Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2020 11:23

En daarna doe je er nieuwe banden onder?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jul 2020 12:24

Hoe moet je weten dat je 100% tevreden bent als je er alleen naar mag kijken?

Wederom één van de usp's van Canyon overboord. Wat blijft er nog over?
Campagnolo Ultra Dork

roelw
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 05 jul 2020 13:54

roelw schreef: 21 jun 2020 19:53
Lcsmet schreef: 21 jun 2020 18:55
roelw schreef: 21 jun 2020 18:48 ......GP4000 SII 25mm .........
Ga ik voor 25mm of 28mm? De wielen zijn DT Swiss Pr1600 met 19mm velgbed.
Dat moet jij toch echt zelf beslissen.
De Continental GP 4000SII 25 mm hebben mogelijk een reële breedte van 28 mm.
Wil je smaller gaan of hou je graag de "echte" 28 mm aan waar je nu mee rijdt?
Interessante opmerking: dus de Schwalbe One 2020 in 25mm zou smaller vallen op dezelfde velg dan de Continental GP4000 SII?
Ik wil niet smaller gaan, wel eventueel breder..

Op een andere fiets met C15 velggen heb ik Schwalbe One in 25mm maar die vallen dan ook echt als 25mm.
De huidige Conti 25mm op mijn DT Swiss C19 velgen vallen inderdaad als 28mm maar ik dacht dat dat met Schwalbe 25mm op deze C19 velgen ook zo zou zijn.
Schwalbe One 2020 in 28mm ondertussen besteld en ook gemonteerd: ze vallen op een DT Swiss 19mm velg even breed als de Continantal GP4000 in 25mm.
Goede keuze gemaakt dus.
Bedankt voor het advies.

roelw
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 05 jul 2020 14:01

Swadde schreef: 05 jul 2020 11:16
Djemz schreef: 04 jul 2020 23:19
JordyFr schreef: 04 jul 2020 23:04

Dat 4 weken testen gaat tegenwoordig niet meer op geloof ik. Lijkt erop dat dat in de loop der jaren aangepast is. Even proberen kan natuurlijk maar de fiets 4 weken een aantal keer per week gebruiken en dan terugsturen kunnen ze misschien moeilijk over doen.

Daarom kan je ongebruikte fietsen en accessoires terugsturen tot 30 dagen na ontvangst.
Wat ook een beetje logisch is.. Je zou zo 1200km kunnen gereden hebben en dan nog terugsturen.

Retours
We willen dat je 100% tevreden bent met je aankoop. Daarom kan je ongebruikte fietsen en accessoires terugsturen tot 30 dagen na ontvangst.

Ja, inderdaad de voorwaarden zijn veranderd, zoals ik nu zie.

Maaaaar er zit geen km teller op, dus zou mij niet beletten om (flink) te testen.
Dat is toch een eenzijdige en egoistische visie: je zou dan een product kopen, gebruiken en terugsturen en de verkoper zit er dan mee en kan het niet terug verkopen. Dat is het grote probleem van grote online shops zoals Zalando,... maar ook Canyon blijkbaar.
Of zou je zelf tevreden zijn indien je een fiets koopt die door een andere kopen al eens 'flink getest blijkt te zijn'?
Dat kan bij een lokale fietsenboer, shoenenwinkel, kledingwinkel,... ook niet dus waaorm zou je dat bij een online webshop zoals Canyon, Zalando,.... wel doen?
Je komt dan snel terecht in een situatie: ik moet naar een feestje, koop een dure jurk, gebruik hem en stuur hem dan terug wegens 'niet tevreden' of ik ga op fietsvakantie, bestel een Canyon en stuur hem daarna terug..... Dat is gewoon ongepast.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 05 jul 2020 14:25

@Roelw, dat is appels met peren vergelijken. De één is moedwillig de boel flessen (bestellen voor een feestje en dan gebruikt terugsturen), de ander is een premium bedrag betalen voor een merk wat zich premium probeert te positioneren zonder dat je enige hulp of service mag verwachten. Ze verkopen ook gewoon aero fietsen aan mensen die hun eigen tenen niet eens kunnen zien, dan hoef je er toch ook geen medelijden mee te hebben dat ze er af en toe één terugkrijgen?

Het zijn hun eigen voorwaarden overigens. Ze zijn niemand iets verplicht en toch bieden ze het aan (anders dan een kledingwinkel die wettelijk verplicht zijn deze artikelen terug te nemen). Waarom moeten wij mensen dan weer strengere regels opleggen dan Canyon zelf doet?

En wie er misbruik van maakt, tja, die zal wel van meer dingen misbruik maken. Zulke mensen ga je niet tegenhouden (zijn vaak diegene met het meeste geld).

i-mac

i-mac 05 jul 2020 16:32

Ik ga gewoon afwachten wat Canyon morgen voorstelt. Ik zou het liefst van al een andere fiets ontvangen, maar de 8.0 CF SL is in large niet meer te krijgen. Ook het Di2 model in large is uitverkocht.

De 7.0 is wel nog te krijgen, maar pas eind oktober. Deze laatste heeft vooraan RX600 tandwielen (46-30). Beide andere modellen hebben de GRX810 (48-31). Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste.

Wat wel vaststaat, is dat al die modellen hetzelfde frame hebben. Aangezien bij 7.0 nog in voorraad is, kan een ombouw misschien een oplossing zijn. Alleen weet ik niet of Canyon al dat extra werk erbij neemt.

depiep
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2020 19:24

depiep 06 jul 2020 00:23

En zojuist wederom een mail gehad van Canyon met het bericht dat mijn fiets is vertraagd. Oorspronkelijke leverweek was 22 - 26 juni. Dit is nu al de derde keer dat hij met 2 weken is vertraagd😣

Mijn nieuwe verwachte verzendweek is 03 - 07 augustus, en dat terwijl ik hem op 11 april besteld heb. Als je er op dit moment eentje zou bestellen in mijn maat XL dan is de verzendweek 10 - 14 augustus. Het betreft hier een Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero..

Tamelijk waardeloos dit👎

Eurie
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2019 07:59

Eurie 06 jul 2020 07:08

depiep schreef: 06 jul 2020 00:23 En zojuist wederom een mail gehad van Canyon met het bericht dat mijn fiets is vertraagd. Oorspronkelijke leverweek was 22 - 26 juni. Dit is nu al de derde keer dat hij met 2 weken is vertraagd😣

Mijn nieuwe verwachte verzendweek is 03 - 07 augustus, en dat terwijl ik hem op 11 april besteld heb. Als je er op dit moment eentje zou bestellen in mijn maat XL dan is de verzendweek 10 - 14 augustus. Het betreft hier een Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero..

Tamelijk waardeloos dit👎
Ik ga mijn mail in de gaten houden. Voor alsnog staat de levering op 3 t/m 7 augustus (7 maart besteld). Dan nog maar hopen dat ze de fiets onbeschadigd leveren

poeperman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 dec 2017 12:22

poeperman 06 jul 2020 08:45

ypuh schreef: 05 jul 2020 14:25 @Roelw, dat is appels met peren vergelijken. De één is moedwillig de boel flessen (bestellen voor een feestje en dan gebruikt terugsturen), de ander is een premium bedrag betalen voor een merk wat zich premium probeert te positioneren zonder dat je enige hulp of service mag verwachten.
1. Het is een premium merk voor de prijs van een non-premium merk.
2. het zou logisch zijn dat je maar een korte testrit mag doen, want met andere merken kan/mag dat ook niet. Je kan ze ook gaan passen in Koblenz
3. Als je het navraagt in de chat mag je wel 30 dagen proberen en retourneren

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jul 2020 09:32

Zolang de grote webshops de kleine fietsen- en kledingwinkels nog aan alle kanten weg concurreren, is er ook geen probleem.

Bij Canyon kwamen veel van die geteste fietsen in de outlet terecht, net als de tweedekansjes van Coolblue. Daar pak je dan wat minder winst op.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 06 jul 2020 14:07

Voorstel ontvangen
€75 te besteden in de shop zonder p&p
Of terugsturen en geld terug. Modellen niet meer in voorraad.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 jul 2020 14:26

Mijn gevoel zegt dat dat een service van niets is..,
75 euro is weinig. En omdat het model niet meer op voorraad is, heb je een soort take it or leave it gekregen.

Kijk, als dit tóch de fiets is die je heel erg graag wilt. Dan zou ik wel kijken of je het zelf kan bijwerken voor bijna geen geld. Maar die 75 euro is ook nog eens te besteden in hun webshop, dus voor hen is het netto misschien maar 30 euro ofzo.., en jij kan met de compensatie niet eens de reparatie betalen. En nog waarschijnlijker ga je het een keer besteden aan iets wat je eigenlijk niet echt nodig had, maar ja, je hebt die tegoedbon nou eenmaal liggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie