Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

hovie
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

hovie 17 jan 2009 21:23

Normaal zit er bij aflevering geen afdekplaatje op de vorkschacht bij de stuurpen,hoe is dit opgelost bij Sillence-Lotto.
Vooral omdat de maatvoering van 1.1/4 van de pen er voorzorgt dat je er geen bestaande oplossing volgens mij voor kunt vinden.

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 18 jan 2009 15:36

Hovie schreef:Normaal zit er bij aflevering geen afdekplaatje op de vorkschacht bij de stuurpen,hoe is dit opgelost bij Sillence-Lotto.
Vooral omdat de maatvoering van 1.1/4 van de pen er voorzorgt dat je er geen bestaande oplossing volgens mij voor kunt vinden.


Ze hebben bij canyon twee verschillende soorten balhoofdstellen.
De standaard geleverde balhoofdstellen hebben dat inwendige afstelmechanisme. Hierdoor zet je eerst de stuurpen vast, en daarna speling afstellen met het balhoofdstel.
Het alternatief is een normaal bahoofdstel. Hierbij leveren ze een insert die precies in de vork past, en vastgeklemd word. Ook hebben ze een mooi afdekplaatje erbij.

Bij een aantal fietsen van Silence Lotto wordt dit laatste balhoofdstel ook gemonteerd. Dit kan je zien aan de afstand tussen de balhoofdbuis en stuurpen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2009 17:12

Strak fietsje. Maar kan me haast niet voorstellen dat Silence-Lotto hun naam niet wat vaker op het frame wilt terug zien. Wordt dit echt het kleurenschema voor de ploeg??
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

hovie
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

hovie 18 jan 2009 17:51

Ze hebben bij canyon twee verschillende soorten balhoofdstellen.
De standaard geleverde balhoofdstellen hebben dat inwendige afstelmechanisme. Hierdoor zet je eerst de stuurpen vast, en daarna speling afstellen met het balhoofdstel.
Het alternatief is een normaal bahoofdstel. Hierbij leveren ze een insert die precies in de vork past, en vastgeklemd word. Ook hebben ze een mooi afdekplaatje erbij.

Bij een aantal fietsen van Silence Lotto wordt dit laatste balhoofdstel ook gemonteerd. Dit kan je zien aan de afstand tussen de balhoofdbuis en stuurpen.
[/quote]

Is dit balhoofdstel of insert met kap dan los te bestellen?
Bij canyon krijg ik geen respons .
En anders van welk merk zal de insert dan zijn,zodat deze misschien vrij verkrijgbaar is op de markt met deze maatvoering.

hovie
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

hovie 18 jan 2009 20:28

jaspervelzen schreef:En op zondagen zul je idd geen respons ontvangen.


Er van uitgaande dat ik hun zal mailen op zondag dan heb je gelijk,maar nee dit is reeds eerder gebeurd.
Ik vind het trouwens altijd interesant om te weten of er een mogelijkheid bestaat en hoe men dat heeft gedaan(voorral na het bekijken van de foto's bij Sillence-Lotto)

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 18 jan 2009 21:26

Hovie schreef:Ze hebben bij canyon twee verschillende soorten balhoofdstellen.
De standaard geleverde balhoofdstellen hebben dat inwendige afstelmechanisme. Hierdoor zet je eerst de stuurpen vast, en daarna speling afstellen met het balhoofdstel.
Het alternatief is een normaal bahoofdstel. Hierbij leveren ze een insert die precies in de vork past, en vastgeklemd word. Ook hebben ze een mooi afdekplaatje erbij.

Bij een aantal fietsen van Silence Lotto wordt dit laatste balhoofdstel ook gemonteerd. Dit kan je zien aan de afstand tussen de balhoofdbuis en stuurpen.


Is dit balhoofdstel of insert met kap dan los te bestellen?
Bij canyon krijg ik geen respons .
En anders van welk merk zal de insert dan zijn,zodat deze misschien vrij verkrijgbaar is op de markt met deze maatvoering.[/quote]


Of het los te bestellen is, weet ik niet. Ik heb mijn balhoofdset kunnen ruilen. Het was direct nadat frame geleverd was.

Probeer Canyon Benelux eens te mailen. Daar zijn ze zeer correct met het afhandelen van mails.

Balhoofdsets van canyon zijn van acros.
http://www.acros.de

Veel succes verder.

vriesemans
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 apr 2007 23:13

vriesemans 19 jan 2009 19:50

Hoi,

Hier een kleine preview van mijn Canyon project, Ultimate CF zaterdag netjes afgeleverd. De box met SRAM Force groep had ik al in december in huis. Alleen nog een racestuur met compact drop aanschaffen...en helaas nog een akkefietje met mijn body voor mijn neutron wheelset oplossen (zie topic bij wielen). En dan gaat ie naar de mekanieker voor de montage.

ps: ik zal nog wel ff mijn wheelset schoonmaken, dat najaarsvuil steekt wat flauw af tegen dat hagelwitte wit van mijn frame

Afbeelding

hoogi
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 11:42

hoogi 19 jan 2009 20:59

Schitterende bike, ben benieuwd naar de foto met de complete afmontage. Nu nog even duimen voor droog en mooi weer en dan knallen.

Vraagje: heb je de vorkbuis zelf op lengte gezaagd of heb je de lengte doorgegeven aan Canyon??

Veel rij plezier

vriesemans
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 apr 2007 23:13

vriesemans 19 jan 2009 22:34

Nee, de lengte is standaard levering. Het betreft een zgn superset, wordt geleverd incl zadel en stuurpen.

longue
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 sep 2007 02:02

longue 27 jan 2009 13:12

Gisteren heb ik eindelijk m'n Ultimate CF afgemonteerd. Vanmorgen testritje gemaakt: super! Als je optrekt dan schiet je werkelijk als een pijl weg, heerlijk :) Zal asap een fotootje schieten zodat jullie kunnen mee genieten ;)

Plaats reactie