Dank 'bolster'. Had ik inderdaad ook naar gekeken, maar de voorbladen vervangen kost zo'n 150 euro en dan heb ik ongeveer hetzelfde verzet als ik alleen de cassette verwissel (=65 euro) (34-28 is ongeveer gelijk aan 36-30).
Dus én voorbladen en cassette zit in op 200+.
En cassette en derailleur zit ik op ong. 140 euro.
Wat de voor- of nadelen of verschillen zijn tussen deze twee opties heb ik geen idee van (iemand?).
De oplossing voor een nieuwe derailleur (70 euro) en een nieuwe cassette (65 euro) lijkt de goedkoopste oplossing...
Oooof... alleen de cassette en genoegen nemen met 36-30... ???
Canyon
Shimano zegt dat de combi 52-34 niet mogelijk is... maar het kan dus wel? Zonder ‘nadelen’? Maar waarom zegt Shimano dat?
En ik heb een korte kooi, brengt die 34 voor geen problemen met zich mee dat de korte kooi de ketting niet op spanning kan houden?
En ik heb een korte kooi, brengt die 34 voor geen problemen met zich mee dat de korte kooi de ketting niet op spanning kan houden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40
Hey Piethenk. Weet niet hoe oud je ultimate is, maar volgens mij kan je prima een 105 blad (steek 110) monteren. Beetje goed zoeken in Duitsland levert totaal prijs 45 euro op.
https://www.bike-components.de/de/Shima ... ch-p59048/
Of iets duurder zilver
https://www.bike-components.de/de/Shima ... ch-p43076/
Combinatie 52/34 kan wel volgens mij. Misschien voor zekerheid chain catcher monteren? Maar het is niet ideaal.
Volgens shimano kan het niet, omdat je ketting dan eigenlijk te lang is wanneer je het binnenblad gebuikt.
Als je nu een 34 voren plaatst dan kun je de laatste twee tandwielen achter niet meer gebruiken (dus 34x11 en 34x12). Dat is mijn ervaring (met lange kooi), misschien kun je bij een korte kooi de laatste 3 zelfs niet meer gebruiken omdat je ketting dan te slap hangt en er geen spanning meer is op de achterderailleur.
Maar goed 34x11 en 34x12 rij je toch nooit, dus in de praktijk werkt het prima
Dank jwslob!
En klinkt logisch JordyFr, die combi's gebruik je inderdaad nooit (34x11), maar voelt toch niet goed mijn nieuwe fiets zo te modificeren dat het niet meer optimaal is.
Wellicht genoegen nemen met een lichtste verzet van 36x30 (1,2:1) en maar harder trainen om dit toch voor elkaar te krijgen
Op mijn vorige fiets was mijn lichtste verzet 30x27 (1,11:1) en daarmee kwam ik overal mee op. Afgelopen zomervakantie 15.000 hoogtemeters mee gefietst in de Dolomieten en geen berg was te lang/steil voor dit verzet. Maar had het ook echt nodig, dat wel. Dus ik vrees dat met mijn huidige 36x28 (1,29:1) het verschil met mijn vorige fiets (nu 15% zwaarder) veel te groot is en dus te zwaar. Het verschil tussen 30x27 en 36x30 is kleiner (8% zwaarder).
Het op één na lichtste verzet op mijn triple was 30x25 wat dus exact gelijk is aan 36x30. En ik denk/hoop dat ik daar op zich wel mee uit de voeten zou kunnen.
Maar goed, om er in de Alpen pas achter te komen dat het niet werkt... hahahaha... is dan een beetje laat. Maar gelukkig heb ik nog 8 maanden om hier goed over na te denken en de juiste keuze te maken... Tnx voor jullie hulp!
En klinkt logisch JordyFr, die combi's gebruik je inderdaad nooit (34x11), maar voelt toch niet goed mijn nieuwe fiets zo te modificeren dat het niet meer optimaal is.
Wellicht genoegen nemen met een lichtste verzet van 36x30 (1,2:1) en maar harder trainen om dit toch voor elkaar te krijgen
Op mijn vorige fiets was mijn lichtste verzet 30x27 (1,11:1) en daarmee kwam ik overal mee op. Afgelopen zomervakantie 15.000 hoogtemeters mee gefietst in de Dolomieten en geen berg was te lang/steil voor dit verzet. Maar had het ook echt nodig, dat wel. Dus ik vrees dat met mijn huidige 36x28 (1,29:1) het verschil met mijn vorige fiets (nu 15% zwaarder) veel te groot is en dus te zwaar. Het verschil tussen 30x27 en 36x30 is kleiner (8% zwaarder).
Het op één na lichtste verzet op mijn triple was 30x25 wat dus exact gelijk is aan 36x30. En ik denk/hoop dat ik daar op zich wel mee uit de voeten zou kunnen.
Maar goed, om er in de Alpen pas achter te komen dat het niet werkt... hahahaha... is dan een beetje laat. Maar gelukkig heb ik nog 8 maanden om hier goed over na te denken en de juiste keuze te maken... Tnx voor jullie hulp!
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Gewoon een Wolftooth Roadlink monteren, dan kun je met je korte kooi gewoon een 11-32 monteren.
Een 52 met een 34 lijkt me qua verschil ook echt te groot qua schakelen. Waarom niet ‘gewoon’ 50 en 34 monteren? Ik heb een bergsetje, met 50 34, een 11-28 cassette en ketting die ik monteer. Niet veel werkJordyFr schreef: ↑15 sep 2018 20:24Volgens shimano kan het niet, omdat je ketting dan eigenlijk te lang is wanneer je het binnenblad gebuikt.
Als je nu een 34 voren plaatst dan kun je de laatste twee tandwielen achter niet meer gebruiken (dus 34x11 en 34x12). Dat is mijn ervaring (met lange kooi), misschien kun je bij een korte kooi de laatste 3 zelfs niet meer gebruiken omdat je ketting dan te slap hangt en er geen spanning meer is op de achterderailleur.
Maar goed 34x11 en 34x12 rij je toch nooit, dus in de praktijk werkt het prima
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 24 jul 2011 21:56
Heeft iemand voor mij de lengte en schroefgat-afstand van de Garmin houder voor het H31 ergostuur?
https://www.canyon.com/nl/accessories/?id=60442
Heb al een houder van een ander ergostuur, maar geen idee of deze passend is.
https://www.canyon.com/nl/accessories/?id=60442
Heb al een houder van een ander ergostuur, maar geen idee of deze passend is.