Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Wesley1990
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 aug 2016 23:30

Wesley1990 12 jan 2018 08:20

@BramH: Ja het blijft zeker een grappige discussie. Mijn standpunt nu is dat ik nog zonder disc's wil rijden, niet zozeer om het gewicht want dat gaat niet het verschil maken lijkt mij, zeker niet bij een recreatieve renner zoals ik. Heb nu eerst binnenkort een bikefitting om te kijken welke maat ik precies nodig hebt. Dit lijkt mij wel verstandig wanneer ik zoveel geld uit geef :)

camu
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 12 jan 2018 08:52

tvdburgt schreef: 11 jan 2018 22:22 ........
De eigenaar kon me niet vertellen welk model, maar deze komt uit 2015. Maat M past goed bij mij (184cm, binnenbeenlengte 89cm).
....
Ik ken de verkoper niet, maar ik word een beetje skeptisch als deze persoon niet kan vertellen welk model het is. Aangezien het om serieus geld gaat als je zo'n fiets nieuw aanschaft en het model nog relatief recent is kan ik me haast niet voorstellen dat je dat niet meer weet. Daarnaast is het, gezien het online business model van Canyon, een kleine moeite om even in je mailarchief te graven naar de aankoopbon.

Ook heeft de verkoper wel het bewustzijn om fake Zipps in z'n fiets te plaatsen en er Zipp stickers op te plakken, dus bezig met z'n materiaal is hij op z'n minst een beetje.

Just my 2cts

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 12 jan 2018 10:27

BramH schreef: 12 jan 2018 00:24 Je kunt ook een Endurace CF krijgen zonder DISC's. :)

Grappige discussie blijft dat toch. Ik ben 180 graden anders. Ik wil nooit geen velgremmen meer. Geef maar maar lekker de ruimte voor een 32mm band, lekkere grippy remmen in de regen en over die paar gram extra gewicht zit ik als 120kg+ al helemaal niet mee :)
Ik hoop ook dat KNWU dit jaar bijdraait en schijfremmen toestaat. Aangezien ik wedstrijden wil gaan rijden, wil ik niet een fiets hebben die niet toegestaan is. Dat is eigenlijk het enige punt wat me tegenhoudt bij het aanschaffen van een fiets met schijfremmen
Afbeelding

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 12 jan 2018 11:00

Vandaag wordt geleverd een Endurace CF SL 7.0 Disc uitvoering voor mijn vrouw.
Voor mij een no-brainer die disc's. Ervaringen met mijn Gravelracer zijn enkel positief en zie geen beperkingen t.o.v. velgremmen. In de bergen en bij natte omstandigheden vind ik het veel prettiger remmen. Ik ga er steeds beter aan wennen en moet toegeven dat het bij de Endurace helemaal niet verkeerd smoelt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 13 jan 2018 10:29

Betreft Endurace CF SL. Iemand een idee waar het kleine gaatje welke tussen de draadgaten van de bidonhouder op de schuine framebuis voor dient?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 jan 2018 10:41

Voor de kabel van accubidon naar de motor.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 13 jan 2018 10:54

Nog even inhakend op de zadelpendiscussie: grappig hoe dat werkt. Op zowel mijn Endurace cf en inflite AL zit die bladveerzadelpen als standaard.
Op de Inflite is het (zeker in het bos) een geweldige toevoeging die mijn zitvlak en rug plezier doet. Maar op de Endurace kreeg ik ook het gevoel dat ik bij 100rpm nogal op en neer zat te wippen. Dus daar heb ik hem dan ook vervangen door het model van de Ultimate en bevalt het veel beter.
Overigens heb ik daarop ook een 1cm langere stuurpen zitten (had ik misschien toch een Ultimate moeten kopen? :) )
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 13 jan 2018 15:07

Keezx schreef: 13 jan 2018 10:41 Voor de kabel van accubidon naar de motor.
Is dat werkelijk zo? Had dan van mij wel netjes een dopje op mogen zitten.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 jan 2018 16:52

Nee, natuurlijk niet. Door dit gaatje trek je de interne kabel tegen het frame waardoor die niet rammelt in je frame.
Afbeelding

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 14 jan 2018 17:16

Hallo Canyon experts, graag vraag ik jullie input over het volgende:

Ik heb (had?) de Ultimate CF SL Disc Aero op het oog. Ik heb me laten opmeten in Koblenz en kom uit op een maatje S.

Ik heb ermee proef mogen rijden en de zit en verhoudingen waren verder prima, maar dat stuur in breedtemaat 39cm is hem niet. Met een schouderbreedte van 45cm zou ik graag een breder stuur.

Oplossingen die ik zo snel kon verzinnen:
- Aero variant loslaten en voor een Ultimate met normale stuurpen kiezen. Dan later zelf een breder stuur monteren
- (wanhoops-oplossing) Aero in XS kiezen en er dan los een aero cockpit met langere stuurpen bij bestellen (43 cm breed stuur, maar stuurpen wordt dan 12 cm ipv 9cm),

Verkoper van Canyon kwam zelf niet echt met oplossingen. Hij was heel aardig, maar de achterliggende boodschap was wel een beetje 'take it or leave it".

Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen en een oplossing hebben gevonden?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 14 jan 2018 17:32

Is het niet mogelijk om het stuur binnen 30dagen te wisselen? Kan bij een stuurpen wel dacht ik.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 14 jan 2018 17:53

Ik heb binnen het Canyon aanbod nog geen stuur kunnen ontdekken dat helemaal aan mijn wensen voldoet.

Liefst had ik dat aero stuur (stuurpen en stuur ineen), maar die zie ik niet breder dan 43cm en dan met een langere stuurpen dan ik nodig zou hebben. Dus is dat een beetje behelpen, ben ik bang?

"Losse" Canyon sturen zijn er wel tot 44cm breed (1cm met gewenste breedte, dus dat zou te doen moeten zijn).

Vroeg me daarom af of andere mensen hier ook tegenaan gelopen zijn en of zij het aero stuur ook hebben laten varen?

Plaats reactie