Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 25 nov 2011 22:12
Zo! Gave bike man! +1 welke wielset heb je er in zitten?
Wielset: Vuelta Superlite carbonpro Matrix (hele mond vol):Renefietst schreef:Zo! Gave bike man! +1 welke wielset heb je er in zitten?
http://www.velo-motion.com/product_info ... ATRIX.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Knalharde, stijve wielset, nog nooit één spaak hoeven bijspannen in paar jaar tijd.
Niet eens zo zwaar, 1750 gram voor een wielset.
Heb er wel indertijd andere stickers opgedaan.
Lijkt erop dat Canyon iets gaat doen bij Eindhoven/Utrecht in de buurt met een service en/of verkoop center
http://www.canyon.com/_nl/over_canyon/j ... cnclc=2943" onclick="window.open(this.href);return false;
Technische Service medewerker (m/f)
Waar je verantwoordelijkheden liggen:
Onderhoud en reparatie van fietsen
Technische ondersteuning telefonisch, email en op fora.
Assistentie van de Market manager gedurende dagelijkse werkzaamheden en bij het organiseren van evenementen
Wat we van jou verwachten:
3-5 jaar ervaring als rijwielhersteller of verkoper in een rijwielhandel
Ervaring in het repareren van alle verschillende modellen mountainbikes en racefietsen
Je bent actief op social media gebied en wieler gerelateerde Fora
Team player met autonome capaciteiten
Goede kennis van de Engelse taal (Duits is een pré)
Bereidheid tot reizen/werken in weekenden tijdens evenementen
Verwachte werklocatie: regio Eindhoven/Utrecht
Deadline inschrijving 2 Maart, 2012
Market Manager Nederland (m/f)
Waar je verantwoordelijkheden liggen:
Klant ondersteuning
Planning en uitvoer van Marketingstrategie
Assistentie en uitvoer van de gehele Canyon strategy
Je bent de vertegenwoordiger van Canyon in Nederland
Rapportage aan Canyon HQ in Koblenz, Duitsland
Wat we van jou verwachten:
Minimaal Bachelor diploma met specialisatie Marketing en Sales
Minimaal 3 jaar werkervaring bij voorkeur in de rijwielbranche of e-commerce
Grondige kennis van klanten in jouw regio en de rijwiel industrie, inclusief fiets gerelateerde technische kennis
Je bent actief op social media gebied en wieler gerelateerde Fora
Team player met autonome capaciteiten, organisatie vermogen (evenementen)
Goede communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels. (Duits is een pré)
Aantoonbare ervaring in het werken met budget en project planningen
Bereidheid tot reizen/werken in weekenden tijdens evenementen
Verwachte werklocatie: regio Eindhoven/Utrecht
Deadline inschrijving 2 Maart, 2012
http://www.canyon.com/_nl/over_canyon/j ... cnclc=2943" onclick="window.open(this.href);return false;
Technische Service medewerker (m/f)
Waar je verantwoordelijkheden liggen:
Onderhoud en reparatie van fietsen
Technische ondersteuning telefonisch, email en op fora.
Assistentie van de Market manager gedurende dagelijkse werkzaamheden en bij het organiseren van evenementen
Wat we van jou verwachten:
3-5 jaar ervaring als rijwielhersteller of verkoper in een rijwielhandel
Ervaring in het repareren van alle verschillende modellen mountainbikes en racefietsen
Je bent actief op social media gebied en wieler gerelateerde Fora
Team player met autonome capaciteiten
Goede kennis van de Engelse taal (Duits is een pré)
Bereidheid tot reizen/werken in weekenden tijdens evenementen
Verwachte werklocatie: regio Eindhoven/Utrecht
Deadline inschrijving 2 Maart, 2012
Market Manager Nederland (m/f)
Waar je verantwoordelijkheden liggen:
Klant ondersteuning
Planning en uitvoer van Marketingstrategie
Assistentie en uitvoer van de gehele Canyon strategy
Je bent de vertegenwoordiger van Canyon in Nederland
Rapportage aan Canyon HQ in Koblenz, Duitsland
Wat we van jou verwachten:
Minimaal Bachelor diploma met specialisatie Marketing en Sales
Minimaal 3 jaar werkervaring bij voorkeur in de rijwielbranche of e-commerce
Grondige kennis van klanten in jouw regio en de rijwiel industrie, inclusief fiets gerelateerde technische kennis
Je bent actief op social media gebied en wieler gerelateerde Fora
Team player met autonome capaciteiten, organisatie vermogen (evenementen)
Goede communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels. (Duits is een pré)
Aantoonbare ervaring in het werken met budget en project planningen
Bereidheid tot reizen/werken in weekenden tijdens evenementen
Verwachte werklocatie: regio Eindhoven/Utrecht
Deadline inschrijving 2 Maart, 2012
niet de beste foto...
'Ouderwetse' vierkante trapas gemonteerd...wat draait dat heerlijk soepel, geweldig! En het blijft maar draaien...
Hiervoor had ik CK lagers icm Ultegra crank. Maar dit draait echt 100x beter. Om over de duurzaamheid en het onderhoudvriendelijke waarschijnlijk nog maar te zwijgen..
'Ouderwetse' vierkante trapas gemonteerd...wat draait dat heerlijk soepel, geweldig! En het blijft maar draaien...
Hiervoor had ik CK lagers icm Ultegra crank. Maar dit draait echt 100x beter. Om over de duurzaamheid en het onderhoudvriendelijke waarschijnlijk nog maar te zwijgen..
Anima Sana In Corpore Sano.
Wie heeft er zowel ervaring met de Ultimate AL als de Ultimate CF? Ik twijfel tussen de AL 9.0SL met Force and mavic ksyrium elite en de CF 8.0 met campa athena en ksyrium equipes. Op vlak van gewicht ontlopen ze elkaar amper. Is de CF werkelijk stijver en comfortabeler? De kabels lopen hier niet in het kader zoals in de AL?
Er stond in het oktober(?) nummer van fiets een test van de 2012 AL. Waarin letterlijk gezegd werd waarom voor carbon kiezen als je de AL hebt?
Stijfheidswaarden van de twee frames ontlopen elkaar weinig. Gewicht idem. Comfort komt meer uit banden, zadelpen en wielen dan uit een frame dus daar hoef je niet al te veel aandacht aan te besteden.
Persoonlijk zou ik tussen die twee fietsen kiezen voor de AL. Krijg je meer fiets voor je geld. Totaal gewicht van die twee is hetzelfde terwijl je een 'betere' afmontage krijgt bij de AL.
Wat wellicht belangrijker is de geometrie. De nieuwe AL heeft een iets meer race georienteerde zit dan de CF. Dat zou voor mij doorslag gevend zijn in de keuze.
Stijfheidswaarden van de twee frames ontlopen elkaar weinig. Gewicht idem. Comfort komt meer uit banden, zadelpen en wielen dan uit een frame dus daar hoef je niet al te veel aandacht aan te besteden.
Persoonlijk zou ik tussen die twee fietsen kiezen voor de AL. Krijg je meer fiets voor je geld. Totaal gewicht van die twee is hetzelfde terwijl je een 'betere' afmontage krijgt bij de AL.
Wat wellicht belangrijker is de geometrie. De nieuwe AL heeft een iets meer race georienteerde zit dan de CF. Dat zou voor mij doorslag gevend zijn in de keuze.
Ik zou me een canyon cf willen aanschaffen als tweede fiets. Ik rij nu een cervelo s2 in maat 54. Kijkende voor dezelfde maat in canyon dan is het balhoofd te hoog en zou ik een 52 moeten nemen, doch de bovenbuis van deze is ongeveer 1 cm korter dan die van de cervelo. Een eenvoudige rekensom leert me dat ik een 1 cm langere stuurpen zou moeten nemen bij de canyon. Of is dit al te makkelijk en schuilt er ergens een addertje onder het gras?
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 25 nov 2011 22:12
@haaldoor , het is toch net andersom, de CF is meer race georienteerd dan de AL. In iedergeval zo lees ik de geometrie tabellen. (uitgangspunt mt 60)
ik lees ze ook zo .Renefietst schreef:@haaldoor , het is toch net andersom, de CF is meer race georienteerd dan de AL. In iedergeval zo lees ik de geometrie tabellen. (uitgangspunt mt 60)
Ik heb geen ervaring met de AL, maar de CF ben ik al 3 jaar super blij mee! Stuurt goed, is stijf, maar toch comfortabel, en zo kan ik nog wel even doorgaan met reclame maken. Hadden ze niet een marketing functie openstaan bij Canyon
+ 1vanzella schreef:ik lees ze ook zo .Renefietst schreef:@haaldoor , het is toch net andersom, de CF is meer race georienteerd dan de AL. In iedergeval zo lees ik de geometrie tabellen. (uitgangspunt mt 60)
Ik heb geen ervaring met de AL, maar de CF ben ik al 3 jaar super blij mee! Stuurt goed, is stijf, maar toch comfortabel, en zo kan ik nog wel even doorgaan met reclame maken. Hadden ze niet een marketing functie openstaan bij Canyon
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein