Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 21 okt 2014 22:05

rob86 schreef: -Mijn zadelhoogte (c-t) bedraagt 71cm bij een totale lichaamslengte van 175 (relatief groot bovenlichaam tegenover benen). Volgens mij heb ik een size 53 bij canyon nodig. Zou de zadelpen met een zadelhoogte van 71cm er ver uitsteken? Bij mijn huidige fiets is dit niet het geval en dat vind ik wel spijtig. Dus toevallig iemand met ongeveer dezelfde zadelhoogte die kan bevestigen? De 50 lijkt mij dan weer veel te klein.
Herkenbaar op mijn CAAD 10, frame 56, stuurpen 130mm en zadel op +/- 73cm en ben zelf 180. Zou achteraf ook inderdaad optisch gezien iets meer verschil willen.

Maar, belangrijkste is dat het fijn past en goed rijdt. Ook dat had achteraf waarschijnlijk beter gekund.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 22 okt 2014 08:38

rob86 schreef:Ik ben van plan een nieuw frameset aan te schaffen en ben me aan het oriënteren op de Canyon Ultimate CF SL. Hierbij heb ik volgende vragen:

- Ik zou de optie om ooit een elektronische groep aan te schaffen open willen laten dus vroeg me af of de EL versie ook de mogelijkheid heeft om een mechanische groep te monteren? Aangezien de prijs dezelfde is veronderstel ik van niet.

-Is de ultimate cf sl veel veranderd tegenover het model 2014?

-Mijn zadelhoogte (c-t) bedraagt 71cm bij een totale lichaamslengte van 175 (relatief groot bovenlichaam tegenover benen). Volgens mij heb ik een size 53 bij canyon nodig. Zou de zadelpen met een zadelhoogte van 71cm er ver uitsteken? Bij mijn huidige fiets is dit niet het geval en dat vind ik wel spijtig. Dus toevallig iemand met ongeveer dezelfde zadelhoogte die kan bevestigen? De 50 lijkt mij dan weer veel te klein.

Verder vind ik het wel absurd dat het frame pas geleverd kan worden in April 2015, terwijl volledige fietsen dit jaar al geleverd worden.
- Op een EL een mechanische groep gaat niet lukken. Andersom kan wel is alleen niet super strak qua look.

- Zitbuis minus 71 cm en je hebt je antwoord

- Met deze klacht kan je achter in de rij aansluiten. Opzich is het al bijzonder dat Canyon framesets levert. Dit is zo gekomen na veel oproepen van fans een aantal jaar terug.
Grote merken als Cannondale, Specialized, Cube etc. leveren veelal niet eens framesets of alleen tegen absurde prijzen. Als je niet wil wachten koop een CF SL met 105 en met doorverkopen onderdelen ben je niets eens duurder uit.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 22 okt 2014 09:39

Ik ben bij Canyon geweest. Het verhaal is dat de 3d+ as gewoon te dik is (30mm).. Sram heet een 24mm as. Vermoedelijk betekent dat ik een hele nieuwe vermogenssenor moet kopen..

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 22 okt 2014 09:55

Andere lagers misschien?

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 22 okt 2014 10:55

simic schreef:Ik ben bij Canyon geweest. Het verhaal is dat de 3d+ as gewoon te dik is (30mm).. Sram heet een 24mm as. Vermoedelijk betekent dat ik een hele nieuwe vermogenssenor moet kopen..

Naar :| :|

Maar wat is je vervolgstap?

30mm crankdiameter of 24mm diameter is vanaf het middenpunt maar 3mm verschil he! Als ik jou was zou ik de boekjes raadplegen of er expliciet wordt afgeraden -dus garantie komt te vervallen- om in combinatie met interne kabels jouw crank te combineren.
Previous name Jansen01

Stretch
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2014 15:52

Stretch 22 okt 2014 11:57

Gisteren mijn Ultimate CF SL 9.0 LTD125 binnen gekregen. Op 10 oktober besteld, 21 oktober geleverd.

Gelijk maar gemonteerd. Zadel wil er alleen niet in. Zou zonder kracht in de zitbuis moeten gaan, maar helaas. Is een VCLS 2.0 zadel. Iemand vergelijkbare ervaringen en/of oplossing?

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 22 okt 2014 13:41

Wat biedt de VCLS 2.0 zadelpen meer op vlak van comfort? Merkbaar verschil?

Gebruikersavatar
Yaspo
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jul 2011 20:23

Gebruikersavatar Yaspo 22 okt 2014 15:24

Stretch schreef:Gisteren mijn Ultimate CF SL 9.0 LTD125 binnen gekregen. Op 10 oktober besteld, 21 oktober geleverd.

Gelijk maar gemonteerd. Zadel wil er alleen niet in. Zou zonder kracht in de zitbuis moeten gaan, maar helaas. Is een VCLS 2.0 zadel. Iemand vergelijkbare ervaringen en/of oplossing?
In wat voor maat? Ik meen dat hij snel uitverkocht was. Wel hele mooie uitvoering :).

Pics!?

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 22 okt 2014 16:12

rob86 schreef:Ik ben van plan een nieuw frameset aan te schaffen en ben me aan het oriënteren op de Canyon Ultimate CF SL. Hierbij heb ik volgende vragen:

- Ik zou de optie om ooit een elektronische groep aan te schaffen open willen laten dus vroeg me af of de EL versie ook de mogelijkheid heeft om een mechanische groep te monteren? Aangezien de prijs dezelfde is veronderstel ik van niet.

-Is de ultimate cf sl veel veranderd tegenover het model 2014?

-Mijn zadelhoogte (c-t) bedraagt 71cm bij een totale lichaamslengte van 175 (relatief groot bovenlichaam tegenover benen). Volgens mij heb ik een size 53 bij canyon nodig. Zou de zadelpen met een zadelhoogte van 71cm er ver uitsteken? Bij mijn huidige fiets is dit niet het geval en dat vind ik wel spijtig. Dus toevallig iemand met ongeveer dezelfde zadelhoogte die kan bevestigen? De 50 lijkt mij dan weer veel te klein.

Verder vind ik het wel absurd dat het frame pas geleverd kan worden in April 2015, terwijl volledige fietsen dit jaar al geleverd worden.
een S is goed bij jouw maten

stuur me een PB met je e mail adres, dan stuur ik je een foto van mijn S met een zadelhoogte van 71 en een beetje (ben 177)

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 22 okt 2014 16:39

haaldoor schreef: - Met deze klacht kan je achter in de rij aansluiten. Opzich is het al bijzonder dat Canyon framesets levert. Dit is zo gekomen na veel oproepen van fans een aantal jaar terug.
Grote merken als Cannondale, Specialized, Cube etc. leveren veelal niet eens framesets of alleen tegen absurde prijzen. Als je niet wil wachten koop een CF SL met 105 en met doorverkopen onderdelen ben je niets eens duurder uit.
Dat is inderdaad een goed idee.

Ik twijfel nog welke groep te monteren. Heb nog een zeer recente campagnolo chorus 11 speed groep die wel mooi zou passen. Maar ik lees dat er veel problemen zijn met de combinatie pressfit 86 bottom bracket en over torque. Je dient dan met een adaptor te werken dewelke voor kraakjes zorgt etc.

Met een gewone shimano crank icm PF86 lijkt dit geen probleem te vormen. Misschien toch maar beter voor ultegra gaan.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 22 okt 2014 17:06

jansen2.0 schreef:
simic schreef:Ik ben bij Canyon geweest. Het verhaal is dat de 3d+ as gewoon te dik is (30mm).. Sram heet een 24mm as. Vermoedelijk betekent dat ik een hele nieuwe vermogenssenor moet kopen..

Naar :| :|

Maar wat is je vervolgstap?

30mm crankdiameter of 24mm diameter is vanaf het middenpunt maar 3mm verschil he! Als ik jou was zou ik de boekjes raadplegen of er expliciet wordt afgeraden -dus garantie komt te vervallen- om in combinatie met interne kabels jouw crank te combineren.
Rotor en fm zegt dat het crankstel gewoon moet passen. FM en canyon gaan overleggen, maar iets klopt er niet. Storie continues...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 okt 2014 17:53

Ik heb gewoon een Rotor 3d+ crank+PM2max in mijn Canyon CF.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie