Canyon
Ultimate AL SLX di2 , zou kunnen ( ik ben allen (nog) geen voorstander van di )th0m schreef:Tsja dat ze nu niet precies de fiets die jij wilt hebben in dat programma hebben is jammer, maar ze bieden ook nog de Aeroad 8.0 di2 versie, daar wordt vast wel op gekoerst. En als je naar de andere modellen kijkt dan wordt er nog wel meer korting gegeven op een lagere verkoopprijs ook, een Ultimate AL SLX di2 is toch mooi 250 pleuro'tjes minder, 10% vd verkoopprijs. Ook met Ultimate CF SLX framesets 300 euro korting. Je stelling dat er "niets" van over is, is dus wel heel erg persoonlijk betrokken.
Ultimate CF SLX framesets = vast stuurpen, moet je maat maar net wezen...
Mening is inderdaag persoonlijk betrokken, maar wel onderbouwd
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, heb afgelopen zomer een Aeroad 7.0 SLX Di2 gekocht, met licentiekorting van 300 euro. Dat is geen slechte korting lijkt mij voor een koersfiets.mao schreef:Mijn eerste ervaring is een beetje stroperig..
Stuur breedte en pen kunnen niet meteen aangepast worden??. Moet je eerst de fiets naar Eindhoven service centrum laten opsturen met de juiste stuur/pen en dan gaan ze daar de fiets aanpassen.
Vroeger ( 2 jaar geleden ) hadden ze een goede sponsering voor wedstrijd licentie houders, daar is nu bijna niets van over. Nu 100,- korting alleen dat geld dan eigenlijk niet voor de fietsen die gebruikt worden voor de wedstrijden. Tenminste ik ken niemand die met een Aeroad CF SLX 9.0 LTD die koerst, Zou fijn zijn als ze de CF SLX 8.0 wel zouden sponseren.
Moet er dus nog even over nadenken....
Ik was vorige maand bij het service center in Eindhoven voor het vervangen van mijn balhoofd in m'n Ultimate en daar werd mij verteld dat het stuur met vaste pen ook in diverse lengtes te leveren is. Ze hebben op 't moment wel leveringsproblemen daar mee.mao schreef:th0m schreef: Ultimate CF SLX framesets = vast stuurpen, moet je maat maar net wezen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 sep 2014 15:20
Hey Jongens,
Afgelopen week was ik op fietsvakantie in het Schwarzwald. Hier heb ik 7 dagen lang zonder problemen heerlijk gefietst op mijn Ultimate CF SLX, buiten de laatste dag. Halverwege de rit merkte ik opeens dat mijn kettingbladen met draaien tegen de voorderailleur kwamen... We zijn toen gestopt en hebben gekeken wat het probleem was, en wat bleek: er zat een scheurtje in het frame bij de voorderailleurbevestiging, waardoor de schroefdraad hier los in het frame bungelde (zie foto's)...
Wat denken jullie van deze zaak?
Toen ik onze hoteleigenaar na de rit sprak(destijds ook in het bezit van een Ultimate CF SLX uit 2013) vertelde hij me dat hij dit probleem eerder in 2016 ook heeft gehad (frame uit hetzelfde jaar als die van mij). Echter was bij hem niet het onderste schroefdraadje losgekomen, maar het bovenste. Bij hem is het probleem verholpen via de 6 jaar framegarantie van Canyon (Hij heeft een nieuw 2016 frame, Ultimate CF SLX model gekregen). Ik vertrouw erop dat Canyon een goede garantie op hun frames heeft, anders geven ze geen 6 jaar garantie lijkt me?
Verder ben ik uitermate tevreden met mijn Canyon (lekker strak) en zou ik zonder te twijfelen over een paar jaar een nieuw model bestellen . Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling van mijn zaak!
Groetjes, Gilbert
Afgelopen week was ik op fietsvakantie in het Schwarzwald. Hier heb ik 7 dagen lang zonder problemen heerlijk gefietst op mijn Ultimate CF SLX, buiten de laatste dag. Halverwege de rit merkte ik opeens dat mijn kettingbladen met draaien tegen de voorderailleur kwamen... We zijn toen gestopt en hebben gekeken wat het probleem was, en wat bleek: er zat een scheurtje in het frame bij de voorderailleurbevestiging, waardoor de schroefdraad hier los in het frame bungelde (zie foto's)...
Wat denken jullie van deze zaak?
Toen ik onze hoteleigenaar na de rit sprak(destijds ook in het bezit van een Ultimate CF SLX uit 2013) vertelde hij me dat hij dit probleem eerder in 2016 ook heeft gehad (frame uit hetzelfde jaar als die van mij). Echter was bij hem niet het onderste schroefdraadje losgekomen, maar het bovenste. Bij hem is het probleem verholpen via de 6 jaar framegarantie van Canyon (Hij heeft een nieuw 2016 frame, Ultimate CF SLX model gekregen). Ik vertrouw erop dat Canyon een goede garantie op hun frames heeft, anders geven ze geen 6 jaar garantie lijkt me?
Verder ben ik uitermate tevreden met mijn Canyon (lekker strak) en zou ik zonder te twijfelen over een paar jaar een nieuw model bestellen . Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling van mijn zaak!
Groetjes, Gilbert
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als de vraag is wat we er van denken...
Dan denk ik, garantie gevalletje. Canyon contacten en ze zullen het wel oplossen. Maar balen is het wel met dit soort dingen, omdat je je fiets dan kwijt bent voor een tijdje.
Dan denk ik, garantie gevalletje. Canyon contacten en ze zullen het wel oplossen. Maar balen is het wel met dit soort dingen, omdat je je fiets dan kwijt bent voor een tijdje.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Gilbert1993 schreef:Hey Jongens,
Afgelopen week was ik op fietsvakantie in het Schwarzwald. Hier heb ik 7 dagen lang zonder problemen heerlijk gefietst op mijn Ultimate CF SLX, buiten de laatste dag. Halverwege de rit merkte ik opeens dat mijn kettingbladen met draaien tegen de voorderailleur kwamen... We zijn toen gestopt en hebben gekeken wat het probleem was, en wat bleek: er zat een scheurtje in het frame bij de voorderailleurbevestiging, waardoor de schroefdraad hier los in het frame bungelde (zie foto's)...
Wat denken jullie van deze zaak?
Toen ik onze hoteleigenaar na de rit sprak(destijds ook in het bezit van een Ultimate CF SLX uit 2013) vertelde hij me dat hij dit probleem eerder in 2016 ook heeft gehad (frame uit hetzelfde jaar als die van mij). Echter was bij hem niet het onderste schroefdraadje losgekomen, maar het bovenste. Bij hem is het probleem verholpen via de 6 jaar framegarantie van Canyon (Hij heeft een nieuw 2016 frame, Ultimate CF SLX model gekregen). Ik vertrouw erop dat Canyon een goede garantie op hun frames heeft, anders geven ze geen 6 jaar garantie lijkt me?
Verder ben ik uitermate tevreden met mijn Canyon (lekker strak) en zou ik zonder te twijfelen over een paar jaar een nieuw model bestellen . Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling van mijn zaak!
Groetjes, Gilbert
http://s9.postimg.org/xa4xi65bz/Canyon_framescheur.png
http://s17.postimg.org/d0ovkrpzz/Canyon ... cheur2.png
Vervelend dit. Ik heb toevallig gister mijn fiets met nieuw frame in ontvangst mogen nemen na 1,5 maand wachten. Mijn mening is dat Canyon het netjes oplost. Mijn frame is ook onder garantie vervangen (Canyon Endurace CF 9.0 waar de zitbuis was gescheurd).
Sterkte en succes ermee!
Wahooligan
Wat vraagjes over Canyon modellen mbt mogelijke aankoop
Ik zoek een fiets rond prijs €1400-€2000. Voorkeur carbon met 105, compact 50/34 crank 17cm. Ik twijfel tussen een endurance en race model. Mijn lengte is 1.74m en kijk vooral naar maat S. Ik heb een omgekeerde hernia (de wervels staan iets te ver uit elkaar) waardoor mijn onderrug de neiging heeft bol te trekken wat rugpijn veroorzaakt. De hernia beperkt me niet bijzonder veel gezien ik zonder problemen 4 maal in de week 50km kan fietsen, ondanks dat mijn huidige fiets de juiste ergonomie mist. Maar ik denk daarom een wat korte reach nodig te hebben. In dat laatste onderscheid de Canyon zich.
Ik vind 3 Canyons interessant gezien bovenstaande
Canyon Endurace CF 7.0 €1500
https://www.canyon.com/en-nl/road/endur ... f-7-0.html
Canyon Ultimate CF SL 7.0 €1600
https://www.canyon.com/en-nl/road/ultim ... l-7-0.html
Canyon Endurace CF 8.0 €1700
https://www.canyon.com/en-nl/road/endur ... f-8-0.html
Het verschil tussen ultimate en endurace lijken beperkt in de S maat. Zo is reach bijna gelijk en is het verschil in stack met wat spacers te overbruggen. Visueel lijkt de Ultimate iets aantrekkelijker vanwege de flinke sloping van de bovenbuis bij de Endurace in maat S.
De twijfel tussen de Endurace CF7.0 en 8.0 bestaat vooral uit het zadelpen. Is deze de extra kosten waard? Gaat de compliance in de gespleten zadelpen niet ten koste van consistente van vermogen? Ik stel me namelijk voor dat als het zadelpen horizontaal veert dat de afstand naar de crank variabel wordt wat gevolgen heeft voor vermogensoverdracht en gevoel van stijfheid/stabiliteit. Maak ik me hier een juiste voorstelling van of is mijn vrees ongegrond?
Zie dit artikel voor een visuele voorstelling http://granfondo-cycling.com/exclusive- ... f-slx-9-0/
Er is een 30 dagen proberen periode. Kan ik in deze periode de fiets terugsturen naar Duitsland of gaat dit via een distributeur in NL of moet ik hem fysiek in Koblenz komen retourneren?
Ik zoek een fiets rond prijs €1400-€2000. Voorkeur carbon met 105, compact 50/34 crank 17cm. Ik twijfel tussen een endurance en race model. Mijn lengte is 1.74m en kijk vooral naar maat S. Ik heb een omgekeerde hernia (de wervels staan iets te ver uit elkaar) waardoor mijn onderrug de neiging heeft bol te trekken wat rugpijn veroorzaakt. De hernia beperkt me niet bijzonder veel gezien ik zonder problemen 4 maal in de week 50km kan fietsen, ondanks dat mijn huidige fiets de juiste ergonomie mist. Maar ik denk daarom een wat korte reach nodig te hebben. In dat laatste onderscheid de Canyon zich.
Ik vind 3 Canyons interessant gezien bovenstaande
Canyon Endurace CF 7.0 €1500
https://www.canyon.com/en-nl/road/endur ... f-7-0.html
Canyon Ultimate CF SL 7.0 €1600
https://www.canyon.com/en-nl/road/ultim ... l-7-0.html
Canyon Endurace CF 8.0 €1700
https://www.canyon.com/en-nl/road/endur ... f-8-0.html
Het verschil tussen ultimate en endurace lijken beperkt in de S maat. Zo is reach bijna gelijk en is het verschil in stack met wat spacers te overbruggen. Visueel lijkt de Ultimate iets aantrekkelijker vanwege de flinke sloping van de bovenbuis bij de Endurace in maat S.
De twijfel tussen de Endurace CF7.0 en 8.0 bestaat vooral uit het zadelpen. Is deze de extra kosten waard? Gaat de compliance in de gespleten zadelpen niet ten koste van consistente van vermogen? Ik stel me namelijk voor dat als het zadelpen horizontaal veert dat de afstand naar de crank variabel wordt wat gevolgen heeft voor vermogensoverdracht en gevoel van stijfheid/stabiliteit. Maak ik me hier een juiste voorstelling van of is mijn vrees ongegrond?
Zie dit artikel voor een visuele voorstelling http://granfondo-cycling.com/exclusive- ... f-slx-9-0/
Er is een 30 dagen proberen periode. Kan ik in deze periode de fiets terugsturen naar Duitsland of gaat dit via een distributeur in NL of moet ik hem fysiek in Koblenz komen retourneren?