Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 27 mar 2018 16:31

Iemand toevallig een foto H31 cockpit (Endurace) icm Element Bolt? En dan liefst van de aansluiting (dogears)?
Ben benieuwd hoe net dit aansluit op de geintegreerde steun.

vuegoguan
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2018 09:44

vuegoguan 27 mar 2018 16:47

Heb je hier wat aan?

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 27 mar 2018 19:29

Matte lak schoonmaken? Doekje met wat WD-40 doet het bij mij goed.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 27 mar 2018 21:10

Lcsmet schreef: 27 mar 2018 10:57
refie schreef: 26 mar 2018 21:02 @tomtom geen idee wat het kost. Roel van DetailToday bellen.
Werken doet het zeker. Mijn Canyon (mat-zwart) laten behandelen. Hecht niets op.
Super hydrofobisch.
Op de site staat 300$ voor een flesje van 30 ml.

Dat is niet specifiek voor een fiets maar voor een auto.
De set voor,een fiets staat (nog) niet op de site.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 28 mar 2018 07:11

Gisteren mijn Canyon ontvangen en tot nu toe niet echt te spreken over de hele ervaring....

Het gaat hier om een Factory Outlet model waar bij stond dat er gebruikssporen op de fiets zaten. Vanaf de foto's die erbij waren geplaatst, schatte ik in wel te kunnen leven met een paar krasjes in ruil voor de korting.

Maar toen ik de fiets uit de doos haalde, had ik al zoiets van...mmmmm,,,de fiets was nog vies en zat onder het stof en vette vegen. Het tasje met kleine onderdelen was van een andere fiets (later bevestigd door Canyon zelf), het handboek was verkreukeld en de momentsleutels om de fiets in elkaar te zetten, ontbraken. In plaats daarvan had iemand de lege(!) verpakking van een Questbar (Coconut Chocolate Chip) in de doos gedaan.... Kortom: ik kreeg de indruk dat de fiets meer in de doos was geflikkerd en opgestuurd, dan dat er echt iemand echt gecontroleerd had.

Helaas blijkt er ook meer schade aan de fiets dan gemeld of getoond op de foto's: er is duidelijk mee gevallen. Over het geheel zit er dus meer schade aan de fiets, krasjes, putjes etc. etc. Ook is aan de achterband duidelijk te zien dat de vorige berijder een noodstop heeft gemaakt,

Naast de krasjes, is er flinke schade aan de onderkant van de downtube die met, zo lijkt het, een viltstift is bijgewerkt om de putten (dit zijn geen krassen meer) te maskeren. Deze schade was niet vooraf gemeld of stond niet op de foto's.

Ook was me niet vooraf duidelijk dat de vorige berijder de voorvork al had ingekort en er dus een paar spacers missen. Daar werd ik op gewezen toen ik met de fiets, mijn klacht (en de vraag om momentsleutels) bij het service center in Eindhoven was. Was me nog niet eens opgevallen...

De klacht werd bij het service center aangehoord, begrepen ("zo hoort het niet") en met een nieuwe zak kleine onderdelen, momentsleutels en een setje gratis bidons ben ik weer naar huis gegaan. Jammer dat ze niet even de tijd namen om de fiets voor me in elkaar te zetten, daar hadden ze pas over 3 dagen tijd voor.

Al met al dus geen geweldige ervaring. Gelukkig kan ik de fiets wel binnen 30 dagen terugsturen. Ik ga er nu dus ook gewoon even mee proefrijden om te zien of het model en de maat me bevallen en dan stuur ik hem binnen die periode terug. Daarna beslis ik dan wel of ik nog met Canyon in zee wil. Heel jammer, want als ik door de zooi heen kijk, is het een schitterende fiets en het eerste korte rondje gisteren beloofde ook goeds.

Ik denk (hoop) dat mijn ervaring niet vaak voorkomt en ik gewoon pech heb gehad, maar wilde het toch even melden op dit forum. Wellicht dat het anderen helpt om goed op te letten bij het kopen vanuit de Factory Outlet.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mar 2018 07:56

Categorie 5 fiets gekocht?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Velinho
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2014 10:38

Velinho 28 mar 2018 08:13

Bospaadje schreef: 27 mar 2018 16:31 Iemand toevallig een foto H31 cockpit (Endurace) icm Element Bolt? En dan liefst van de aansluiting (dogears)?
Ben benieuwd hoe net dit aansluit op de geintegreerde steun.
Ik heb deze: http://www.racewaredirect.co/shop/wahoo ... anyon-h31/
3D geprint!!

Of deze op de Wahoo-site: https://eu.wahoofitness.com/devices/bik ... olt-aero-2

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 28 mar 2018 08:15

Jammer dat ik er geen screenshot van heb gemaakt, maar ik meen me te herinneren dat het aangeduid was als "Fiets met lichte gebruikssporen".....

En dan nog: het niet melden van de afgezaagde voorvork, geen foto's van de flinke schade op de downtube en de verpakking van iemands tussendoortje in de doos.....op z'n minst slordig....

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 28 mar 2018 09:15

Velinho schreef: 28 mar 2018 08:13
Bospaadje schreef: 27 mar 2018 16:31 Iemand toevallig een foto H31 cockpit (Endurace) icm Element Bolt? En dan liefst van de aansluiting (dogears)?
Ben benieuwd hoe net dit aansluit op de geintegreerde steun.
Ik heb deze: http://www.racewaredirect.co/shop/wahoo ... anyon-h31/
3D geprint!!

Of deze op de Wahoo-site: https://eu.wahoofitness.com/devices/bik ... olt-aero-2
Bedankt voor beide reacties, maar ik heb al een standaard H31 cockpit out front mount op mijn fiets, die ik nu gebruik icm een edge810. Ik ben eigenlijk op zoek naar foto's hoe een element of bolt erop staat?
Mocht dat tegenvallen, kan ik inderdaad iets 3D laten printen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 28 mar 2018 10:05

Ik ben had zojuist een discussie met de Canyon chat over het monteren van 5mm spacer boven de H36 aerostuur. Ik wil de vorkbuis afzagen, omdat die werd geleverd met 2.5cm aan spacers en ik maar 5mm spacer onder de stuurpen heb, daarom heb ik nog een nieuwe 5mm spacer nodig.

Nu gaf zij aan dat zij het niet adviseren dat ik 5mm spacer erboven laat en ze dan niet de veiligheid kunnen garanderen. Waarop ik aangaf dat ik dat vreemd vond en veel prof fietsen van Canyon ook een spacer boven de stuurpen hebben, bijvoorbeeld deze:
Afbeelding

Hierop zei de medewerkster: "Die hebben ook een wat andere regeling wat garantie betreft e.d."

Ik gaf daarop aan dat ik niet begrijp waarom 5mm spacer boven de stuurpen minder veilig zou zijn dan geen spacer. Waarop ik als antwoord kreeg:
• Wij kunnen je veiligheid hierom niet garanderen, het plaatsen van een extra spacer is dan ook op eigen risico. Welke betaalmethode wens je aan tehouden?

Daarmee leek de discussie gesloten. Ik gaf aan dat ik al jaren wordt geadviseerd om een kleine spacer erboven te houden (bij carbon vorken) en nu zou het opeens niet meer veilig zijn.

Daarop zei zij: Omdat je niet meer spacers kunt plaatsen dan er al gemonteerd zijn, er wordt al een spacer van 5 mm geplaatst welke je eventueel bovenop kunt plaatsen. De fietsen zijn niet getest op extra spacers.

Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrepen en zij dacht dat ik die 5mm nog eens wil plaatsen bovenop de 2.5cm spacers die er standaard geleverd worden, maar omdat de vorkbuis wordt afgezaagd is dit niet het geval.

Helaas bleek ze geen zin te hebben om verder in discussie te gaan... :roll:


Edit:
Ik heb zojuist per E-mail een reactie van Canyon gehad. Zij geven aan het dat het geen probleem is om er een spacer boven te doen (zoals wij ook zeiden) en dat er sprake was van een miscommunicatie, de medewerker had niet goed begrepen dat ik de vorkbuis wilde inkorten. Hiermee is het goed opgelost :winkthumb:
Laatst gewijzigd door Kornuit op 29 mar 2018 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 28 mar 2018 10:58

Herkenbaar helaas....

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 28 mar 2018 11:39

MaartenO schreef: 28 mar 2018 10:58 Herkenbaar helaas....
Ja de chat is momenteel verre van klantgericht...vragen worden beantwoord met standaard reacties en als je doorvraagt, dan lijken ze niet echt te komen met argumenten, maar willen ze het gesprek afkappen.

Heb dezelfde vraag ook aan de Duitse chat gevraagd en die waren heel wat behulpzamer en gaven aan "na overleg met de technische afdeling" dat 5mm spacers erboven geen probleem is.

Plaats reactie