Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 28 mar 2018 19:55

NuitKor schreef: 28 mar 2018 17:35 Ja dat een spacer erboven goed zou zijn, wist ik wel. Maar als ik dan om een extra spacer vraag en er wordt gezegd dat ze mijn veiligheid niet kunnen garanderen etc, ga je toch twijfelen...dat noem ik geen goede service.
Als je de instructieboekjes van Campagnolo leest, kan ongeveer elke handeling die je met hun onderdelen doet, leiden tot een ongeval met dodelijk letsel.

roelw
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 28 mar 2018 21:41

Knoiert schreef: 28 mar 2018 18:09 Dat was ook mijn fiets :D, en die schijven wennen snel overigens
In dat geval is het wel een hele verbetering!

Gebruikersavatar
marcus66
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 07 feb 2018 13:42

Gebruikersavatar marcus66 29 mar 2018 11:19

@ Knoiert: niet fout schakelen met die (te) korte ketting, want dan kan je derailleur stuk gaan.
Wel een mooie fiets, zeker met schijven!
En nu ben ik fietsen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 mar 2018 11:28

Aangezien ik bij problemen hier ook mijn bevindingen post, vind ik het eerlijk om hier ook te plaatsen dat ik van Canyon zojuist een E-mail heb ontvangen waarin zij nog eens terugkomen op de discussie van gisteren (over het afzagen van de vorkbuis en het plaatsen van spacers). Hiermee is het 'probleem' goed opgelost en ben ik blij dat zij er nog even op terug kwamen.

Beste,

We sturen je deze mail nog naar aanleiding van het gesprek op de chat gisteren omtrent de spacers op je Ultimate CF SLX
We hebben je bericht op Fiets.nl gelezen en verwachten dat er miscommunicatie is ontstaan op de chat, onze excuses hiervoor.

De informatie die je geeft op Fiets.nl klopt inderdaad, bij de mogelijkheden voor het monteren van een spacer van 5 mm op de stuurpen.
De 2 spacers van 2.5 mm kun je verwijderen waardoor en de nieuwe spacer van 5 mm kun je bovenop de stuurpen plaatsen.

Bij onze stuurpen/balhoofd set-up hoef je de vorkbuis maar maximaal 1 mm onder de bovenkant van de stuurpen ingekort te worden. Hier zijn onze fietsen uitgebreid op getest.
Dit komt doordat de topcap volledig vlak is, het plaatsen van een extra spacer boven op de stuurpen is op basis van veiligheid dus niet noodzakelijk.

In het gesprek op de chat was niet duidelijk dat je de vorkbuis wilde inkorten. Hierbij hadden we verwacht dat je buiten de standaard aantal spacers, nog extra spacers wilde plaatsen
Nogmaals onze excuses voor de verwarring.

Mocht je nog vragen hebben dan vernemen we het graag.

Met vriendelijke groet,
Service Team Canyon Netherlands

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 29 mar 2018 11:36

Hier eenzelfde ervaring: zojuist een hele nette e-mail ontvangen over mijn tegenvallende ervaring met de outlet-fiets. Canyon biedt aan een 2018 model voor me te bestellen (met korting) en in elkaar te zetten en ik mag in de tussentijd op de outlet-fiets doorrijden. Netjes opgelost, vind ik.

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 29 mar 2018 11:50

Wat is dan je korting als ik vragen mag?

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 29 mar 2018 11:51

NuitKor schreef: 29 mar 2018 11:28
Beste,

We sturen je deze mail nog naar aanleiding van het gesprek op de chat gisteren omtrent de spacers op je Ultimate CF SLX
We hebben je bericht op Fiets.nl gelezen en verwachten dat er miscommunicatie is ontstaan op de chat, onze excuses hiervoor.

De informatie die je geeft op Fiets.nl klopt inderdaad, bij de mogelijkheden voor het monteren van een spacer van 5 mm op de stuurpen.
De 2 spacers van 2.5 mm kun je verwijderen waardoor en de nieuwe spacer van 5 mm kun je bovenop de stuurpen plaatsen.

Bij onze stuurpen/balhoofd set-up hoef je de vorkbuis maar maximaal 1 mm onder de bovenkant van de stuurpen ingekort te worden. Hier zijn onze fietsen uitgebreid op getest.
Dit komt doordat de topcap volledig vlak is, het plaatsen van een extra spacer boven op de stuurpen is op basis van veiligheid dus niet noodzakelijk.

In het gesprek op de chat was niet duidelijk dat je de vorkbuis wilde inkorten. Hierbij hadden we verwacht dat je buiten de standaard aantal spacers, nog extra spacers wilde plaatsen
Nogmaals onze excuses voor de verwarring.

Mocht je nog vragen hebben dan vernemen we het graag.

Met vriendelijke groet,
Service Team Canyon Netherlands
:like: Nette reactie!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 29 mar 2018 11:55

Dat vind ik top, mooi dat Canyon hier ook mee leest!

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 29 mar 2018 12:05

Bospaadje schreef: 29 mar 2018 11:55 Dat vind ik top, mooi dat Canyon hier ook mee leest!
Vind ik ook! Zouden meer firma's mogen/moeten doen!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 mar 2018 12:06

Ja, ze zouden hier ook best mogen posten, zou alleen maar meer helderheid geven.

Hoi medewerkers van Canyon :like:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 mar 2018 12:08

MaartenO schreef: 29 mar 2018 11:36 Hier eenzelfde ervaring: zojuist een hele nette e-mail ontvangen over mijn tegenvallende ervaring met de outlet-fiets. Canyon biedt aan een 2018 model voor me te bestellen (met korting) en in elkaar te zetten en ik mag in de tussentijd op de outlet-fiets doorrijden. Netjes opgelost, vind ik.
Mooi dat jij ook alsnog een goede reactie hebt gekregen! :winkthumb:

marsman
Forum-lid
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 29 mar 2018 12:23

Kijk, da's netjes.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie