Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

nielsve
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 10 jan 2020 12:46

Ik heb net voor de kerstvakantie mijn fiets voor een eerste onderhoudsbeurt naar Canyon Eindhoven gebracht. Na de servicebeurt stelde ik vast dat mijn stuur anders stond en dat terwijl ik in de zomer een bikefit heb laten doen. Dit was makkelijk vast te stellen doordat mijn garmin-houder een pak verticaler stond dan ervoor.

Op de vraag of mijn stuur los is geweest kreeg ik volgende antwoorden:

"Aangezien er te veel ruimte was tussen de stuurpen en de frontplate hebben we het stuur los gemaakt en van vet voorzien voordat deze terug werd gemonteerd. Het kan hierdoor zijn dat deze net was anders is gepositioneerd dan voorheen het geval was, onze excuses hiervoor."
"Hopelijk heb je nog de gegevens van je bikefitting of foto`s waarop de gewenste positie van het stuur wordt getoond."

Nu, ik heb op basis van enkele foto's geprobeerd mijn stuur zo goed mogelijk terug te zetten maar dit is heel op moeilijk omdat de hoek van foto bijna niet na te bootsen is. Ik heb mij ook gebaseerd op het geschrift van Garmin dat zichtbaar is op de houder. Als ik mij op dit laatste baseer dan lijkt die terug normaal te staan maar nu lijkt het alsof mijn beugels in een andere hoek staan.

In ieder geval best vervelend. Ik zou terug naar de bikefitter kunnen gaan maar dat is dan wel weer een kostelijk grapje. Zou iemand bereid zijn om eens een aantal foto's die ik doorstuur te bekijken/vergelijken en hun mening te geven? Of zou ik bij Canyon aandringen op een financiële tussenkomst bij de bikefitter?

Daarnaast heb ik enkele krasjes opgemerkt na het onderhoud aan de binnenkant van de onderbuis kort bij mijn cassette die ik bij het poetsen voordien nooit heb opgemerkt maar dat is natuurlijk niet te bewijzen, al blijft ook dat best vervelend.

M_O
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2020 15:25

M_O 10 jan 2020 15:34

lancev7 schreef: 08 jan 2020 23:38 Als de order bevestigd is is dit op dit moment vooral de schriftelijke bevestiging dat je order in goede orde ontvangen is. Indien de fiets voorradig is zal deze mits de betaling voldaan is zsm verzonden worden. Gezien de omstandigheden is hier sprake van een vertraging ten opzicjte van het reguliere proces maar dit zal relatief beperkt zijn.
Beste,
Wat is "relatief beperkt"?
Ik heb 27/12/2019 een bestelling gedaan, 07/01/2020 eindelijk de orderbevestiging ontvangen. Daarna nog contact gehad via de chatfunctie, maar er kon verder niets concreets worden gemeld. Ik kan op de website ook geen status opvragen, maar mag ik er wel van uit gaan dat de fiets is/wordt verzonden zonder dat er een bericht wordt gemaild? Of zal ik wel eerst hierover een bericht moeten ontvangen?
Merci.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jan 2020 15:34

Sorry, maar dit schaar ik een beetje onder de catagorie ‘muggenziften’.
Een stuur verdraaien is geen rocket science en komt niet op een paar graden hoekverdraaien.
Ik vind het juist goed dat ze daar aandacht aan hebben besteed
Less is bore

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 563
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 10 jan 2020 15:48

Als je een bikefit hebt gedaan zijn toch ook ergens de gegevens genoteerd? En dan zou je ze altijd even per mail op kunnen vragen

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 10 jan 2020 16:13

Als er onderhoud nodig was, neem ik aan dat je toch ook al de nodige kilometers op je Canyon gemaakt hebt.

Het stuur weer even goed zetten moet dan een eitje zijn. Kwestie van gevoel. Dat hoeft echt niet op de graad precies weer terug te komen. Opnieuw een bikefit is al helemaal waanzin.

Inderdaad juist een goede actie van Canyon dat ze zoiets opmerkten en oplosten. Menig fietsenmaker kan daar nog een voorbeeld aan nemen :like:

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 10 jan 2020 17:35

Als ik naar mijn bikefitter van 3 jaar geleden nu nog een mailtje stuur om iets te vragen antwoordt die zonder problemen, en zonder kosten.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 jan 2020 20:31

Ik was laatst bij een FM uit mijn dorp en zag dat hij daar een canyon helemaal in elkaar aan het steken was. Ik vroeg of het een los frame was, maar niet dus. Je kan bij hem je canyon laten leveren en hij haalt hem dan helemaal uit elkaar om alles opnieuw te voorzien van vet en weer in elkaar te steken.

Volgens hem is canyon heel zuinig met vet en montagepasta gebruiken en doet hij dat daarom op die manier.

Iemand die dit kan bevestigen of is het gewoon om er iets aan te verdienen volgens jullie?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jan 2020 20:39

nielsve schreef: 10 jan 2020 12:46 .............. Of zou ik bij Canyon aandringen op een financiële tussenkomst bij de bikefitter?
Dat is een grapje mag ik aannemen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jan 2020 20:42

Djemz schreef: 10 jan 2020 20:31 ..........Iemand die dit kan bevestigen of is het gewoon om er iets aan te verdienen volgens jullie?
Een klant die via het internet ergens anders een fiets koopt en deze dan laat nazien bij de fm al dan niet om de hoek.
Logisch dat die fm dat niet gratis gaat doen toch?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Raf77
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2014 20:03

Raf77 10 jan 2020 20:57

Lcsmet schreef: 10 jan 2020 20:42
Djemz schreef: 10 jan 2020 20:31 ..........Iemand die dit kan bevestigen of is het gewoon om er iets aan te verdienen volgens jullie?
Een klant die via het internet ergens anders een fiets koopt en deze dan laat nazien bij de fm al dan niet om de hoek.
Logisch dat die fm dat niet gratis gaat doen toch?
Denk dat Djemz bedoeld als Canyon al dan niet te weinig vet gebruikt bij de montage en hij daarvoor z'n fiets wil binnenbrengen bij de fm moest dat zo zijn.

Raf77
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2014 20:03

Raf77 10 jan 2020 21:16

Weet er iemand als er een alternatief bestaat voor de thru axles van Canyon? Ik heb eentje in bestelling staan maar door de hacking weet ik niet als het nog lang duurt . Het Is een 12x100 M12x1 . De thru axles van DT Swiss zijn 12x100 maar hebben een draaddikte van 1.5.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 jan 2020 21:17

Ik bedoel dat je bij die FM je canyon kan laten leveren om in elkaar te zetten. ( al is het maar gewoon je zadel, stuur en wielen monteren) blijkbaar zijn er mensen die dat zelf niet aandurven.

Nu de vraag was niet over wat de FM aanrekent, de vraag was of het idd zo is dat canyon nogal bespaart op het invetten van de onderdelen zoals die FM beweerde..

Plaats reactie