Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 30 aug 2012 22:58

davefsr schreef:Ik heb ergens gelezen begin 2013 dat de nieuwe modellen beschikbaar zijn en gisteren ergens gelezen in Oktober ..
Ik hoop het 2de, die SLX ziet er ni slecht uit ..
Ik heb een mail gekregen dat ze zeggen : laatste kwartaal bestellen en aansluitend leverbaar, maar dat is dan wat vager :shock:
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

davefsr
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2012 19:12

davefsr 31 aug 2012 12:36

brekson schreef:
davefsr schreef:Ik heb ergens gelezen begin 2013 dat de nieuwe modellen beschikbaar zijn en gisteren ergens gelezen in Oktober ..
Ik hoop het 2de, die SLX ziet er ni slecht uit ..
Ik heb een mail gekregen dat ze zeggen : laatste kwartaal bestellen en aansluitend leverbaar, maar dat is dan wat vager :shock:
begin Oktober staan ze op de site als het zoals vorig jaar loopt ... en dan aansluitend leverbaar .. dat is goed nieuws zou ik zeggen!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12624
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 aug 2012 21:11

Als het voor maart geleverd wordt is het prima toch? Wat moet je voor die tijd met een nieuwe bike behalve kijken en sleutelen.
Lekker met je nieuwe bike door de pekel?

davefsr
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2012 19:12

davefsr 01 sep 2012 08:40

wasbeer2006 schreef:Als het voor maart geleverd wordt is het prima toch? Wat moet je voor die tijd met een nieuwe bike behalve kijken en sleutelen.
Lekker met je nieuwe bike door de pekel?
kan niet goed volgen ... 8-) een bike dient in mijn ogen om te biken en niet om in de living te staan... zolang het niet glad is door sneeuw of ijzel zie ik niet in waarom je niet zou kunnen rijden ...

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 02 sep 2012 17:24

NoChain schreef:
brekson schreef:Zo , ik kan al beginnen zoeken naar " van waar komt nu dit kraakje ?"
Heb woensdag een ritje gedaan op een nat wegdek en de fiets was behoorlijk smerig geworden
Gepoetst natuurlijk en donderdag gemerkt dat hij zachtjes kraakt bij het aanzetten, zowel links als rechts
Vandaag idem dito
Morgen eens beginnen met de pedalen er terug af te schroeven en terug in te vetten ( zijn van carbon )
Ook de schroeven van de schoenplaatjes zal ik eens een beurt geven

Misschien dat de ketting die sowieso een beetje kraakt van het zand ook een oorzaak is

Duimen maar , want meer ga ik nu zeker niet doen bij een nieuwe bike
En als dat niet werkt de trapas eruit en alles daar eens goed invetten, standaard is dit vaak amper of helemaal niet gedaan.
Zo , het heeft even geduurd maar nu is ver alles gecheckt het kraakt nog steeds. Om zot van te worden
Vorige week de bladboutjes gedaan en vandaag de trapas gedemonteerd
Die zat nog goed,in het vet, dus ik wist al bijna dat het voor niks zou zijn

Dus fietsje kraakt nog steeds bij "en danseuse" te versnellen. Ook wanneer ik naast de fiets sta en de lage pedaal belast door er met mijn voet op te staan, hoor ik 1 krakje.
Moet toch echt in die zone liggen dan hė, het probleem !
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 03 sep 2012 08:50

brekson schreef:
NoChain schreef:
brekson schreef:Zo , ik kan al beginnen zoeken naar " van waar komt nu dit kraakje ?"
Heb woensdag een ritje gedaan op een nat wegdek en de fiets was behoorlijk smerig geworden
Gepoetst natuurlijk en donderdag gemerkt dat hij zachtjes kraakt bij het aanzetten, zowel links als rechts
Vandaag idem dito
Morgen eens beginnen met de pedalen er terug af te schroeven en terug in te vetten ( zijn van carbon )
Ook de schroeven van de schoenplaatjes zal ik eens een beurt geven

Misschien dat de ketting die sowieso een beetje kraakt van het zand ook een oorzaak is

Duimen maar , want meer ga ik nu zeker niet doen bij een nieuwe bike
En als dat niet werkt de trapas eruit en alles daar eens goed invetten, standaard is dit vaak amper of helemaal niet gedaan.
Zo , het heeft even geduurd maar nu is ver alles gecheckt het kraakt nog steeds. Om zot van te worden
Vorige week de bladboutjes gedaan en vandaag de trapas gedemonteerd
Die zat nog goed,in het vet, dus ik wist al bijna dat het voor niks zou zijn

Dus fietsje kraakt nog steeds bij "en danseuse" te versnellen. Ook wanneer ik naast de fiets sta en de lage pedaal belast door er met mijn voet op te staan, hoor ik 1 krakje.
Moet toch echt in die zone liggen dan hė, het probleem !

heb ik ook voorgehad en dacht ook dat het van het trapstel gedeelte kwam. (althans daar hoorde ik het)
ik heb gewoon mijn stuurpen boutjes eens losgedraaid mijn stuur ff losgekoppeld boutjes ingevet en trug in elkaar gestoken. probleem opgelost.
oorzaak 2 het zou me niet verbazen mocht je met een ander stel wielen rijden dat dit ook weg kan zijn. sommige snelspanner geven wel eens een krakend geluid.
oorzaak 3 je pedalen probeer eens een ander set pedalen. en vet ze in.
oorzaak 4 haal gewoon je voorvork eens uit je fiets poets de vorkbuis en vet je lagers trug in. je vorkbuis kan je ook beetje invetten ter hoogte van de lagers. hier kan ook wat zat tussen komen zitten.

hopelijk is het 1 van deze 4 oorzaken dan :).

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 03 sep 2012 11:06

Bedankt voor je reaktie
De pedalen had ik al gedaan , en daarnet nog maar eens omdat dit toch maar een werkje van niks is, helpt niet
Stuur had ik ook al gedaan, kan dit nog eens doen met de juiste carbonpasta, straks dan maar :)
Het voorwiel had ik ook al vervangen, achterwiel nog niet wegens geen campa ter beschikking bij de reservewielen
Ik kan zo dadelijk nog wel de snelspanner alvast wisselen van het achterwiel
De uitvalpatten van beide wielen heb ik ook al ingevet
De vork opnieuw insmeren, dat is een ongehoorde, die is nieuw en ongekend maar dat houd ik nog even terzijde ( fiets is 1 maand oud )

Als ik naast de fiets sta en even mijn zachte kracht op de laagste pedaal zet, hoor ik één krak. Dan de andere en weer één krak. Ga ik er mijn mijn volle gewicht op staan, denk ik dat ik de fiets ga breken, zo een gekraak !!
Dus denk ik echt dat het van beneden komt....heb canyon al per mail op de hoogte gebracht en hoop ook daar op een reaktie

Edit : daarnet andere wielspanner gestoken zonder resultaat, boutjes stuur nog eens een trek gegeven, ook zonder resultaat
Blijf ervan overtuigt dat het de crankarmen en -of de draad van de cups/bussen waarmee iets mis mee is of misschien iets aan de buitenkant van de crank waarmee ik dan de kettingbladen/spider combinatie bedoel

Aan het stuur mag ik zo veel trekken en duwen als ik wil , geen krimp. De wielen geven ook geen ongewoon lawaai. Enkel het midden van de fiets is de zone waar ik moet afblijven wil ik niets horen
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

rammo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 mar 2008 20:47

rammo 03 sep 2012 14:21

Heb zelf ook vaak last van dit probleem. Mijn oplossing is meestal om het crankstel uit elkaar te schroeven, schoonmaken en alle boutjes in te smeren van montagepasta. Ook wil het gekraak wel eens komen uit de zadelpen (ook al sta ik op de pedalen), dan de zadelpen uit het frame halen. De buis waar de zadelpen in zit , het zadel van de pen afhalen en de zadelpen zelf schoonmaken.

Dit heeft mij tot nu toe elke keer geholpen.

Andere mogelijkheden zijn nog dat er vuil tussen het derailleurpad en het frame is gekomen, het zadel (probeer de fiets een met een ander zadel) en het bottom bracket (misschien dat er binnenin wat vuil terecht is gekomen).

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 03 sep 2012 17:34

Toch gek hoor. Ben zeker dat het zelfs zonder zadel kraakt
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 03 sep 2012 19:32

brekson schreef:Bedankt voor je reaktie
De pedalen had ik al gedaan , en daarnet nog maar eens omdat dit toch maar een werkje van niks is, helpt niet
Stuur had ik ook al gedaan, kan dit nog eens doen met de juiste carbonpasta, straks dan maar :)
Het voorwiel had ik ook al vervangen, achterwiel nog niet wegens geen campa ter beschikking bij de reservewielen
Ik kan zo dadelijk nog wel de snelspanner alvast wisselen van het achterwiel
De uitvalpatten van beide wielen heb ik ook al ingevet
De vork opnieuw insmeren, dat is een ongehoorde, die is nieuw en ongekend maar dat houd ik nog even terzijde ( fiets is 1 maand oud )

Als ik naast de fiets sta en even mijn zachte kracht op de laagste pedaal zet, hoor ik één krak. Dan de andere en weer één krak. Ga ik er mijn mijn volle gewicht op staan, denk ik dat ik de fiets ga breken, zo een gekraak !!
Dus denk ik echt dat het van beneden komt....heb canyon al per mail op de hoogte gebracht en hoop ook daar op een reaktie

Edit : daarnet andere wielspanner gestoken zonder resultaat, boutjes stuur nog eens een trek gegeven, ook zonder resultaat
Blijf ervan overtuigt dat het de crankarmen en -of de draad van de cups/bussen waarmee iets mis mee is of misschien iets aan de buitenkant van de crank waarmee ik dan de kettingbladen/spider combinatie bedoel

Aan het stuur mag ik zo veel trekken en duwen als ik wil , geen krimp. De wielen geven ook geen ongewoon lawaai. Enkel het midden van de fiets is de zone waar ik moet afblijven wil ik niets horen
Al eerder gezegd maar ik had exact hetzelfde gekraak; derailleurpad losmaken (kijk uit met de kwetsbare schroefjes! Beroerd dat ze Canyon geen torx gebruiken) schoonmaken & invetten; weg gekraak!! Ik kon me haast niet voorstellen dat het daar van kwam maar het was ook het advies van Canyon!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 04 sep 2012 16:24

Hupsakee, ook dit uitgesloten. Derailleurpad verwijderd, schoon gemaakt en met een pak vet terug vastgevezen
Kraakt nog steeds vanuit het braquet
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 04 sep 2012 16:38

brekson schreef:Hupsakee, ook dit uitgesloten. Derailleurpad verwijderd, schoon gemaakt en met een pak vet terug vastgevezen
Kraakt nog steeds vanuit het braquet

Bij het demonteren van de trapas ook de lagers gecontroleerd op speling/"ruw" draaien?

Plaats reactie