Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

marcx
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 02 nov 2006 16:23

marcx 30 dec 2008 13:50

Ik zou ook voor een maat 56 gaan ipv 58.
Ik had een 58 besteld voor mijn 1m81 met bbl van 89cm en ik had een 56 beter gevonden.
Beter een langere stuurpen monteren, dan je stuur niet voldoende laag krijgen
tov je zadelhoogte.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 30 dec 2008 14:07

Ik heb wel geen canyon, maar mijn maten komen redelijk overeen met hierboven genoemd.
Ik ben 1.80 meter en heb een bbl van 89 cm. Mijn maat is 56 ik heb het liefst een bovenbuis van 55 cm (cc). Ik vind een grotere fiets duidelijk minder wendbaar.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 30 dec 2008 14:17

Hmm, denk wel ff aan de drop...
Met een BBL van 89 op een maat 56 is je drop 12-13cm? Lang niet voor iedereen prettig iig.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 30 dec 2008 21:52

Wat is trouwes een indicatie voor de drop van een racer? En van een tourder? Ik weet dat persoonlijke voorkeuren en lichamelijke mogelijkheden en beperkingen een rol spelen, maar ik ben benieuwd naar wat gangbaar is.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 30 dec 2008 23:28

JackBrown schreef:Wat is trouwes een indicatie voor de drop van een racer? En van een tourder? Ik weet dat persoonlijke voorkeuren en lichamelijke mogelijkheden en beperkingen een rol spelen, maar ik ben benieuwd naar wat gangbaar is.


Voor wedstrijdfietsen is vaak tussen de 9 en 13 cm wel normaal.
Bij toerders is het vaak wat minder.

Verder nog een vraag!

De canyon letters op het frame zijn links cursief (ofwel de andere kant op t.o.v. italic. Nu wil ik zo naamstickers laten maken. Maar niemand weet hoe dat moet. Heb al bij 2 stickermakers geinformeerd. Het schijnt dat je met Word, en dan de optie wordart deze tekst zo kan maken. Wie weet hoe dat werkt?



Bij voorbaat dank,
Dream-plus

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 31 dec 2008 00:46

In photoshop misschien?

Eerst de tekst schrijven, dan een rechthoekige selectiebox er omheen en die dan transformeren naar een ruit (met free transform bijv). Ik heb hier momenteel geen photoshop, dus weet niet hoe goed/slecht het er uit gaat zien :)


Over de drop: bij 10cm en meer moet je m.i. wel weten wat je aan het doen bent en weten dat je lijf dat (langere tijd) aan kan. We zijn niet allemaal even lenig / hebben lange armen / hebben goede rug / etc.

lyot
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 mar 2005 15:10

lyot 31 dec 2008 14:39

Mac94 schreef:
lyot schreef:
Mac94 schreef:

Dank voor de reactie. Kan je me vertellen ter vergelijking wat jouw lengte (en binnenbeenlengte als je dat weet) is, aangezien ik ook twijfel tussen een 58 en een 56. De fiets gaat voornamelijk gebruikt worden voor cyclo´s en af en toe een een koersje.

Een trip naar Koblenz is inderdaad aanbevelenswaardig, eens kijken of dat gaat lukken.


ik heb een binnenbeenlengte van 88,5 à 89 cm. Totale lengte : 184cm



Hm, ok, ik ben 1,83 met een binnenbeenlengte van 85 cm, dus nog iets kleiner dan jij. Een 56 zou dus mijn maat moeten zijn. Jij woont niet toevallig redelijk in de buurt van Zandvoort dat ik eens langs kan rijden?


helaas, ik woon in België

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 31 dec 2008 14:46

@ Dream Plus

Kan inderdaad met Photoshop, maar is makkelijker met een Vector programma als Illustrator. Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt in Xara Xtreme (maar dat zul jij vast niet hebben ;) )

[img=http://home.hccnet.nl/ljj.steendijk/voorbeeld.jpg]

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 31 dec 2008 14:58

lyot schreef:
Mac94 schreef:
lyot schreef:

ik heb een binnenbeenlengte van 88,5 à 89 cm. Totale lengte : 184cm



Hm, ok, ik ben 1,83 met een binnenbeenlengte van 85 cm, dus nog iets kleiner dan jij. Een 56 zou dus mijn maat moeten zijn. Jij woont niet toevallig redelijk in de buurt van Zandvoort dat ik eens langs kan rijden?


helaas, ik woon in België



Ok bedankt in elk geval. Ik heb met behulp van een vriend van me alles nog eens goed nagemeten en mijn bbl is iets langer, 88 cm en mijn totale lengte komt volgens een SMA keuring op 1,82m. Ik ga dus een 56 frame bestellen met als het kan een 110 stuurpen, dat moet volgens mij de ideale combinatie zijn. Zodra de fiets binnen is laat ik het weten (ik heb overigens de Ultimate CF Chorus S besteld in team white, met 53/39 voor en 12-27 achter, erg blij met 11-speed). Ik denk dat ik ook Chorus bidonhouders op ga zetten en een extra setje Keo carbon pedalen bestel. De rest blijft voorlopig standaard, tot ik geld over heb voor een setje mooie wielen.

Dank voor alle adviezen.
Se non e vero, e ben trovato.

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 31 dec 2008 15:02

Honza schreef:@ Dream Plus

Kan inderdaad met Photoshop, maar is makkelijker met een Vector programma als Illustrator. Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt in Xara Xtreme (maar dat zul jij vast niet hebben ;) )

[img=http://home.hccnet.nl/ljj.steendijk/voorbeeld.jpg]


Inderdaad zoiets bedoel ik. Ga dus even verder kijken. Ben dus een stukje verder.

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 31 dec 2008 17:23

dream-plus schreef:
Honza schreef:@ Dream Plus

Kan inderdaad met Photoshop, maar is makkelijker met een Vector programma als Illustrator. Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt in Xara Xtreme (maar dat zul jij vast niet hebben ;) )

[img=http://home.hccnet.nl/ljj.steendijk/voorbeeld.jpg]


Inderdaad zoiets bedoel ik. Ga dus even verder kijken. Ben dus een stukje verder.


Als je aangeeft welke tekst je wil hebben, dan maak ik het wel even voor je...

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 31 dec 2008 18:38

Ik heb al eens Canyon stickers voor iemand gemaakt. Kijk maar:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=22829

Een naam is in Corel Draw of illustrator zo gemaakt.
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie