Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 jan 2018 08:45

45cm huidig is ook wel erg breed. Zal sowieso wennen zijn. Volgens mij is 42cm voor de meeste, hollandse mannen al prima. Je handen moeten eigenlijk sowieso niet breder staan dan je schouders, bij voorkeur liever gelijk of eventueel iets smaller.
Maar uiteindelijk gaat het om persoonlijke voorkeur natuurlijk, wat vindt je fijn rijden? En iemand die altijd vrij diep zit (handen op de remgrepen, onderarm bijna horizontaal, grote knik in elleboog), zal makkelijker met een smaller stuur overweg kunnen dan degene die relatief van rechterop zit, met vrijwel rechte armen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 17 jan 2018 09:28

Je hebt gelijk en misschien is het ook wel geneuzel in de kantlijn van mij om zo naar stuurbreedte te kijken. Ik moet daar wel bij zeggen dat zoals ik nu zit, zit ik heerlijk op mijn fiets. Maar hoeveel daarvan gewenning is na 14.000 km....

Ik denk dat ik gewoon eens een heel goedkoop 39cm stuurtje op de kop probeer te tikken en die op mijn huidige fiets ga zetten. Het is toch nog indoor seizoen, mooie tijd om te experimenteren.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 17 jan 2018 09:44

Heeft die Canyon een 39cm stuur? Of is dit gewoon een test hoe snel je van extreem breed naar smal wend?

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 17 jan 2018 09:59

Ja, die Canyon Ultimate heeft zowel op de S als de XS een 39cm breed (smal!) stuur. Ik moest ff slikken toen ik dat zag en wil nu dus gaan kijken of het tussen de oren zit of dat het echt te smal is. Ik had gewoon niet zo verdomd breed moeten zijn :-)

Indoor is natuurlijk niet hetzelfde gevoel als op de weg, maar het geeft iig een indruk.

Een snelle zoekactie op Marktplaats laat trouwens inderdaad zien dat 42cm de meest gangbare maat is. Nog weinig tot geen smallere stuurtjes gevonden.

berrysaki
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2009 18:38

berrysaki 17 jan 2018 19:01

Hi all,

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. De canyon Aeroad in de maat XXL is een van de fietsen die op de shortlist staat. Nu ben ik op zoek naar een foto van een Canyon Aeroad in deze maat. Het is me namelijk opgevallen dat bij sommige merken het balhoofd dermate hoog wordt dat het model er een stuk minder spannend uit ziet dan de kleinere maten, waarvan de foto's gepubliceerd worden (sommige worden er echt behoorlijk lelijk van, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak).

Ik zag dit verzoek al eerder in dit forum voorbij komen, en er zijn toen ook foto's geplaatst, maar ik denk dat die ivm de leeftijd van de post verwijderd zijn, aangezien ik de foto's niet kon zien (alleen een vakje met een kruisje ten teken dat er ooit een foto stond).

Dusts....kan iemand mij hier aan helpen? Super bedankt alvast!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2018 19:22

Denk je aan de meetmethode? 44cm buiten-buiten is gewoon de standaard 42 c-c.
Less is bore

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 17 jan 2018 20:09

berrysaki schreef: 17 jan 2018 19:01 Hi all,

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. De canyon Aeroad in de maat XXL is een van de fietsen die op de shortlist staat. Nu ben ik op zoek naar een foto van een Canyon Aeroad in deze maat.
Op marktplaats staat in Weerselo een Aeroad in een grote maat met foto's. Ik weet niet of dit een XL of XXL is maar dat kan de adverteerder je vast wel vertellen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 jan 2018 20:19

berrysaki schreef: 17 jan 2018 19:01 Hi all,

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. De canyon Aeroad in de maat XXL is een van de fietsen die op de shortlist staat. Nu ben ik op zoek naar een foto van een Canyon Aeroad in deze maat. Het is me namelijk opgevallen dat bij sommige merken het balhoofd dermate hoog wordt dat het model er een stuk minder spannend uit ziet dan de kleinere maten, waarvan de foto's gepubliceerd worden (sommige worden er echt behoorlijk lelijk van, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak).

Ik zag dit verzoek al eerder in dit forum voorbij komen, en er zijn toen ook foto's geplaatst, maar ik denk dat die ivm de leeftijd van de post verwijderd zijn, aangezien ik de foto's niet kon zien (alleen een vakje met een kruisje ten teken dat er ooit een foto stond).

Dusts....kan iemand mij hier aan helpen? Super bedankt alvast!
https://www.google.nl/search?q=canyon+a ... 11&bih=683

berrysaki
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2009 18:38

berrysaki 17 jan 2018 21:09

daniel1975 schreef: 17 jan 2018 19:22 Denk je aan de meetmethode? 44cm buiten-buiten is gewoon de standaard 42 c-c.
Zeker! Ik heb een bikefitting uit laten voeren. De waardes die daaruit gekomen zijn, heb ik als basis genomen. En dan kom ik op een XXL uit.

berrysaki
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2009 18:38

berrysaki 17 jan 2018 21:14

vincent75 schreef: 17 jan 2018 20:09
berrysaki schreef: 17 jan 2018 19:01 Hi all,

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. De canyon Aeroad in de maat XXL is een van de fietsen die op de shortlist staat. Nu ben ik op zoek naar een foto van een Canyon Aeroad in deze maat.
Op marktplaats staat in Weerselo een Aeroad in een grote maat met foto's. Ik weet niet of dit een XL of XXL is maar dat kan de adverteerder je vast wel vertellen.
Thanks! Ik had al op Marktplaats gekeken, maar blijkbaar ben ik enigszins scheel omdat ik deze advertentie dus niet zag. Het balhoofd lijkt net iets groter te zijn dan de XL die op MP staat dus lijkt het me een XXL. Maar dat is natuurlijk maar op het blote ook. Ik ga de adverteerder mailen. Dank!

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 19 jan 2018 18:56

Liever een groter balhoofd dan een spacer toren...

Gebruikersavatar
heijkants
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2014 19:45

Gebruikersavatar heijkants 21 jan 2018 22:18

Goedenavond,

Heeft er toevallig iemand van jullie nog vulringen voor onder stuurpen liggen ,voor een canyon ultimate 2015 model.

Plaats reactie