Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17
Heb mezelf geforceerd 15 min te kijken maar na al de fucks, shit, cunt gevolgd door "hear say" argumenten heb ik toch afgehaakt ongeacht welke metingen hij erna nog mag doen.rene-canyon schreef: ↑23 feb 2020 13:25 Op YouTube heeft Hambini een Ultimate CF onder handen genomen.
Met name de tolerantie van de bracket is opvallend.
Via de chat met Canyon. Ik heb er naar gevraagd.JoeyvEde92 schreef: ↑26 feb 2020 21:07Waar heb je deze informatie vandaan? Ik twijfel namelijk om naar de Bikemotion te gaan, voor deze korting is het een bezoekje echter wel waard!
Ik weet overigens niet of deze kortingscodes er zijn gekomen in plaats van een korte sale periode die ze ook wel eens hebben gehad in maart. Of is die er ook nog ieder jaar?
Jawel en net terug van de beurs. Er staat een Canyon stand en er zijn verschillende fietsen waar je op kunt proefrijden in een hele grote lege hal. Prima plek om een aantal rondjes te rijden. Zelf val ik qua maat tussen een M en L. Na een proefritje op beiden ga ik waarschijnlijk de M bestellen.
Na afloop van de testrit kreeg ik een kaartje met daarop een kortingscode voor 5% korting online. Code: CNYN20BM geldig tot eind 9 maart 2020. Alleen geldig op fietsen en frames en niet op de Canyon Outlet.
Na afloop van de testrit kreeg ik een kaartje met daarop een kortingscode voor 5% korting online. Code: CNYN20BM geldig tot eind 9 maart 2020. Alleen geldig op fietsen en frames en niet op de Canyon Outlet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 07 feb 2019 16:56
Ola,
Afgelopen donderdag mijn Ultimate CF SL disc DI2 aero ontvangen (stond eerst op eind april, dus erg blij dat de fiets er nu 'al' is).
Nu wil ik de vork inkorten (er zit 2,5 cm aan spacers op) en kwam ik tot de ontdekking dat er wel een heel lullige compression plug in zat (zie foto). Die plug zit 3 cm diep en dan heb je aan de bovenkant nog een korte huls. Volgens mij levert dit nauwelijks ondersteuning op in de tegendruk van de stuurpen.
Hebben jullie enige ervaring of de Canyon plug voldoende is, of zet ik er voor de zekerheid een steviger plug in (bijv de 50mm van Pro)?
Kurt
Afgelopen donderdag mijn Ultimate CF SL disc DI2 aero ontvangen (stond eerst op eind april, dus erg blij dat de fiets er nu 'al' is).
Nu wil ik de vork inkorten (er zit 2,5 cm aan spacers op) en kwam ik tot de ontdekking dat er wel een heel lullige compression plug in zat (zie foto). Die plug zit 3 cm diep en dan heb je aan de bovenkant nog een korte huls. Volgens mij levert dit nauwelijks ondersteuning op in de tegendruk van de stuurpen.
Hebben jullie enige ervaring of de Canyon plug voldoende is, of zet ik er voor de zekerheid een steviger plug in (bijv de 50mm van Pro)?
Kurt
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 07 feb 2019 16:56
Ik begrijp het niet. De plug dient om het balhoofd af te stellen (stuurpen los draaien). Zodra dat goed afgesteld is zet je de stuurpen vast en levert de stuurpen de 'tegendruk'. Wat maakt het dan nog it hoe sterk de plug is? Vanaf dan dient de plug enkel om de topcap op de plaats te houden.Kurt Retroica schreef: ↑01 mar 2020 10:36 Volgens mij levert dit nauwelijks ondersteuning op in de tegendruk van de stuurpen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 07 feb 2019 16:56
Volgens mij lopen er verschillende theorieën door elkaar, vandaar mijn vraag.
De ene theorie zegt wat jij zegt, de plug dient hoofdzakelijk om het balhoofd klem te zetten.
De andere theorie zegt dat daarnaast de plug ook tegendruk biedt tegen de inwaartse krachten van het vastzetten van de 'stearer'/klem.
Uit de laatste theorie komen dan ook weer 2 theorieën.
- Hoe hard moet je de klem aandraaien wil je je voorvorkbuis 'verpulveren'?
- Als de bovenste bout van de klem tegendruk krijgt van de huls en de onderste bout valt net in de ruimte tussen huls en plug, krijg je ongelijke drukverdeling op je vorkbuis met alles risico's van dien.
Aanhangers van de laatste denklijn adviseren dus een lange plug.
Nu ben ik gek op theorieën, maar zie zaken liever technisch onderbouwd.
De ene theorie zegt wat jij zegt, de plug dient hoofdzakelijk om het balhoofd klem te zetten.
De andere theorie zegt dat daarnaast de plug ook tegendruk biedt tegen de inwaartse krachten van het vastzetten van de 'stearer'/klem.
Uit de laatste theorie komen dan ook weer 2 theorieën.
- Hoe hard moet je de klem aandraaien wil je je voorvorkbuis 'verpulveren'?
- Als de bovenste bout van de klem tegendruk krijgt van de huls en de onderste bout valt net in de ruimte tussen huls en plug, krijg je ongelijke drukverdeling op je vorkbuis met alles risico's van dien.
Aanhangers van de laatste denklijn adviseren dus een lange plug.
Nu ben ik gek op theorieën, maar zie zaken liever technisch onderbouwd.