was net te laat maar toen ik contact had met de Canyon chat kwam er juist weer een terug in mijn maat L. Vervolgens 20 minuten zitten F5-en tot die beschikbaar kwam in de shop en meteen toegeslagen. Paar dagen later al werd die bij mij thuis afgeleverd.
Nog geen tijd gehad om ‘m uit te pakken en in elkaar te zetten helaas.

Ik hoop dat jij de jouwe binnenkort ook mag verwelkomen!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 jul 2021 07:28

Honderden of duizenden (?) klanten maanden laten wachten en dan zo'n special binnen paar dagen verzenden. Net als Lux frameset van Mathieu. Beetje krom wel.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 09 jul 2021 07:55

Ik ben het met je eens. Erg krom. En ik moet toegeven dat ik zelf ook erg verbaasd was dat deze binnen enkele dagen werd afgeleverd.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

brbakker
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2021 09:15

brbakker 09 jul 2021 09:17

Vind het ook krom, ik merkte paar maanden terug dat ze geregeld de beschikbaarheid aanpasten van uitverkochte modellen. Maar dan vaak met hele beperkte voorraad en maar 1 of 2 maten.

Heb toen een alert gezet op een Ultimate CF SL 8 in Medium, kreeg binnen 5 dagen een melding, en kon hem zo bestellen. Binnen 3 dagen geleverd.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 jul 2021 09:28

Mag krom voelen... Maar toch niet onlogisch vanuit een bedrijf?

Wat moeten ze dan. Een special aankondigen en die achteraan de lijn zetten?
Of geen special maken.. En dus die kans op wat positieve aandacht voorbij laten gaan? Waarbij het voordeel niet gemerkt wordt waarschijnlijk, want stel dat ze 5.000 fietsen in backorder hebben staan waarbij überhaupt de afgegeven leverdatum al ver in de toekomst ligt. Àls die datum al beïnvloed wordt door 100 special fietsen, dan gaat iemand die een fiets besteld heeft met levertijd van 4 maanden,daar echt geen relatie in zien.

En eigenlijk vind ik het juist bij canyon een beetje gezeik. Want op de website staat per model per maat en kleur gewoon of ze op voorraad zijn, of verwachtte levertijd of niet bestelbaar.
Daar zit altijd al verschil tussen modellen en maten.
Ja dan komt er een special, dat hebben ze natuurlijk gepland, als ze die vrijgeven is die op voorraad, dus gewoon 1 van de (weinige) modellen die je dus direct uit voorraad kunt bestellen.
Feitelijk is het ontzettend transparant wat er gebeurd.

Alleen als verwachtte levertijden niet gehaald worden, ja daar kan je wel over klagen natuurlijk. Terecht ook. Maar dat is momenteel, met de componenten schaarste, geen uitzondering, bij vele merken.

Anyhoe, een snelle levering van een model, maat en kleur op voorraad is altijd al zo geweest bij canyon ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Wafflestomper
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2020 23:33

Wafflestomper 09 jul 2021 09:43

Gisteren een Endurace 8 SF SL Aero besteld, levertijd gaf die aan over 3 weken.. ben benieuwd. Had op 29 juni een order geplaatst voor dezelfde fiets op levetijd 3 sept. Die laatste inmiddels geannuleerd. Zal jullie op de hoogte houden.

Plaats reactie