Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 feb 2019 23:12

Het doet mij alle drie niks. Ik kies dus voor Rose vanwege de beste prijs kwaliteit.

Imago is imho iets anders dan het snel kopen van een paar overwinningen.
Campagnolo Ultra Dork

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 07 feb 2019 14:35

werkpaard schreef: 06 feb 2019 22:33 Canyon en Rose kun je vergelijken qua kwaliteit. Imago is iets anders. Hoeveel renners zijn er kampioen geworden op een Rose? Rijden er renners van naam op Rose? Rijden er ploegen op Rose? Waar zou je zelf het liefst op gezien worden een Rose, Cube of Canyon?
Op een Rose.
Vind het trouwens een beetje vreemde redenering, dat imago dingetje. Zo'n goed imago krijgt een fiets wat mij betreft niet door profs te sponsoren. Voor mij, en ik denk veel mensen met mij, is het eerder een nadeel als mijn fiets geassocieerd wordt met een bepaalde ploeg of renner, en ik zo gezien wordt als wannabe of fan-boy.
Zo vind ik de pinarello's de laatste jaren best te pruimen, maar ga je me er levend nooit op krijgen.
Als je trouwens grote namen/prestaties aan Rose Versand zou wil verbinden; Cavendish werd in 2005 2x wereldkampioen op de baan, terwijl hij voor Sparkasse reed, die toen op Red Bull (voorloper van Rose) reed.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 07 feb 2019 15:20

Gerald Ciolek is wereld kampioen bij de beloften geworden op een Rose :) Rose sponsort wel wat kleinere Duitse wielerploegen en natuurlijk Laura Lindemann, WTS triathlete. Rose maakt prima fietsen, vaak lichter dan de vergelijkbare concurrenten en je kunt alles aanpassen, zoals je verzetten, crancklengte, stuur, stuurpen, zadelpen, zadel, banden, wielen. Dus geen extra kosten voor retrofit bij standaard fietsen en allerlei extra kosten en dubbel spul. Geen rare zadelpennen, dus ook uitwisselbaar voor bijvoorbeeld zero setback. En natuurlijk een redelijke prijs. Feit dat ze geen grote ploegen sponsoren vind ik prima, hoef ik daar ook niet voor te betalen. Imago van merken doet me niets. Mijn dochter heeft o.a. de Alpe d' Huez duathlon 2018 op haar naam geschreven met een X-lite six disc Di2. Zij reed het hele veld berg op voorbij op haar Rose en tweede bij het WK U23 in Odense.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2019 16:47

Ligt dat aan de fiets of het talent wat ze van haar vader heeft gekregen? ;-)

Wel knappe prestaties!!
Less is bore

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 07 feb 2019 19:10

daniel1975 schreef: 07 feb 2019 16:47 Ligt dat aan de fiets of het talent wat ze van haar vader heeft gekregen? ;-)

Wel knappe prestaties!!
Dank je Daniel1975, ik zal de complimenten overbrengen! Ik zou graag willen zeggen dat het aan het doorgegeven talent ligt :), maar het is denk ik een combinatie van factoren. 20-25 uur training per week, doorzettingsvermogen en de faciliteiten spelen ook een belangrijke rol. Zaterdags om 5 uur opstaan om om 6 uur in het zwembad te liggen, alles voor mevrouw :) Maar als ze nu de beschikking had gehad over een vrouw specifiek frame met een verlaagd bracket, in een mooie kleur, dan had ze waarschijnlijk nog beter gepresteerd :)
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2019 19:37

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 feb 2019 09:04

Dan weet ik nog wel een merk!! :D
Knappe prestatie van je dochter, Mont aigoual!

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 08 feb 2019 10:00

scottpch, dankjewel! We stoppen er veel tijd, geld en energie in, maar het is leuk om deze tripjes mee te maken. Medio dit jaar is ze klaar met haar master en moeten we zien hoe het verder gaat. Belangrijkste is wat ze zelf wil. In deze sporttak zijn een heel beperkt aantal A statussen en daarvoor moet je een top zwemmer zijn. Of naar de langere afstanden halve en hele. Werken wil ze het liefst nog even uitstellen, op kantoor vind ze niets. We suggereren ook wel eens een overstap naar de wielersport, een leuke damesploeg :)
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Venividibici
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2019 11:59

Venividibici 08 feb 2019 10:59

MarkVeenstra schreef: 06 feb 2019 16:29 Canyon en Rose hebben toch hetzelfde imago? Internet webshops, met deutsche grundlichkeit voor wat betreft kwalitatief zeer goede fietsen tegen scherpe prijs. Met het verschil dat Rose makkelijker is in het aanpassen van je bestalling (cassette, stuur, zadel), vooraf aan de bestelling.
Rose is een prima fiets, maar geen voorkeur voor pro teams bijvoorbeeld. Daarnaast is de Canyon gebouwd uit een beter carbon. Carbon komt in vele varianten en dichtheid van geweven en ongeweven vezels.

Bij canyon wordt voor hun slx varianten een nog lichter en stijver geweerd carbon gebruikt dan bij de cfsl bijvoorbeeld. Bij Budget merken zoals Rose en tal van andere budgetteren wordt (in de meeste frames) gebruik gemaakt van meer goedkoper carbon dan het duurdere.

Waar jij op doelt heeft niets met kwaliteit van het merk te maken maar met de kwaliteit van de service en de mogelijkheden tot het aanpassen van de fiets naar jouw wens. Deze mogelijkheid bij Rose overigens, maakt het productieproces duurder t.o.v. dat van Canyon. Deze kosten moeten ergens worden terugverdiend, die komen niet uit de winstmarge. Dus als je de vergelijking maakt op verkoopkant, ja, dan heb je bij Rose meer keuze.

Venividibici
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2019 11:59

Venividibici 08 feb 2019 11:10

En over smaak valt niet te twisten. Zoals sommigen niet levend op een bovenkant markt Pianrello willen worden gezien, wil de ander niet dood gevonden worden aan de onderkant van de markt op een Sensa.

Volgens mij is het dan ook puur beleving en gevoel bij een merk, mogelijkheden etc. Aan de fiets zelf ga ik het type carbon niet voelen. Ik heb een aeroad cf slx, super gave fiets, fietst werkelijk fantastisch. Daarom wellicht wat bevooroordeeld :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 feb 2019 11:14

Pro teams hebben een voorkeur voor merken die naast fietsen ook veel geld meebrengen.

Een Rose frame is ongeveer even licht, even stijf en komt net zo goed uit de testen als de gemiddelde Canyon. Toch knap dat ze dat met dat goedkope carbon kunnen...

Rose heeft die losse onderdelen gewoon in de winkel liggen. Het is voor hen dus helemaal niet zo duur om keuze aan te bieden.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 08 feb 2019 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 08 feb 2019 11:48

Venividibici schreef: 08 feb 2019 10:59
MarkVeenstra schreef: 06 feb 2019 16:29 Canyon en Rose hebben toch hetzelfde imago? Internet webshops, met deutsche grundlichkeit voor wat betreft kwalitatief zeer goede fietsen tegen scherpe prijs. Met het verschil dat Rose makkelijker is in het aanpassen van je bestalling (cassette, stuur, zadel), vooraf aan de bestelling.
Rose is een prima fiets, maar geen voorkeur voor pro teams bijvoorbeeld. Daarnaast is de Canyon gebouwd uit een beter carbon. Carbon komt in vele varianten en dichtheid van geweven en ongeweven vezels.

Bij canyon wordt voor hun slx varianten een nog lichter en stijver geweerd carbon gebruikt dan bij de cfsl bijvoorbeeld. Bij Budget merken zoals Rose en tal van andere budgetteren wordt (in de meeste frames) gebruik gemaakt van meer goedkoper carbon dan het duurdere.

Waar jij op doelt heeft niets met kwaliteit van het merk te maken maar met de kwaliteit van de service en de mogelijkheden tot het aanpassen van de fiets naar jouw wens. Deze mogelijkheid bij Rose overigens, maakt het productieproces duurder t.o.v. dat van Canyon. Deze kosten moeten ergens worden terugverdiend, die komen niet uit de winstmarge. Dus als je de vergelijking maakt op verkoopkant, ja, dan heb je bij Rose meer keuze.
Ik ben een Canyon fan en rijdt op een ultimate slx en een exceed. Maar wat hier staat over Rose (budgetmerk, goedkoop carbon) is echt onzin! Hun topframes zijn minstens ze goed als van Canyon. Ik zag laatst in een test van het Duitse blad Roadbike de Rose X-lite 6 disc op een tweede plaats. (achter de veel duurdere Specialized Tarmac en boven de Ultimate SLX disc)
Dat is gewoon een topfiets dus!

Plaats reactie