Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 01 nov 2007 20:44

Heel veel showroom is er niet in Heerlen hoor. Ze worden alleen via internet verkocht en staan daarom allemaal in dozen op zolder. Peter zal echter niet te beroerd zijn er 1 voor je naar beneden te halen om te bekijken.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 05 nov 2007 15:59

I.m.o. een hele mooie mix tussen stijfheid en comfort.

Ik ben alleen heel bang dat ik hem niet boven de 6,8 kilo krijg. Als ik alles bij elkaar tel kom ik aan 6,3 kg. Tops. Maar hopen dat ze hem niet wegen... ;)
Gang is alles...

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 05 nov 2007 23:54

Hoe ga je je frame dan opbouwen? Ben erg benieuwd!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 06 nov 2007 00:41

Eh...
Record, Syntace combi, FRM, San Marco, Keo Ti, Mavic ES / Record-Laser-Open Pro-alu nippels, CX / GP 4000 met EVO binnenbanden. Een en ander met Ti boutjes e.d..

Als ik ruim reken kom ik op 6,4 kg. O.K., Da's een ons meer dan ik eerder beweerde ;) , maar ik meen alles mee te hebben geteld. Dus ook de kabels, bidonhouders, stuurlint, balhoofdlagers, e.d..

Als hij klaar is, zal ik zeker plaatjes posten, maar dat kan pas na levering. Het zal dus pas januari worden, op z'n vroegst.
Gang is alles...

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 06 nov 2007 00:46

Christoffel schreef:
Als hij klaar is, zal ik zeker plaatjes posten, maar dat kan pas na levering. Het zal dus pas januari worden, op z'n vroegst.


Daar weet ik alles van!! Opbouw klinkt veelbelovend, ik hoop voor je dat je frame snel geleverd wordt! Mooie plaatjes van je fiets mogen hier dan natuurlijk niet ontbreken.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 06 nov 2007 00:55

Beloofd.
Peter van Canyon Benelux meldde me dat ik, omdat ik een pre-order plaatste, in ieder geval bij de eerste produktie-ronde zit. Maar ik ken de perikelen omtrent levering van een dergelijk frame, en dan nog een nieuw model ook, maar al te goed. Het zal mij dus benieuwen...
Gang is alles...

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 06 nov 2007 20:29

j o r r i t schreef:De overgang balhoofdbuis - voorvork is inderdaad een stuk mooier geworden. Daarentegen vind ik de vergelijking van de onderbuis met een alpenhoorn erg treffend. Tevens vind ik de achterbrug te iel geworden en de 27,2mm zadelpen komt ook ietwat ieltjes over (overigens net als bij Isaac frames).


Ik vond het vorige frame veel mooier. De achtervork als eerder vermeld, vind ik verre van fraai. De schuine onderbuis is inderdaad een alpenhoorn maar de vork daarentegen is een hele verbetering.
Waarom niet het frame gelaten zoals het was en enkel de vork aangepast?!
Dat was naar mijn weten het enige kritiek.
Nee, helaas, het wordt gaan Canyon dit jaar....
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 06 nov 2007 22:49

maurice schreef:Waarom niet het frame gelaten zoals het was en enkel de vork aangepast?!
Ik vind ook dat, estetisch gezien, de nieuwe achtervork een achteruitgang is. Ik heb me de vraag van Maurice ook gesteld toen ik de nieuwe F10 zag. Canyon heeft de diameter van de zitbuis verkleind omwille van het comfort, zeggen zij, evenals de diameter van de staande achtervork. De diameters van de boven- en schuine buizen zijn bij de voorbuis weer vergroot. Mogelijk hebben zij hier en daar wat gewicht afgeschaft en de stijfheid op z'n minst danig bepaald dat ze uiteindelijk tot betere stiffness-to-weight ratio's uitkomen!?. Voor vele potentiele klanten geen onbelangrijke gegeven voor de recencies in de TOUR van het komende voorjaar!!!
Al met al vind ik de nieuwe F10 frame inclusief voorvork een mooier gezicht dan het oude F10 met dat iel voorvorkje. Maar het mooiste zou denk ik zijn: oude F10 frame met nieuwe F10 voorvork. Weet iemand of deze combinatie wel mogelijk is?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 06 nov 2007 23:30

Ik vrees van niet JB....
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 07 nov 2007 10:11

Ook ik heb staan twijfelen over de aanschaf van een Canyon F10. Technisch een mooie fiets maar het nieuwe model..... die achtervork is echt verre van mooi....
Het zal helemaal in orde zijn vwb stijfheid en gewicht maar jongens, het is mij net even iets te Duits. De prijs voor een dergelijk frame is natuurlijk peanuts maar het oog wil ook wat.

Voor mij ook idd geen Cayon voor 2008.
Tip: de ingenieurs bij canyon kunnen prima rekenen maar misschien moeten ze eens een Italiaanse vormgever in dienst nemen ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 07 nov 2007 10:55

Ik denk dat Canyon heel sterk de nadruk legt op "form follows function". Als het doel van de fiets is om je zo snel mogelijk van A naar B te brengen zijn ze bereid daar consessies te doen op het gebied van esthetiek. Voor sommige van ons is dat een beetje jammer. Wel is het in mijn geval weer zo dat ik niet zo snel mogelijk van A naar B moet met mijn fiets. Dan zal het zo zijn dat de F10 niet voor mij bedoeld is.....
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

keesdejong
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007 13:06

keesdejong 07 nov 2007 13:25

heeft iemand al informatie over de kleuren v/d 2008 modellen (CF)?
Canyon doet daar erg geheimzinnig over.
Helaas klein ongeluk gehad en heb een nieuw frame nodig.
Alleen is CF-64 blauw niet meer leverbaar en die vond ik juist zo mooi!
Ik wil best wachten op het nieuwe model, maar als die niet in blauw leverbaar wordt (kan wel februari/maart worden) neem ik net zo lief een zwarte model 2007.
Was wel even wennen maar vind het nieuwe model nu wel mooi.
Kees

Plaats reactie