Canyon

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
meuk
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 14 aug 2020 13:10

Ik was een tijdje geleden het afdekdopje van de steekas verloren (Ultimate CF). Van Canyon een nieuwe toegezonden gekregen. Deze op hun advies met dubbelzijdig tape vastgeplakt, maar die toch weer verloren. Net weer een nieuwe van Canyon gekregen. Dubbeltape lijkt me toch niet zo duurzaam. Anderen ook dit probleem? Hoe opgelost?

Gebruikersavatar
ypuh
Forum-lid HC
Berichten: 4072
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

Gebruikersavatar ypuh 14 aug 2020 13:31

raven14 schreef:
14 aug 2020 12:21
Ben benieuwd wat de prijszetting van de nieuwe Aeroad wordt, en ook: gaat hij in top spec in de buurt van 7kg kunnen komen?
Er zijn maar weinig aero racers met schijfremmen die dat gewicht halen toch? Mijn S3 met velgremmen zit al op zo'n 7,6kg (maat 58) en ik neem aan dat jouw S5 daar niet veel onder zit.

Tel daar 500 gram bij op voor de schijven en de wielen/AXS groep zijn er ook niet lichter op geworden en je komt gewoon op 8 kg uit lijkt me. Op papier halen ze misschien 7.2kg door alles er vanaf te schroeven en een S'je of M'tje te meten.

Ligt er aan wat je meet natuurlijk. Ik meet inclusief pedalen, Garmin mount, vermogensmeter en bidonhouders.
Niet gefietst is altijd mis

wmc
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 14 aug 2020 14:06

Een complete Sunweb Cervelo S5 zit inderdaad op 7,64 kg (https://www.youtube.com/watch?v=-VH5AvzseoU&t=6s), en daar zitten in dit geval niet eens bizar hoge wielen in.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 1773
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 aug 2020 14:13

ypuh schreef:
14 aug 2020 13:31

Er zijn maar weinig aero racers met schijfremmen die dat gewicht halen toch? Mijn S3 met velgremmen zit al op zo'n 7,6kg (maat 58) en ik neem aan dat jouw S5 daar niet veel onder zit.

Tel daar 500 gram bij op voor de schijven en de wielen/AXS groep zijn er ook niet lichter op geworden en je komt gewoon op 8 kg uit lijkt me. Op papier halen ze misschien 7.2kg door alles er vanaf te schroeven en een S'je of M'tje te meten.

Ligt er aan wat je meet natuurlijk. Ik meet inclusief pedalen, Garmin mount, vermogensmeter en bidonhouders.
Mijn S5 (velgremmen, maat 54) zit op exact 7kg inclusief alles behalve de Wahoo houder. Mijn vorige Scott Foil zat daar zelfs nog een stukje onder, ook met diepe wielen.

Specialized slaagt er met de Venge toch in redelijk in de buurt van de 7kg te blijven (met disc). En als we het over progressie in disc aerobikes hebben, zal gewicht toch het aspect zijn waar het meeste zou moeten kunnen gewonnen worden (lees achterstand bijgebeend vs velgremmen).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4184
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 14 aug 2020 21:48

Ik wil een nieuwe Canyon Aeroad kopen en vroeg mij af of het verschil met andere frames erg groot was. Mijn huidige fiets heeft een balhoofd lengte van 165 mm en de Aeroad 146 mm in maat M.

Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn wat overstap betreft naar dit model.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1369
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 14 aug 2020 22:09

Einstein schreef:
14 aug 2020 21:48
Ik wil een nieuwe Canyon Aeroad kopen en vroeg mij af of het verschil met andere frames erg groot was. Mijn huidige fiets heeft een balhoofd lengte van 165 mm en de Aeroad 146 mm in maat M.

Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn wat overstap betreft naar dit model.
De aeroad is 1 van de agressiefste aero frames op de markt. Zoals je zelf ziet heb je 2cm meer drop en hij is wss ook langer. + een Aero fiets zou je zonder spacers moeten kunnen rijden. Als je nu ook nog 3cm spacers hebt dan is dat al 5cm verschil.. Dat is toch al een pak.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4184
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 14 aug 2020 22:17

Djemz schreef:
14 aug 2020 22:09
Einstein schreef:
14 aug 2020 21:48
Ik wil een nieuwe Canyon Aeroad kopen en vroeg mij af of het verschil met andere frames erg groot was. Mijn huidige fiets heeft een balhoofd lengte van 165 mm en de Aeroad 146 mm in maat M.

Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn wat overstap betreft naar dit model.
De aeroad is 1 van de agressiefste aero frames op de markt. Zoals je zelf ziet heb je 2cm meer drop en hij is wss ook langer. + een Aero fiets zou je zonder spacers moeten kunnen rijden. Als je nu ook nog 3cm spacers hebt dan is dat al 5cm verschil.. Dat is toch al een pak.
Bedankt voor je info. Ik zelf rijd zonder spacers en zit meestal lang in de beugels. De overstap zal zeker wennen zijn wat diepte betreft.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

NuitKor
Forum-lid
Berichten: 2465
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

NuitKor 14 aug 2020 22:28

Djemz schreef:
14 aug 2020 22:09
Einstein schreef:
14 aug 2020 21:48
Ik wil een nieuwe Canyon Aeroad kopen en vroeg mij af of het verschil met andere frames erg groot was. Mijn huidige fiets heeft een balhoofd lengte van 165 mm en de Aeroad 146 mm in maat M.

Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn wat overstap betreft naar dit model.
De aeroad is 1 van de agressiefste aero frames op de markt. Zoals je zelf ziet heb je 2cm meer drop en hij is wss ook langer. + een Aero fiets zou je zonder spacers moeten kunnen rijden. Als je nu ook nog 3cm spacers hebt dan is dat al 5cm verschil.. Dat is toch al een pak.
Ik ben met je eens dat 5cm spacers veel is, maar je ziet (bijna) niemand een Aeroad rijden zonder spacers. Ook niet bij Movistar, Arkea en Alpecin-Fenix.

Met spacers en stuur vind ik 2-3cm nog best meevallen qua uiterlijk.

Zelf rij ik de Ultimate CF SLX met 2.5mm spacertje, maar zal bij de Aeroad ook wel 2cm nodig hebben.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4184
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 14 aug 2020 22:48

NuitKor schreef:
14 aug 2020 22:28
Djemz schreef:
14 aug 2020 22:09
Einstein schreef:
14 aug 2020 21:48
Ik wil een nieuwe Canyon Aeroad kopen en vroeg mij af of het verschil met andere frames erg groot was. Mijn huidige fiets heeft een balhoofd lengte van 165 mm en de Aeroad 146 mm in maat M.

Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn wat overstap betreft naar dit model.
De aeroad is 1 van de agressiefste aero frames op de markt. Zoals je zelf ziet heb je 2cm meer drop en hij is wss ook langer. + een Aero fiets zou je zonder spacers moeten kunnen rijden. Als je nu ook nog 3cm spacers hebt dan is dat al 5cm verschil.. Dat is toch al een pak.
Ik ben met je eens dat 5cm spacers veel is, maar je ziet (bijna) niemand een Aeroad rijden zonder spacers. Ook niet bij Movistar, Arkea en Alpecin-Fenix.

Met spacers en stuur vind ik 2-3cm nog best meevallen qua uiterlijk.

Zelf rij ik de Ultimate CF SLX met 2.5mm spacertje, maar zal bij de Aeroad ook wel 2cm nodig hebben.
Maar op de 8.0 en 9.0 kunnen toch geen spacers meer toegevoegd ivm met het speciale stuur?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

NuitKor
Forum-lid
Berichten: 2465
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

NuitKor 14 aug 2020 22:50

Volgens mij kunnen er gewoon aerospacers onder. Ik rij ook met een aerostuur en daar kunnen ook gewoon spacers onder.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4184
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 15 aug 2020 07:34

NuitKor schreef:
14 aug 2020 22:50
Volgens mij kunnen er gewoon aerospacers onder. Ik rij ook met een aerostuur en daar kunnen ook gewoon spacers onder.
Op de foto's van canyon is dit namelijk niet te zien
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

NuitKor
Forum-lid
Berichten: 2465
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

NuitKor 15 aug 2020 08:01

Einstein schreef:
15 aug 2020 07:34
NuitKor schreef:
14 aug 2020 22:50
Volgens mij kunnen er gewoon aerospacers onder. Ik rij ook met een aerostuur en daar kunnen ook gewoon spacers onder.
Op de foto's van canyon is dit namelijk niet te zien
Welke foto?
Aerospacers zie je ook bijna niet. Het is niet logisch dat ze een Aeroad op de markt brengen waarbij geen spacers mogelijk zijn, daar past namelijk bijna niemand op en al helemaal niet de grote doelgroep recreanten waar Canyon het meeste aan zal verdienen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: martijnnnn, roy80