Canyon

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
michielios2
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2018 09:20

michielios2 01 mar 2021 22:44

Kreeg vandaag de volgende mail:

"Zoals beloofd komen we bij je terugmet een update over de problemen met de zadelpen van jouw Aeroad. Zoals je naar aanleiding van onze mail van 3 februari weet kan er verhoogde slijtage tussen de zadelpen en zitbuis optreden als er vuil in de zitbuis terecht komt of er carbonpasta wordt gebruikt op deze plaats. Daarom hebben we je in onze vorige e-mail belangrijk advies omtrent het onderhoud van je Aeroad meegegeven: zeker na een rit in slecht weer is het onderhoud van je zadelpen en zitbuis belangrijk.
De lente hangt in de lucht en we zetten daarom alle mogelijke middelen in om zo snel mogelijk een verbetering voor de montage van de zadelpen uit te werken. Onze ingenieurs hebben diverse mogelijke oplossingen ontwikkeld. We zitten momenteel in testfase en doen er alles aan om de beste oplossing voor de Aeroad te vinden.
We zullen ook jouw Aeroad van deze verbetering voorzien. We verwachten binnenkort de goedkeuring van de testfase en komen uiterlijk 17 maart bij je terug met meer informatie. Op dit moment hoef je geen verdere actie te ondernemen.
Onze klanten zijn het allerbelangrijkste voor ons. Enkel het beste is goed genoeg. Het spijt ons dat we je nogmaals om je geduld moeten vragen en hopen op je begrip."

Ben in ieder geval blij om te zien dat ze het probleem serieus lijken te nemen ook al is het niet meer dan terecht natuurlijk. Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen... ondertussen blijf ik (met de aangepaste instructies) heerlijk genieten van deze fiets, blijft toch een genot.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 1944
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 mar 2021 23:12

En dit krijg je als je in blijde verwachting van je nieuwe Aeroad bent:

'Hello,
We are writing to you today because you have ordered a latest-generation Canyon Aeroad and we have already emailed you a delivery date. Unfortunately, we have to inform you we are unable to fulfil the stated delivery date. We would like to explain why in this mail:

Among other features, the latest Aeroad has a seatpost that allows for a higher level of flexing thanks to its newly developed clamp design. This increases comfort even on fast, demanding rides. However, excessive dirt can lead to increased wear between the seatpost and the seat tube.
You should always be able to rely on the top quality of all components on your Canyon bike. We are currently working on improving the seatpost. Our engineers have developed multiple approaches. We are already in the test phase and are working flat out to test the best solution.

How will we procede?
We will equip your Aeroad with the new component that we develop, before it goes on its way to you. We are expecting the "green light" from the test phase shortly. We´ll get back to you on 17 March at the latest to give you an update on the next steps and your delivery date. You do not need to do anything.
As a customer, you are our top priority. Always. You deserve nothing but the best bikes. No compromises. Your Aeroad will be top-notch when it is delivered - just as you should expect from us. And once again, we want to sincerely apologise for the delay in delivery.

Best regards
The Canyon Team'
Afbeelding

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 01 mar 2021 23:31

Een bericht dat je nog bericht krijgt :)

Ik vind dat altijd mooi. En nee, dat is geen kritiek, ik vind dat echt mooi.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2158
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 02 mar 2021 05:40

Lijkt er op dat ze de communicatie niet meer door de R&D laten verzorgen.
o'7o

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 mar 2021 06:08

Dat verdient wel een pluim vind ik. Communicatie is altijd het eerste dat je moet doen bij een probleem. Ook al heb je niet echt echts te vertellen, je klanten op de hoogte houden is belangrijk (lezen jullie mee iQ² :roll: :twisted: )
Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 mar 2021 11:14

michielios2 schreef:
01 mar 2021 22:44

quote Canyon:
Onze klanten zijn het allerbelangrijkste voor ons.
Nou, eerlijk gezegd denk ik dat €€€ belangrijker zijn... :lol: Maar dit is geheel off-topic begrijp ik wel. :oops:
Klein: handcrafted science!

wmc
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 02 mar 2021 17:12

Toch nog wel meer issues met de Aeroad. Vd Poel een gebroken stuur in Le Samyn lijkt het op.

Neruub
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 02 mar 2021 17:14

Rijdt hij ook met zo’n uitschuifstuur?

Critic
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 02 mar 2021 18:38

Geen idee of het het uitschuifstuur is, maar breekt af ter hoogte van shifter, niet op dat schuif gedeelte. Lijkt dus eerder domme pech

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 mar 2021 18:41

Van der Poel breekt. ook z’n stuur vandaag in de koers.... geen beste reclame.
Laatst gewijzigd door mao op 02 mar 2021 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2158
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 02 mar 2021 18:46

Het zit ze niet mee met de nieuwe Aeroad. Lekker vol in beeld. Al lijkt me dit echt op een montagefout. Shifter iets te vast gezet ben ik bang.
o'7o

Gebruikersavatar
hayes
Forum-lid
Berichten: 2487
Lid geworden op: 25 jul 2009 14:19
Locatie: Westhoek

Gebruikersavatar hayes 02 mar 2021 18:59

raven14 schreef:
01 mar 2021 23:12
En dit krijg je als je in blijde verwachting van je nieuwe Aeroad bent:

'Hello,
We are writing to you today because you have ordered a latest-generation Canyon Aeroad and we have already emailed you a delivery date. Unfortunately, we have to inform you we are unable to fulfil the stated delivery date. We would like to explain why in this mail:

Among other features, the latest Aeroad has a seatpost that allows for a higher level of flexing thanks to its newly developed clamp design. This increases comfort even on fast, demanding rides. However, excessive dirt can lead to increased wear between the seatpost and the seat tube.
You should always be able to rely on the top quality of all components on your Canyon bike. We are currently working on improving the seatpost. Our engineers have developed multiple approaches. We are already in the test phase and are working flat out to test the best solution.

How will we procede?
We will equip your Aeroad with the new component that we develop, before it goes on its way to you. We are expecting the "green light" from the test phase shortly. We´ll get back to you on 17 March at the latest to give you an update on the next steps and your delivery date. You do not need to do anything.
As a customer, you are our top priority. Always. You deserve nothing but the best bikes. No compromises. Your Aeroad will be top-notch when it is delivered - just as you should expect from us. And once again, we want to sincerely apologise for the delay in delivery.

Best regards
The Canyon Team'
Dit kan veel korter: " Sorry. We f*cked up."
Vooral het "you don't need to do anything". Het zou nog maar dat te kort zijn...

IK ben zelf verantwoordelijk voor communicatie in het bedrijf waar ik werk.
Communiceren nadat er eerst wekenlang alle mogelijke geruchten de ronde doen, is véél, véél te laat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers