Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 31 jan 2021 20:24

mugman schreef: 31 jan 2021 14:36 Ze brengen een nieuwe Aeroad uit en dan worden er al meteen fietsen aangeboden met lakschade???
Denk dat de problemen serieus zijn anders ga je dit soort acties toch niet ondernemen.
Lijkt wel een noodgreep om koste wat kost een paar nieuwe fietsen onder de consumenten te krijgen.
Heb het gevoel dat dit fietsen zijn die voor promotie-doeleinden zijn gebruikt (zie test Van Bon in Fiets😉)
Misschien moet je jezelf beter op de hoogte brengen. Canyon doet dit al jaren en het is (dus) een hele prettig manier om met minder kosten een paar krasjes (die er toch wel opkomen) erbij te kopen. En ja, ze verkopen fietsen die getest zijn, terug zijn gekomen van klanten, pro-bikes en volgens mij ook uit verhuur. Die laatste variant heb ik ooit gekocht en nu zonder er ook maar iets op toe te leggen weer verkocht (de koper vond de geringe schade OOK geen probleem). Prima deal(s) dus :winkthumb:
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 jan 2021 20:31

Ja,
Maar dan bestel je hem in de outlet met korting, en dan weet je dat van 't voren.

Zoals talguyruud het opschrijft, had hij de schade niet verwacht. Dus gewoon een nieuwe fiets besteld en niet uit de outlet oid. (is aanname van mij).
Als dat waar is, dan is een fiets afleveren met schade natuurlijk kwalijk.
Zeker als de schade bekend was.
En ronduit brutaal om er dan direct een bonnetje voor je eigen webshop erbij te stoppen in de hoop dat het daarmee wel af gedaan is.

Al het gezeik op lange levertijden, slechte service (want geen lokale aanspreekpunten), matige klantenservice etc, vind ik over het algemeen nogal gezeik in de marge.
Maar als bovenstaande zo gegaan is als hoe ik dat opmaak uit de post van ruud... Dat zou ik wel echt een groot minpunt vinden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

tallguyruud
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 nov 2014 19:24

tallguyruud 01 feb 2021 05:28

Het was een nieuwe fiets en niet uit de outlet. Gewoon volle prijs €6500 🤬

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 01 feb 2021 09:55

@tomtom, ik ben meer dan prima op de hoogte en heb jaren Canyon gereden. Ook weet ik dat ze fietsen in de Outlet verkopen, maar ik stel dat het een rare constructie is dat er fietsen met schade worden aangeboden terwijl de eerste lichting nieuwe Aeroads nog geleverd moet worden.
Het blijkt dus ook, als je de berichten van tallguyruud goed leest, dat hij een nieuwe fiets a €6.500.- koopt en dat er een tegoedbon van €100.- wordt verstrekt, ook nog eens voor hun eigen shop.
Laten we hopen dat Ruud een spoedig een nieuwe fiets zonder krassen kan/mag ontvangen

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 feb 2021 12:38

In Oosterhout is een fietswinkel die tot begin vorig jaar regelmatig fietsen "met een klein krasje" te koop had.
Daar kreeg je dan 40% korting op de adviesverkoopprijs.
Om maar te zeggen dat een "aankoopbon" van 100 Euro op een totale aankoop van 6500 Euro de klant uitlachen in het gezicht is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 01 feb 2021 19:32

Dat zegt denk ik iets over de marge die ze in Oosterhout hanteren.

Boslim
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 01 feb 2021 21:26

Was MVDPs Canyon zadelpennetje nou niet ook afgebroken tijdens het WK?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 feb 2021 21:47

VictorT schreef: 01 feb 2021 21:26 Was MVDPs Canyon zadelpennetje nou niet ook afgebroken tijdens het WK?
MvdP deed niet mee aan het laatste WK?

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 01 feb 2021 21:55

VictorT schreef: 01 feb 2021 21:26 Was MVDPs Canyon zadelpennetje nou niet ook afgebroken tijdens het WK?
Ik dacht dat ie zadel zei. Kon in de replay ook niet direct iets zien, dus denk meer dat het misschien in de rails zat.

Is natuurlijk 1) geen aeroad en 2) totaal ander gebruik ;)
Maar denk dan weer wel dat ie een cadeautje van Canyon mag verwachten.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 01 feb 2021 22:38

Die was wel afgebroken doordat hij er mee overkop gegaan is. Dat is iets totaal anders.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 02 feb 2021 16:12

mugman schreef: 01 feb 2021 09:55 @tomtom, ik ben meer dan prima op de hoogte en heb jaren Canyon gereden. Ook weet ik dat ze fietsen in de Outlet verkopen, maar ik stel dat het een rare constructie is dat er fietsen met schade worden aangeboden terwijl de eerste lichting nieuwe Aeroads nog geleverd moet worden.
Het blijkt dus ook, als je de berichten van tallguyruud goed leest, dat hij een nieuwe fiets a €6.500.- koopt en dat er een tegoedbon van €100.- wordt verstrekt, ook nog eens voor hun eigen shop.
Laten we hopen dat Ruud een spoedig een nieuwe fiets zonder krassen kan/mag ontvangen
Wel goed gelezen maar niet goed begrepen. Het "aanbod" van Canyon is idd belachelijk en doet geen recht aan de prijs van de fiets en de zichtbare schade. @Mugman, sorry voor het relaas maar die 1e lichting is allang geleverd en dus ook de mogelijkheid dat beschadigde/geretourneerde fietsen in de outlet belanden
Canyon Aeroad
Canyon Grail

michielios2
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 dec 2018 09:20

michielios2 04 feb 2021 11:22

Gisteren onderstaand bericht gekregen van Canyon. Heb wel enige twijfel of dit nou de oplossing gaat zijn, hoor ook verhalen van mensen die het probleem hadden terwijl ze de fiets alleen binnen hebben gebruikt. Maar goed, ga er maar vanuit dat wanneer ik hun instructies volg en het gaat uiteindelijk toch mis dit onder de garantie valt.

"
Om je zadelpen te beschermen en het binnendringen van vuil te voorkomen - bijvoorbeeld tijdens ritten in natte weersomstandigheden - sturen we jou in de toekomst kosteloos een seal op, samen met de montage instructies. De productie van deze seals neemt echter enige tijd in beslag. Begin maart zullen we je dan ook opnieuw van informatie voorzien over wanneer deze seals uitgestuurd gaan worden.
Tot die tijd willen we je dit belangrijke advies omtrent het onderhoud van je Aeroad meegeven: maak je fiets regelmatig schoon, zeker na een regenachtige en modderige rit. Met de huidige Aeroad dien je er regelmatig voor te zorgen dat zowel de zadelpen als het bijhorende gedeelte van de zitbuis volledig wordt gereinigd. Gebruik bij hermontage enkel vet (zacht, zonder korrel) wanneer je de zadelpen opnieuw monteert.
"

Plaats reactie