Ja het hele systeem gaat nergens over. Ik heb net een losframe besteld met Aerostuur. Direct aangegeven dat ik een langer stuur nodig heb, nee ik krijg eerst deze opgestuurd en moet het dan aangeven en de ander terugsturen...belastender voor het milieu kan je niet werken.HarryuitHilversum schreef: ↑16 nov 2017 11:53 Inderdaad jammer dat Canyon per modeltype maar 2 kleurenopties geeft en verder geen enkele keuzevrijheid mbt afmontage en wielen. Dat doet Rose dan toch een heel stuk beter. Een los frameset kopen lost dit op, maar is tegelijkertijd ook heel onvoordelig qua geld en tijd. Als ik kijk naar mijn huidige fiets (Canyon ultimate SLX uit 2017) kon dat echt niet uit. Voor het bedrag wat je betaalt voor het frame en de groep, zit je al op het bedrag waar je een volledige fiets voor krijgt. Dus ik heb voor het laatste gekozen, alle onderdelen (wielen, zadel, derailleur) die ik niet wilde nieuw op marktplaats gezet en de juiste componenten zelf aangeschaft. Een configurator zou wat mij betreft heel welkom zijn.
Canyon
Nee idd, snap best dat je complete fietsen wil verkopen zoals ze uit de fabriek komen, maar zij weten zelf ook wel dat elke klant een andere stuurpen etc nodig heeft ivm lichaamsmaten. Beetje doelloos om daar geen keuzes in te maken.
Wil zelf graag een endurance 8.0 disc (ultegra)deze is er in zwart of rood maar ik vind de blauwe 7.0 (105) veel mooier . Ook gevraagd of dit mogelijk was antwoord was nee ik vroeg of de fiets al klaar staat nee meneer worden pas volgend jaar weer geleverd moeten vanaf het frame worden opgebouwd pak dan voor mij een blauw frame Maar helaas onmogelijk .
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6085
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
tja, bekend minpunt van Canyon en toch hebben ze zat marktaandeel... Zelfs de mensen die er niet over te spreken zijn kopen alsnog de Canyon (NuitKor, HarryUitHilversum). Dus kennelijk is het niet belangrijk genoeg om op aan te passen op dit moment.
Al vind ik dat omruilen door eerst te laten bezorgen, en dan terug moeten sturen en dan toch een andere maat stuur mogen krijgen, ook wel erg suf en geen voorbeeld van (milieu) bewust ondernemen. Maarja, de prijs is voor ons vaak toch leidend boven het milieu zo blijkt.
Al vind ik dat omruilen door eerst te laten bezorgen, en dan terug moeten sturen en dan toch een andere maat stuur mogen krijgen, ook wel erg suf en geen voorbeeld van (milieu) bewust ondernemen. Maarja, de prijs is voor ons vaak toch leidend boven het milieu zo blijkt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Voor mij is het de reden dat ik voor Canyon kies, omdat ik al 4 jaar heerlijk op mijn huidige Canyon rij, de nieuwe Canyon dezelfde geometrie heeft en ik het frame mooi vind. Maar ook het gebrek aan concurrentie op dit vlak. Wil je een gelijkwaardig frame van een ander merk, dan moet je al snel dieper in de buidel tasten. Daarbij heb ik dan nog dat de geometrie lang niet van alle frames geschikt is.MarkVeenstra schreef: ↑16 nov 2017 16:14 tja, bekend minpunt van Canyon en toch hebben ze zat marktaandeel... Zelfs de mensen die er niet over te spreken zijn kopen alsnog de Canyon (NuitKor, HarryUitHilversum). Dus kennelijk is het niet belangrijk genoeg om op aan te passen op dit moment.
Al vind ik dat omruilen door eerst te laten bezorgen, en dan terug moeten sturen en dan toch een andere maat stuur mogen krijgen, ook wel erg suf en geen voorbeeld van (milieu) bewust ondernemen. Maarja, de prijs is voor ons vaak toch leidend boven het milieu zo blijkt.
Canyon stuurt wel direct een andere maat op en daarna hoeft pas de ander terug.
Maar over dat aerostuur gesproken. Weet iemand hoe die maat van het stuur wordt gemeten (stuurpen) doen ze dat vanuit het hart van de schroef tot center stuur? Ik rij nu namelijk met een Ritchey stuurpen (Canyon) in 120mm. Kan ik dan ook het aerostuur 120mm nemen? Reach van het frame is gelijk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Hoi Mark,
Zeker zou ik ondanks de nadelen nog altijd voor een Canyon gaan. Het is een geweldige fiets tegen een hele scherpe prijs, ook als je de kosten van vervangen en wisselen van onderdelen erbij optelt. Ik ben superblij met mijn Ultimate SLX en ook mijn nieuwe MTB zal een Canyon worden. Ook de service na aankoop is dik in orde. Maar dat laat onverlet dat ik graag zou zien dat er keuzemogelijkheden komen wat afmontage en kleurkeuze betreft. En ik vind het ook belangrijk om op dit forum aspirant kopers de goede informatie hierover te geven. Als je minder handig bent en bijvoorbeeld niet zelf een derailleur kan wisselen, dan ben je bij Rose of de fietsenmaker wellicht beter uit.
Zeker zou ik ondanks de nadelen nog altijd voor een Canyon gaan. Het is een geweldige fiets tegen een hele scherpe prijs, ook als je de kosten van vervangen en wisselen van onderdelen erbij optelt. Ik ben superblij met mijn Ultimate SLX en ook mijn nieuwe MTB zal een Canyon worden. Ook de service na aankoop is dik in orde. Maar dat laat onverlet dat ik graag zou zien dat er keuzemogelijkheden komen wat afmontage en kleurkeuze betreft. En ik vind het ook belangrijk om op dit forum aspirant kopers de goede informatie hierover te geven. Als je minder handig bent en bijvoorbeeld niet zelf een derailleur kan wisselen, dan ben je bij Rose of de fietsenmaker wellicht beter uit.
Spijtig dat Canyon ervoor gekozen heeft om alle Endurace CF SL en CF SLX modellen te voorzien van schijfremmen. Bij de Ultimate SL en SLX series heb je tenminste nog de mogelijkheid om te kunnen kiezen tussen velg- en schijfremmen. Ik hoop dat deze keuze bij de Endurace modellen van volgend jaar (dat duurt nog wel effe helaas...) terug komt maar gezien de ingeslagen (schijfremmen)weg ben ik er bang voor... jammer!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37631
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Endurace is juist de logica voor schijven: frame is geschikt voor bredere banden dan met goed fatsoen in standaard velgremmen kan.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Daar vrees ik toch voor. Canyon is duidelijk de weg van de schijfremmen ingeslagen, zeker bij de niet volbloed racers.
Het is eigenlijk wel verwonderlijk dat Canyon ermee weg komt om high end racefietsen te verkopen als één geheel, te nemen of te laten zoals ie is.
Dingen als cranklengte, stuurbreedte, stuurpen, cassette, kettingbladen, zadel zijn toch zaken die fietsers graag gepersonaliseerd zien en dat is hier dus allemaal onmogelijk.
Het is eigenlijk wel verwonderlijk dat Canyon ermee weg komt om high end racefietsen te verkopen als één geheel, te nemen of te laten zoals ie is.
Dingen als cranklengte, stuurbreedte, stuurpen, cassette, kettingbladen, zadel zijn toch zaken die fietsers graag gepersonaliseerd zien en dat is hier dus allemaal onmogelijk.