Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mei 2020 15:07

lorenzo schreef: 21 mei 2020 22:15 ...............

Wat mij persoonlijk heel erg aanspreekt is dat je veel fiets hebt voor de prijs.

Voor die prijs heb je bij meerdere merken niet het materiaal op die fiets.
Er zijn wel degelijk alternatieven.
Een Sensa naar keuze met 25% korting op de adviesprijs
Een Giant naar keuze met 25% korting op de adviesprijs
Een Bianchi naar keuze met 20% korting op de adviesprijs
De stockmodellen in de winkel van deze merken en nog enkele andere merken met kortingen tot 40%.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lorenzo
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2007 14:13

lorenzo 22 mei 2020 15:09

Lcsmet schreef: 22 mei 2020 15:07
lorenzo schreef: 21 mei 2020 22:15 ...............

Wat mij persoonlijk heel erg aanspreekt is dat je veel fiets hebt voor de prijs.

Voor die prijs heb je bij meerdere merken niet het materiaal op die fiets.
Er zijn wel degelijk alternatieven.
Een Sensa naar keuze met 25% korting op de adviesprijs
Een Giant naar keuze met 25% korting op de adviesprijs
Een Bianchi naar keuze met 20% korting op de adviesprijs
De stockmodellen in de winkel van deze merken en nog enkele andere merken met kortingen tot 40%.
Die kortingen worden hier niet gegeven. Op geen enkel merk

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mei 2020 15:19

lorenzo schreef: 22 mei 2020 15:09
Die kortingen worden hier niet gegeven. Op geen enkel merk
Die kortingen worden zeker wel gegeven.
En nog op meerdere merken dan die welke ik aanhaal.
Doe een beetje je huiswerk en lees het forum even door. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 23 mei 2020 17:40

iemand die ondertussen al voor 100% kan bevestigen of een STAGES GEN 3 L Ultegra past op een canyon ultimate DISC 2020??

Thijs010
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jul 2011 16:59

Thijs010 26 mei 2020 12:03

Ha allen.

Ik ben een beetje aan het dubben tussen de verschillende opties die Canyon te bieden heeft. Vooral qua verschil tussen de Ultimate (CF SL) en de Aeroad (CF SL) kan ik lastig plaatsen wat mij past.

- Wat valt er vertellen over het rijgedrag van de twee?
- Er gaan wisselende verhalen over de twee, maar los van gewicht, bij welke wordt je wattage het beste vertaald naar snelheid?
- Als een model op "Notify me" staat, wat is dan de ervaring. Komt deze nog op voorraad of is die kans nul. Canyon zelf zegt dat het model "nog niet in de productieplanning" staat. Wat is jullie ervaring?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 26 mei 2020 12:44

Ultimate is meer klim fiets, de aeroad is meer puur op snelheid. De geometrie is ook een pak agressiever, dus dat moet je ook al aankunnen dan..

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 mei 2020 14:06

Ik zou zeggen dat de geometrie bepaald welk model je nodig hebt.
De aeroad is lager, gestrekter, plattere buizen, dus meer gefocused op aerodynamica (dus snelheid). Maar als je daar maar matig op past, kan je je vermogen toch niet kwijt en/of houd je het niet lang vol en/of krijg je pijn op plekken waar dat niet nodig is.
Dus qua wattage vertaald in snelheid --> die fiets die qua geometrie het beste bij jou past.

Je mag wel rustig stellen dat de ultimate meer allround is. Minder agressieve zit, en lichter. Maar ook gewoon nog racemodelletje hoor., niet dat je ineens op een halve trekkingfiets zit ;).

qua notify me.., geen ervaring. Maar als dat nog verder in de toekomst ligt dan sommige verwachtte leveringsdata (die soms ook al 4 maanden of meer de toekomst in gaan)... tja, dan zal het zeker lang wachten zijn. Van de Aeroad is bekend dat er een opvolger aan zit te komen (had er al moeten zijn), dus zou het zomaar kunnen dat van het huidige model geen nieuwe productie meer komt eer een bepaalde maat/kleur/uitvoering is uitverkocht.

Je kan natuurlijk altijd kijken of je dezelfde fiets in een andere uitvoering kan krijgen (andere afmontage), die je wellicht kan upgraden of downgraden. Maar daar moet je ook maar net zin aan hebben.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Thijs010
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jul 2011 16:59

Thijs010 26 mei 2020 17:08

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vermoed dat ik een Aeroad wel makkelijk aan kan, maar moet ook naar de toekomst kijken

Qua levertijden heb ik inderdaad al het nodige gelezen, maar heb geen haast. Wil alleen voorkomend dat mijn tweede (en derde) keuze als gevolg van te lang wachten straks ook niet leverbaar zijn.

Voor wat betreft upgraden, schijf versus velg is duidelijk, maar hoe zit het met mechanisch versus Di2. Dacht gelezen te hebben dat dat naar Di2 upgraden niet mogelijk is bij Canyon omdat de kabelrouting dat niet toestaat. Klopt dat, of kan een handige mecanicien dat wel oplossen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 mei 2020 19:41

Dat klopt. Je hebt ofwel gaten voor kabels ofwel gaten voor DI2/EPS.

Etap kan altijd
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5061
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 mei 2020 11:04

Ik rij al jaren op Canyon en heb sinds 2018 een Ultimate CF SLX. Ik wil de voorvork afzagen zodat de 1cm spacer die er nu nog bovenop zit eraf kan. Voor de klemming laat ik nog een 2.5mm spacer erboven opzitten. Helaas had ik die niet meer, dus nam ik contact op met de chat van Canyon. Ze sturen direct (uit coulance) kosteloos een 2.5mm spacer toe. Eigenlijk is dit elke keer de ervaring met Canyon, ze lossen het gewoon altijd snel en vriendelijk op!

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 29 mei 2020 09:39

Nieuw kleurtje

Aeroad CF SL Disc 8.0 AF
Team Replica Alpecin-Fenix

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 29 mei 2020 09:44

Thijs010 schreef: 26 mei 2020 17:08 Bedankt voor jullie reacties!

Ik vermoed dat ik een Aeroad wel makkelijk aan kan, maar moet ook naar de toekomst kijken

Qua levertijden heb ik inderdaad al het nodige gelezen, maar heb geen haast. Wil alleen voorkomend dat mijn tweede (en derde) keuze als gevolg van te lang wachten straks ook niet leverbaar zijn.

Voor wat betreft upgraden, schijf versus velg is duidelijk, maar hoe zit het met mechanisch versus Di2. Dacht gelezen te hebben dat dat naar Di2 upgraden niet mogelijk is bij Canyon omdat de kabelrouting dat niet toestaat. Klopt dat, of kan een handige mecanicien dat wel oplossen?
Het kan wel, maar dan moet je gaatjes gaan boren in je frame. Ik durfde dat zelf niet aan, maar het is in theorie mogelijk. Ik zou zelf meteen voor elektronisch gaan.

Plaats reactie