Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 25 nov 2014 18:53

Vaak zit het vast op 1 onderdeel (cassette, zadel, enz). Probeer dat te achterhalen en vraag naar een alternatief onderdeel (waar je zelf mee kunt leven), dat doet wonderen voor de levertijd
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 25 nov 2014 20:05

fabianfondriest schreef: Er is meer dan genoeg contact geweest, zie hierboven. Mijn mail richting canyon laat ik achterwege vanwege de lengte.
Schandalige gang van zaken.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 nov 2014 20:25

Ik vind dat Canyon ongelofelijk snel, netjes en accuraat handelt. De bovenstaande mailwisseling bewijst dat nog maar weer eens! Als een andere fietsfabrikant überhaupt al antwoord zal dat beslist niet in deze mate zijn (laat staan de meeste FM). Vandaag te horen gekregen dat ik een nieuw MTB frame krijg hoewel mijn garantie verlopen is en het maar zeer de vraag was of de "schuld" bij Canyon lag! Hulde dus wederom.....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 25 nov 2014 20:33

Toch schaal ik deze manier van leveren geenszins onder 'Duitse Degelijkheid'. Nog wel een positieve noot. Ik heb er zelf al 3 afgeleverd gehad zonder enige vorm van vertraging...

fabianfondriest
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47

fabianfondriest 25 nov 2014 20:33

Ze zijn zeer snel met reageren over het algemeen. Alleen mogen ze in mijn ogen in iets eerder stadium aangeven dat ze de vermoedelijke levertijd niet gaan halen. Er heerst op dit moment ook gewoon grote teleurstelling bij mij. Week 45 levering is wat anders dan week 51, wat ze waarschijnlijk toch niet gaan halen.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 nov 2014 20:34

Ik heb ook enkel uitstekende ervaringen met canyon.
Helaas was je niet eerder lid van dit forum, dan had je in dit topic al kunnen lezen dat canyon wel vaker leveringsproblemen heeft. In principe kun je er alleen van uitgaan dat een fiets die daadwerkelijk "OP VOORRAAD" staat direct geleverd kan worden. Ook geeft canyon expliciet aan bij de indicatie qua week van leveren: hierbij gaat het om de verwachte beschikbaarheidsweek bij een bestelling die vandaag geplaatst wordt.. Ben het wel met je eens dat ze je wel iets eerder op de hoogte van een vertraging kunnen brengen.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 nov 2014 20:43

Stuntman Mike schreef:Toch schaal ik deze manier van leveren geenszins onder 'Duitse Degelijkheid'. Nog wel een positieve noot. Ik heb er zelf al 3 afgeleverd gehad zonder enige vorm van vertraging...
Ik ook niet maar ik heb er al 6 keurig op de afgesproken tijd ontvangen.... Als je iets (net) nieuws wil dan is blijkbaar de kans vrij groot op vertraging. Overigens hoor ik van fietsvriendjes om mij heen met andere merken nog veeleer grotere vertragingen zonder richttijden etc. Dus tsja, blijkbaar is het ook inherent aan het maken en leveren van fietsen ;) :( !
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 25 nov 2014 20:43

Canyon is altijd open en eerlijk in de communicatie.
Heb tot drie maal toe trouwens geen enkele vertraging gehad bij drie fietsen, twee werden zelfs eerder geleverd dan gepland was.
Bij een plaatselijke fietsenmaker heb ik ruim een half jaar moeten wachten op een fiets die "op voorraad" aan mij was verkocht, het kan dus nog erger :mrgreen:

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 nov 2014 20:52

Jaap Telder schreef:Canyon is altijd open en eerlijk in de communicatie.
Daar kun je twijfels over hebben. Jaar in- en uit hetzelfde liedje qua levertijden dan begint het wat mij betreft toch te lijken op met voorbedachte rade foutief voorlichten.
What makes the boat go faster?

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 25 nov 2014 21:31

bigfloor schreef:Vaak zit het vast op 1 onderdeel (cassette, zadel, enz). Probeer dat te achterhalen en vraag naar een alternatief onderdeel (waar je zelf mee kunt leven), dat doet wonderen voor de levertijd
Zo is het niet altijd hoor.ze zijn redelijk autistisch
Mijn bestelling van september is pas voor maart , en is enkel verschillend op gebied van de wielen met een andere. De fiets met andere wielen is wel nu al beschikbaar. Terwijl mijn wielen ook in december beschikbaar zijn op een andere configuratie. Dus zou ik de mijne ook in december moeten kunnen krijgen. Nee hoor.
Maar ik kies mss wel diegene die er nu al is. Dan heb ik hem toch maar tegen dat de lente er is
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Devoronian
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 aug 2013 11:17
Locatie: Apeldoorn

Devoronian 25 nov 2014 21:37

Nog een positieve noot:
Mijn fiets kwam 2 weken te vroeg

remirom
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15

remirom 26 nov 2014 07:47

ik heb twee canyons, een 29'er en een racefiets, beide fietsen zijn vrij snel geleverd en binnen de beloofde leveringstermijn ...

Plaats reactie