Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 01 apr 2019 16:22

marsman schreef: 01 apr 2019 14:49 Vraag ik me dan nog steeds af waar Canyon de levertijden van hun fietsen op de site op baseert. Zullen ze dat alleen doen op beschikbaarheid van het frame? En dan gokken dat de onderdelen JIT zijn? Waarschijnlijk gaat het daar op mis. Canyon zal een perfect beeld hebben over de voorraad van hun frames, maar te weinig grip hebben op die van toeleveranciers.
Wat ik dan niet begrijp. Ze assembleren in Duitsland, waarom zou jou dan wel zwarte frames met configuratie X helemaal opbouwen, maar de blauwe fietsen niet. Ik zou bij deze manier van magazijn beheer juist je productie veel meer afstemmen op de bestellingen.
Oftewel: produceren op het moment dat besteld word.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 01 apr 2019 16:50

Frames kun je niet zo maar ff produceren.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 01 apr 2019 17:01

marsman schreef: 01 apr 2019 14:49 Vraag ik me dan nog steeds af waar Canyon de levertijden van hun fietsen op de site op baseert. Zullen ze dat alleen doen op beschikbaarheid van het frame? En dan gokken dat de onderdelen JIT zijn? Waarschijnlijk gaat het daar op mis. Canyon zal een perfect beeld hebben over de voorraad van hun frames, maar te weinig grip hebben op die van toeleveranciers.
Dat klopt, het is vaak bij JIT dat men afhankelijk is van de snelheid van de toeleverancier. En inderdaad dat daar ook de zogenoemde bottleneck. Wat betreft de rest. Ik denk zelf dat de geschatte levertijd volgens de productieplanning is. Beoogde productie datum +1 tot 2 weken.
JanWillem90 schreef: 01 apr 2019 16:22 Wat ik dan niet begrijp. Ze assembleren in Duitsland, waarom zou jou dan wel zwarte frames met configuratie X helemaal opbouwen, maar de blauwe fietsen niet. Ik zou bij deze manier van magazijn beheer juist je productie veel meer afstemmen op de bestellingen.
Oftewel: produceren op het moment dat besteld word.
Dat produceren op basis van bestelling is wat Scania doet. QRM ;). Maar aangezien alle frames vaak voor de productie batch al uitverkocht zijn kiezen ze denk ik voor het frame wat ze het meeste hebben. Ik denk dat de frame leveranciers meer Ultimate CF SL(X) toelevert dan de rode, blauwe en grijze frames. Met andere woorden, Hier van zijn er altijd wel op voorraad bij de leverancier. Terwijl de blauwe daadwerkelijk per batch aan komen.

En dat is knap vervelend want ik heb een blauwe uitgekozen...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

poeperman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 dec 2017 12:22

poeperman 01 apr 2019 22:33

Maar die blauwe is wel verdomd lekker! Had ik ‘m eerder gezien in het echt had ik mss toch een Ultimate genomen. Lang getwijfeld voor een hellfire rode of stealth zwarte, maar wat ben ik blij dat ik dat duffe zwart heb laten staan

Joep2012
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2018 21:57

Joep2012 03 apr 2019 22:28

Bij mijn nieuwe canyon endurace al 7.0 disc rammelt mijn rechter shifter. Hebben jullie hier ook last van? Het is vrijwel altijd aanwezig....

Martijn010
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2018 15:34

Martijn010 04 apr 2019 08:44

Joep2012 schreef: 03 apr 2019 22:28 Bij mijn nieuwe canyon endurace al 7.0 disc rammelt mijn rechter shifter. Hebben jullie hier ook last van? Het is vrijwel altijd aanwezig....
Heb je hier wat aan?
https://road.cc/content/forum/237310-lo ... ter-blades

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 04 apr 2019 09:16

Joep2012 schreef: 03 apr 2019 22:28 Bij mijn nieuwe canyon endurace al 7.0 disc rammelt mijn rechter shifter. Hebben jullie hier ook last van? Het is vrijwel altijd aanwezig....
Wat rammelt er? De gehele shifter ten opzichte van het stuur? Dan kan je volgens mij gewoon de cover naar voren duwen en dan even vast draaien.
Als je remhendel of schakelhendel ten opzichte van de rest rammelt kan je die ook vast draaien. Zoek op Google even naar "Shimano 105 brake lever replacement/adjusment" Dan kom je wel op wat handige filmpjes.

JvK91
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2018 15:59

JvK91 04 apr 2019 11:49

Mijn Ultimate CF sl disc 7.0 besteld op 7 Maart met verwachte leverdatum 11-15 Maart.
Toen mailtje gekregen dat de fiets vertraagd zou zijn tot 25-29 Maart.
Nog een mailtje gekregen dat de fiets vertraagd zou zijn tot 6-10 Mei.

Kijk ik vandaag toevallig op de website van Canyon staat dat mijn ultimate in mijn maat op voorraad is :lol:. Echt geen touw aan vast te knopen met hun.
Laatst gewijzigd door JvK91 op 04 apr 2019 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 04 apr 2019 12:21

JvK91 schreef: 04 apr 2019 11:49 Mijn Ultimate CF sl disc 7.0 besteld op 7 Maart met verwachte leverdatum 11-15 Maart.
Toen mailtje gekregen dat de fiets vertraagd zou zijn tot 25-29 Maart.
Nog een mailtje gekregen dat de fiets vertraagd zou zijn tot 6-10 Mei.

Kijk ik vandaag toevallig op de website van Canyon staat dat mijn ultimate in mijn maat op voorraad is :lol:. Echt een touw aan vast te knopen met hun.
Zelfde mandje! Fiets besteld in februari voor afhalen in Koblenz. Meer dan anderhalve maand vertraging gehad. De huidige status van die order is nog onbekend (er staat eind volgende week, maar volgens de service desk is dat waarschijnlijk onjuist) totdat er meer info is uit Koblenz. Intussen is hebben ze zelfs een extra order voor mij geplaatst, waarbij ik de fiets kostenvrij opgestuurd krijg, of op laat bouwen in Eindhoven. Over service is er niets te klagen tot op heden, ze doen gelukkig hun uiterste best, en ik word handmatig met de mail op de hoogte gehouden van de voortgang door Canyon Support!

Overigens intussen ook al een nieuw idee. De mechanische en elektrische framesets zijn op kortere termijn leverbaar. En aangezien de gewone order wel eens heel lang kan duren, overweeg ik ergens de stage race blue frameset electric te nemen, en een ultegra Di2 groepset te monteren. Setje alu wielen, en china carbon wielen + Stuurlint en zadel en wat tubes en dan heb ik ook een fiets ;).

Maar zelf nog nooit een hele groepset opgebouwd, laat staan eentje met Di2 en hydraulische discs...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2019 14:10

Di2 is makkelijker dan een normale 11 speed groep vind ik. Het is vooral een beetje logisch denken en allemaal plug en pray.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 05 apr 2019 12:46

De levering van mijn nieuwe rode machine is met 2 weken vervroegd naar volgende week... :shock: Nu maar hopen dat dat ook daadwerkelijk zo is!

edit

Zojuist bericht gekregen dat mijn bestelling onderweg is! :like:
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 05 apr 2019 17:08

Wijjjjjjjjjjj willllllllllen foto’s zien! Wij willen foto’s zien, wij willen foto’s zien, wij willen foto’s zien.

Op het melodietje van “Wij worden kampioen” :P

Plaats reactie