Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 13 mar 2019 15:00

Update over mijn Ultimate CF SL 7.0 Disc (2XL)

Ik zou gisteren of eergisteren een update krijgen over de ophaal datum in Koblenz. Deze staat nu nog 4-3-2019 t/m 8-3-2019. Maar kreeg niets.

Ik heb met iemand via de livechat contact gehad en even mijn frustratie uitgesproken. De service is prima, beleefd en ze veren ook echt wel mee. Maar het is gewoon onbegrijpelijk dat een serviceafdeling zo weinig handvatten heeft.

Ik heb vandaag aangegeven dat ik graag zou zien dat ze het eens telefonisch zouden proberen, maar naar Duitsland bellen is onmogelijk. Ook is het niet inzichtelijk waar het frame zich bevindt (Onderweg vanuit de framebouwer? In de wachtrij? In de productielijn? In de showroom?) Het enige wat ze hebben is een productieplanning: wanneer zijn we van plan, mits er nergens iets mis gaat, de fiets te bouwen? Een berichtje op het interne messageboard is de enige handeling die de service medewerker kan verrichten. Dit is nu voor de 2e keer gebeurt, met als vorig resultaat een excuus mail, en een 2e vertraging. Het zal mij benieuwen wat er nu voor het weekend mij te wachten staat aan vertraging (onaangekondigd heb ik dan al weer een week vertraging).

Het is gewoon zonde, want ik kan met mijn commentaren nergens anders naar toe dan de livechat en zij moeten alleen kritiek ontvangen, zonder dat ze daadwerkelijk direct iets van service kunnen bieden.

Dat een bedrijf kaliber Canyon het met 2 sterren beoordeling op trustpilot moet stellen is eigenlijk triest. En ik weet dat het consequenties zijn van het zijn van een internet bedrijf. Maar Coolblue biedt meer service dan de lokale winkel. En zeker omdat Canyon geen dealer apparaat heeft, of franchise nemers, moet het bedrijf toch in staat het B2C kanaal goed in te richten.

Mijn feedback heeft wel zin gehad want ze gaan nu mijn inquiry 'escaleren' en dus iets versnellen, daar naast gaat hij/zij (de naam is een beetje ambigu ;)) persoonlijk ook controleren en de status in de gaten houden. Aan de wil ontbreekt het echt niet. Maar ze kunnen buiten dat en een berichtje op het message board niets betekenen.

EDIT: overigens heb ik niet de illusie dat ik nu mijn fiets eerder krijg door hard te schreeuwen. Maar het gebrek aan informatie irriteert wel. Canyon is niet in staat om iets van informatie te bieden waarom de fiets vertraagd is. En waar in het proces de fiets zich bevindt , alles moet na gevraagd worden.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5068
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 mar 2019 16:36

TheUnexpected schreef: 13 mar 2019 15:00 Update over mijn Ultimate CF SL 7.0 Disc (2XL)

Ik zou gisteren of eergisteren een update krijgen over de ophaal datum in Koblenz. Deze staat nu nog 4-3-2019 t/m 8-3-2019. Maar kreeg niets.

Ik heb met iemand via de livechat contact gehad en even mijn frustratie uitgesproken. De service is prima, beleefd en ze veren ook echt wel mee. Maar het is gewoon onbegrijpelijk dat een serviceafdeling zo weinig handvatten heeft.

Ik heb vandaag aangegeven dat ik graag zou zien dat ze het eens telefonisch zouden proberen, maar naar Duitsland bellen is onmogelijk. Ook is het niet inzichtelijk waar het frame zich bevindt (Onderweg vanuit de framebouwer? In de wachtrij? In de productielijn? In de showroom?) Het enige wat ze hebben is een productieplanning: wanneer zijn we van plan, mits er nergens iets mis gaat, de fiets te bouwen? Een berichtje op het interne messageboard is de enige handeling die de service medewerker kan verrichten. Dit is nu voor de 2e keer gebeurt, met als vorig resultaat een excuus mail, en een 2e vertraging. Het zal mij benieuwen wat er nu voor het weekend mij te wachten staat aan vertraging (onaangekondigd heb ik dan al weer een week vertraging).

Het is gewoon zonde, want ik kan met mijn commentaren nergens anders naar toe dan de livechat en zij moeten alleen kritiek ontvangen, zonder dat ze daadwerkelijk direct iets van service kunnen bieden.

Dat een bedrijf kaliber Canyon het met 2 sterren beoordeling op trustpilot moet stellen is eigenlijk triest. En ik weet dat het consequenties zijn van het zijn van een internet bedrijf. Maar Coolblue biedt meer service dan de lokale winkel. En zeker omdat Canyon geen dealer apparaat heeft, of franchise nemers, moet het bedrijf toch in staat het B2C kanaal goed in te richten.

Mijn feedback heeft wel zin gehad want ze gaan nu mijn inquiry 'escaleren' en dus iets versnellen, daar naast gaat hij/zij (de naam is een beetje ambigu ;)) persoonlijk ook controleren en de status in de gaten houden. Aan de wil ontbreekt het echt niet. Maar ze kunnen buiten dat en een berichtje op het message board niets betekenen.

EDIT: overigens heb ik niet de illusie dat ik nu mijn fiets eerder krijg door hard te schreeuwen. Maar het gebrek aan informatie irriteert wel. Canyon is niet in staat om iets van informatie te bieden waarom de fiets vertraagd is. En waar in het proces de fiets zich bevindt , alles moet na gevraagd worden.
Kan je niet beter gewoon even rustig afwachten? Het plezier van die nieuwe fiets is straks helemaal weg door constant te zeiken wanneer die komt. Je hebt die fiets begin maart besteld. Dan is een leverdatum tussen 4-3-2019 en 8-3-2019 toch helemaal niet zo gek?

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 13 mar 2019 16:49

Mijn Ultimate CF Di2 Disc in november besteld. Levertijd twee keer met een week uitgesteld, maar kreeg de fiets uiteindelijk een week eerder dan de aangepaste week, begin februari. En dan ook nog aan het begin van de week. In totaal dus een week uitstel. Na de melding dat de fiets gereed werd gemaakt, kreeg ik op de zelfde dag de verzendmelding en de volgende dag stond UPS voor de deur.

Over het aanpassen van de stuurpen/stuur combo: direct na het bestellen aangegeven dat ik een langere pen wou. Daarop werd mijn bestelling aangepast. Dat scheelt dus die 50% en het zelf ombouwen. Nadeel was dat ik een week of twee later, nadat ik er achter kwam dat de reach toch iets anders was dan mijn 5 jaar oude Canyon, de bestelling niet meer kon aanpassen. Het werd toen een hele nieuwe bestelling met een leverdatum een maand later. Je kan dus de pen en het stuur aanpassen, maar zorg dat je meteen de juiste maat vraagt.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 13 mar 2019 19:38

NuitKor schreef: 13 mar 2019 16:36
Kan je niet beter gewoon even rustig afwachten? Het plezier van die nieuwe fiets is straks helemaal weg door constant te zeiken wanneer die komt. Je hebt die fiets begin maart besteld. Dan is een leverdatum tussen 4-3-2019 en 8-3-2019 toch helemaal niet zo gek?
De fiets heb ik in november besteld. Vervolgens heb deze begin februari als nieuwe order gezet voor afhalen in Koblenz. Sindsdien is deze al drie keer vertraagd zonder dat ik daar bericht van krijg. Tot die tijd weet ik dus niet of ik 't tripje Koblenz kan plannen en wanneer. De levertijd heb ik weinig over te klagen. Maar over de informatie die ik als klant krijg...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

TSEG
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2015 11:25

TSEG 13 mar 2019 21:40

Mijn fiets ultimate cf sl dI2 was besteld 14 dec zou geleverd worden week 18-22feb. Kreeg een bericht van Canyon levering met 4 weken vertraagd levering 18- 22maart
Plots bericht op 22feb. Fiets is verstuurd
Maandag avond 25 feb. Fiets geleverd door UPS :winkthumb: :)

piethenk
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:03

piethenk 13 mar 2019 22:54

TSEG schreef: 13 mar 2019 21:40 Mijn fiets ultimate cf sl dI2 was besteld 14 dec zou geleverd worden week 18-22feb. Kreeg een bericht van Canyon levering met 4 weken vertraagd levering 18- 22maart
Plots bericht op 22feb. Fiets is verstuurd
Maandag avond 25 feb. Fiets geleverd door UPS :winkthumb: :)
Hahaha, uiteraard wel fijn voor je, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Bijzonder dat zo’n bedrijf, dat leeft van internetverkopen, dit zo beroerd voor elkaar heeft... Zouden ze wat moeten optimaliseren :-)

TSEG
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2015 11:25

TSEG 14 mar 2019 07:31

Dat is zeker , maar ik denk dat zeer afhankelijk zijn van de toeleveranciers , zoals wielen ,zadels , groepsets, als deze niet tijdig leveren , of niet de juiste aantallen loopt hun hele productieprocesin de soep.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mar 2019 08:02

Tja, misschien moeten ze dan toch eens wat extra investeren in Supply Chain Management, want het is al jaren hetzelfde verhaal.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mar 2019 08:16

NuitKor schreef: 13 mar 2019 16:36
Kan je niet beter gewoon even rustig afwachten? Het plezier van die nieuwe fiets is straks helemaal weg door constant te zeiken wanneer die komt. Je hebt die fiets begin maart besteld. Dan is een leverdatum tussen 4-3-2019 en 8-3-2019 toch helemaal niet zo gek?
Met Sinterklaas gaat het toch ook niet zonder gezeik van de kinderen? Het is gewoon onderdeel van de traditie. Koop je een Canyon dan heb je altijd dat stukje spanning wanneer hij komt. Het valt me nog mee dat ze op de livechat niet zeggen de boot uit China de weg kwijt is of dat de sleutel van de onderdelenkamer zoek is geraakt.
Campagnolo Ultra Dork

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 14 mar 2019 09:11

TheUnexpected schreef: 13 mar 2019 15:00 Update over mijn Ultimate CF SL 7.0 Disc (2XL)


Ik heb vandaag aangegeven dat ik graag zou zien dat ze het eens telefonisch zouden proberen, maar naar Duitsland bellen is onmogelijk.
Op de duitse site vind je toch het telefoonnummer ?
Die spreken ook wel Engels hoor
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 15 mar 2019 10:53

brekson schreef: 14 mar 2019 09:11
TheUnexpected schreef: 13 mar 2019 15:00 Update over mijn Ultimate CF SL 7.0 Disc (2XL)


Ik heb vandaag aangegeven dat ik graag zou zien dat ze het eens telefonisch zouden proberen, maar naar Duitsland bellen is onmogelijk.
Op de duitse site vind je toch het telefoonnummer ?
Die spreken ook wel Engels hoor
Ja dan krijg ik de helpdesk daar. Die weten evenmin meer.

Als de Nederlandse helpdesk telefonisch eens contact op nam met de afdeling logistiek, over waar de fietsen zijn. Dat zou een stuk schelen (met name urgentie).

Met de opmerking 'naar Duitsland bellen is onmogelijk', doel ik op het feit dat de service medewerkers alleen de status kunnen bekijken, en intern een vraag op t message board kunnen stellen. Zij kunnen niet telefonisch contact op nemen met Canyon Duitsland. Zo zetten ze de medewerkers op de frontlinie zonder wapens...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 16 mar 2019 14:33

Heb deze week maandagavond mijn canyon besteld , de endurace CF SL Disc 8.0 Aero maat S en hij zou op stock zijn. Ik liet hem afleveren in het Service Center in Leuven en hem daar monteren. Via chat is de info tot op heden goed en klantvriendelijk. En btw als je een fiets bestelt in een fietsenzaak en de maat is niet binnen , dan kan het ook efkes duren hoor ....

Plaats reactie