Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 19 dec 2008 17:08

lennaert schreef:Ik ben het er mee eens dat mensen eens de zoekfunctie moeten gebruiken. Maar zo duidelijk is er niet te vinden dat er een servicepunt is in Nederland. Als je ziet dat andere mensen moeite hebben die informatie te vinden en er dan hier specifiek om vragen waarom dan ook zo bijdehand doen en niet gewoon de info geven.

Canyon Benelux:
E mail: Benelux@Canyon.com

Telefonisch bereikbaar:
Di. – Vrij. 9.00 – 17.00 uur
Zat. 9.00 - 16.00 uurr


Bestel en advieslijn :
0031 (0) 45 5412017
Service lijn:
0031 (0) 45 5418939
Fax lijn:


0031 (0) 45 5430652

Verzendadres
Garantie/Service:
Canyon Benelux
Afd. Garantie/Service
Kerkraderweg 84
6416 CL Heerlen
Nederland




En dit bedoel ik nu net, je hebt het hier over een " servicepunt " . En dat is een wezenlijk verschil t.o.v. een showroom. Want die is er volgens mij niet.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 19 dec 2008 17:33

In Heerlen is zeker geen showroom te vinden. Hij heeft daar wel een aantal fietsen staan, maar die worden niet in de winkel tentoongesteld. Er is wel een showroom in Koblenz, maar dat is voor de meesten net een stukje te ver weg denk ik.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
Winston
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 11 nov 2007 21:54

Gebruikersavatar Winston 19 dec 2008 18:08

j o r r i t schreef: Er is wel een showroom in Koblenz, maar dat is voor de meesten net een stukje te ver weg denk ik.


Afgelopen zaterdag in Koblenz geweest, is de moeite waard.
Alle modellen in diverse maten te zien.
Proefrit maken is mogelijk.
Ook kleding en accessoires te koop.
Coffee en snacks-corner
Bikes&Coffee What else?

dreke
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:11

dreke 19 dec 2008 19:58

beste mensen
ik heb ondertussen eens naar Canyon gemaild en ze hebben mij gezegd dat er vanaf maart 2009 ook in Heerlen een showroom zou zijn
en er zou ook de mogelijkheid zijn om een fiets te testen voor een halve dag
blijkbaar zijn er hier toch enkele die kort van stof zijn ik dacht dat forum's diende om elkaar van dienst te zijn en niet om elkaar af te breken of commentaar te spouwen omdat iemand niet direct iets kan terug vinden
toch aan diegene die van antwoord waren bedankt voor de hulp

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 29 dec 2008 10:50

Ik heb de reacties ten aanzien van het PPS van Canyon nagelezen een paar pagina´s terug. Heeft iemand recente ervaring hiermee? Is dit verbeterd? Ik sta op het punt een fiets te bestellen en uit de metingen komt framemaat 58, wat dezelfde maat is als ik nu berijd (een Trek uit 2005). Als ik de geometriën vergelijk moet dit ook niet heel veel verschillen. Als ik de zitpositie van ´comfortabel´ naar ´sportief´verander dan wordt een 56 geadviseerd overigens. Uit de commentaren een paar pagina´s terug lijkt het alsof Canyon 4 maten te groot adviseert, wat mij nogal veel lijkt.

Graag recente ervaringen aub.
Se non e vero, e ben trovato.

lyot
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 mar 2005 15:10

lyot 29 dec 2008 11:22

mij adviseerden ze een 60, ik nam uiteindelijk een 58 en ik durf nu zelfs denken dat ik met een 56 nog beter was afgeweest. De bovenbuis is relatief lang vind ik en het balhoofd komt ook al redelijk hoog uit. De term 'sportief' die Canyon gebruikt is met een korreltje zout te nemen. Dat zie je trouwens ook in het nieuwe januari nummer van Tour magazine, waarin de Canyon het enige van de 5 geteste frames was waarvan de zitpositie als comfortabel werd ingeschat, terwijl de andere allemaal 'racelike' werden gequoteerd. Als je er echt mee wil racen, ga je dus waarschijnlijk beter afzijn met een maatje minder. Maar als ik je echt goed advies mag geven : rij even tot in Koblenz en ga een keertje passen. De dalende benzineprijzen maken dat tegenwoordig toch wel wat makkelijker. ;)

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 29 dec 2008 14:09

Mac94: als je je al goed hebt laten opmeten en ook goed zit op je huidige fiets, zou ik dat als referentie nemen bij de keuze voor je volgende frame. Het is ook mijn ervaring geweest bij Canyon dat het PPS advies niet helemaal overeenkwam met de maat de ik nodig had uitgaande van mijn lichaamsmaten; het PPS adviseerde me nl. een maatje te groot.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 29 dec 2008 16:09

lyot schreef:mij adviseerden ze een 60, ik nam uiteindelijk een 58 en ik durf nu zelfs denken dat ik met een 56 nog beter was afgeweest. De bovenbuis is relatief lang vind ik en het balhoofd komt ook al redelijk hoog uit. De term 'sportief' die Canyon gebruikt is met een korreltje zout te nemen. Dat zie je trouwens ook in het nieuwe januari nummer van Tour magazine, waarin de Canyon het enige van de 5 geteste frames was waarvan de zitpositie als comfortabel werd ingeschat, terwijl de andere allemaal 'racelike' werden gequoteerd. Als je er echt mee wil racen, ga je dus waarschijnlijk beter afzijn met een maatje minder. Maar als ik je echt goed advies mag geven : rij even tot in Koblenz en ga een keertje passen. De dalende benzineprijzen maken dat tegenwoordig toch wel wat makkelijker. ;)


Dank voor de reactie. Kan je me vertellen ter vergelijking wat jouw lengte (en binnenbeenlengte als je dat weet) is, aangezien ik ook twijfel tussen een 58 en een 56. De fiets gaat voornamelijk gebruikt worden voor cyclo´s en af en toe een een koersje.

Een trip naar Koblenz is inderdaad aanbevelenswaardig, eens kijken of dat gaat lukken.
Se non e vero, e ben trovato.

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 29 dec 2008 18:13

Afgelopen najaar een CF frame gekocht, via PPS werd een 60 geadviseerd. Dit vergeleken met mijn colnago, en kwam op het eerste gezicht mooi uit. Hoogte balhoofdbuis van mijn colnago was 20 cm, inclusief headset en spacers. Bj de canyon maat 60 was de balhoofdbuis 18,5 cm. Dat komt mooi uit met die headset verstelling van canyon. Ik schatte hem op 1,5 cm. Zat ik weer precies aan die 20 cm. Echter door allerlei neven situaties kwam ik veel te hoog uit.
- headset verstelling van canyon is 2,5 cm standaard. Er zijn lagere headset leverbaar.
- Balhoofdbuis begint 6 á 7 mm hoger dan bij mijn colnago. Vork is dus wat hoger.
- Syntace stuurpen had een andere hoek dan deda pen op colnago, 6 tegen 8 graden.

Gelukkig hadden ze bij canyon nog een ander soort headset. Deze heb ik kosteloos kunnen ruilen.

Als je dus al een fiets hebt, meet vooral goed op hoe je met de balhoofdbuis uitkomt. Verder was bij mij ook de standaardlengte van stuurpen te kort. Heb dus een langere meebesteld.
Gezien de lengte van de balhoofdbuis, had ik ook een 58 kunnen nemen. Alleen dan was de bovenbuis nog korter geweest, met als resultaat een nog langere stuurpen.

lyot
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 mar 2005 15:10

lyot 29 dec 2008 22:37

Mac94 schreef:
lyot schreef:mij adviseerden ze een 60, ik nam uiteindelijk een 58 en ik durf nu zelfs denken dat ik met een 56 nog beter was afgeweest. De bovenbuis is relatief lang vind ik en het balhoofd komt ook al redelijk hoog uit. De term 'sportief' die Canyon gebruikt is met een korreltje zout te nemen. Dat zie je trouwens ook in het nieuwe januari nummer van Tour magazine, waarin de Canyon het enige van de 5 geteste frames was waarvan de zitpositie als comfortabel werd ingeschat, terwijl de andere allemaal 'racelike' werden gequoteerd. Als je er echt mee wil racen, ga je dus waarschijnlijk beter afzijn met een maatje minder. Maar als ik je echt goed advies mag geven : rij even tot in Koblenz en ga een keertje passen. De dalende benzineprijzen maken dat tegenwoordig toch wel wat makkelijker. ;)


Dank voor de reactie. Kan je me vertellen ter vergelijking wat jouw lengte (en binnenbeenlengte als je dat weet) is, aangezien ik ook twijfel tussen een 58 en een 56. De fiets gaat voornamelijk gebruikt worden voor cyclo´s en af en toe een een koersje.

Een trip naar Koblenz is inderdaad aanbevelenswaardig, eens kijken of dat gaat lukken.


ik heb een binnenbeenlengte van 88,5 à 89 cm. Totale lengte : 184cm

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 30 dec 2008 12:46

lyot schreef:
Mac94 schreef:
lyot schreef:mij adviseerden ze een 60, ik nam uiteindelijk een 58 en ik durf nu zelfs denken dat ik met een 56 nog beter was afgeweest. De bovenbuis is relatief lang vind ik en het balhoofd komt ook al redelijk hoog uit. De term 'sportief' die Canyon gebruikt is met een korreltje zout te nemen. Dat zie je trouwens ook in het nieuwe januari nummer van Tour magazine, waarin de Canyon het enige van de 5 geteste frames was waarvan de zitpositie als comfortabel werd ingeschat, terwijl de andere allemaal 'racelike' werden gequoteerd. Als je er echt mee wil racen, ga je dus waarschijnlijk beter afzijn met een maatje minder. Maar als ik je echt goed advies mag geven : rij even tot in Koblenz en ga een keertje passen. De dalende benzineprijzen maken dat tegenwoordig toch wel wat makkelijker. ;)


Dank voor de reactie. Kan je me vertellen ter vergelijking wat jouw lengte (en binnenbeenlengte als je dat weet) is, aangezien ik ook twijfel tussen een 58 en een 56. De fiets gaat voornamelijk gebruikt worden voor cyclo´s en af en toe een een koersje.

Een trip naar Koblenz is inderdaad aanbevelenswaardig, eens kijken of dat gaat lukken.


ik heb een binnenbeenlengte van 88,5 à 89 cm. Totale lengte : 184cm



Hm, ok, ik ben 1,83 met een binnenbeenlengte van 85 cm, dus nog iets kleiner dan jij. Een 56 zou dus mijn maat moeten zijn. Jij woont niet toevallig redelijk in de buurt van Zandvoort dat ik eens langs kan rijden?
Se non e vero, e ben trovato.

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 30 dec 2008 13:05

als je de geometrietabellen bekijkt zijn canyons juist kort gebouwd, ga maar eens vergelijken met o.a. cannondale etc. Ben het er wel mee eens dat veel firmas mensen in een toerhouding op de fiets zetten ipv een sportieve houding, maarja, het blijft altijd zelf een beetje afstellen.

Plaats reactie