Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 23 apr 2017 14:08

Drkjv schreef:
fietsslak schreef:En Ultegra vs eTap, wielsetje, aerocockpit en nog zo wat (rest nog niet eens bekeken).
Maar ook de SL lijkt me verder n prima fiets, daar niet van, maar om nou alleen naar het gewicht te kijken....
ging over het frame ;)
:oops:
Maar toch: er zal voor dat prijsverschil meer inzitten dan een paar gram en een tikkie meer aero...
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 23 apr 2017 14:25

fietsslak schreef:
Drkjv schreef:
fietsslak schreef:En Ultegra vs eTap, wielsetje, aerocockpit en nog zo wat (rest nog niet eens bekeken).
Maar ook de SL lijkt me verder n prima fiets, daar niet van, maar om nou alleen naar het gewicht te kijken....
ging over het frame ;)
:oops:
Maar toch: er zal voor dat prijsverschil meer inzitten dan een paar gram en een tikkie meer aero...
Oud vs nieuw model. De R&D kosten van de oude zijn al terug verdiend, een oud model is voor een consument minder waard dan een nieuw model en zo kan ik nog wel meer mogelijkheden verzinnen.

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 24 apr 2017 21:35

RuudRuud schreef:
Drkjv schreef:
fietsslak schreef:En Ultegra vs eTap, wielsetje, aerocockpit en nog zo wat (rest nog niet eens bekeken).
Maar ook de SL lijkt me verder n prima fiets, daar niet van, maar om nou alleen naar het gewicht te kijken....
:oops:
Maar toch: er zal voor dat prijsverschil meer inzitten dan een paar gram en een tikkie meer aero...
Oud vs nieuw model. De R&D kosten van de oude zijn al terug verdiend, een oud model is voor een consument minder waard dan een nieuw model en zo kan ik nog wel meer mogelijkheden verzinnen.
Waar zit het verschil dan tussen de SLX disc en de SL disc? De SL disc is reeds het "nieuwe" model.

Prijsverschil is significant, gewichtsverschil is zeer klein.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 24 apr 2017 22:04

rob86 schreef:
RuudRuud schreef:
Drkjv schreef:
:oops:
Maar toch: er zal voor dat prijsverschil meer inzitten dan een paar gram en een tikkie meer aero...
Oud vs nieuw model. De R&D kosten van de oude zijn al terug verdiend, een oud model is voor een consument minder waard dan een nieuw model en zo kan ik nog wel meer mogelijkheden verzinnen.
Waar zit het verschil dan tussen de SLX disc en de SL disc? De SL disc is reeds het "nieuwe" model.

Prijsverschil is significant, gewichtsverschil is zeer klein.
Het ging in de vraag toch niet om de Disc varianten?

Daar zit trouwens geen 'significant' prijsverschil in: De SLX Disc heeft onderaan een Ultegra Di2 met dikke wielen voor 4200,- en de SL Disc heeft bovenaan een Ultegra Di2 met iets minder sjieke wielen voor 3.600,-. Of een Mechanische variant met die dikke wielen van de SLX voor dezelfde prijs.

De vraag en de antwoorden gingen over de rimbrake variant, waar het verschil wel veel groter is.

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 24 apr 2017 22:30

wouterf schreef: Het ging in de vraag toch niet om de Disc varianten?

Daar zit trouwens geen 'significant' prijsverschil in: De SLX Disc heeft onderaan een Ultegra Di2 met dikke wielen voor 4200,- en de SL Disc heeft bovenaan een Ultegra Di2 met iets minder sjieke wielen voor 3.600,-. Of een Mechanische variant met die dikke wielen van de SLX voor dezelfde prijs.

De vraag en de antwoorden gingen over de rimbrake variant, waar het verschil wel veel groter is.
Ik stel toch een nieuwe vraag :)

De rimbrake zal binnenkort ook wel de update krijgen. Op dit moment is het verschil tussen de rimbrake SL en SLX idd veel groter dat is waar.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 25 apr 2017 11:16

Het prijsverschil ook ;-)
ooit allemaal op een Scalpel

tjoerd
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jul 2016 15:08

tjoerd 25 apr 2017 11:24

Inmiddels ben ik in het bezit van een Canyon CF SL Disc 9 SL, dus inclusief een H31 cockpit.
Iemand toevallig een idee(liever ervaringen) of de Wahoo Elemnt Bolt mooi op deze cokcpit te plaatsen is?

Hupie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:42
Locatie: Zeist

Hupie 25 apr 2017 12:30

tjoerd schreef:Inmiddels ben ik in het bezit van een Canyon CF SL Disc 9 SL, dus inclusief een H31 cockpit.
Iemand toevallig een idee(liever ervaringen) of de Wahoo Elemnt Bolt mooi op deze cokcpit te plaatsen is?

Hallo Tjoerd, Ik heb zelf ook de H31 cockpit en heb de speciale Garmin mount van Canyon gekocht. Heb nu een simpele Garmin Edge 25 tijdelijk. Ik ga ook voor de Elemnt Bolt en heb een adapter gevonden:
https://www.shapeways.com/product/XLKG2 ... d=61623504

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 apr 2017 12:55

@Hupie ik denk dat dit het omgekeerde bewerkstelligt: laat je toe van een Garmin te monteren in een Wahoo Elemnt mount.

Deze heb je nodig: https://www.shapeways.com/product/GYGK2 ... d=61204686
Afbeelding

tjoerd
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jul 2016 15:08

tjoerd 25 apr 2017 15:14

raven14 schreef:@Hupie ik denk dat dit het omgekeerde bewerkstelligt: laat je toe van een Garmin te monteren in een Wahoo Elemnt mount.

Deze heb je nodig: https://www.shapeways.com/product/GYGK2 ... d=61204686
Dank voor jullie reacties!

Zag inmiddels het volgende filmpje;
https://www.youtube.com/watch?v=3o2kAuTQIEc

Waarbij het dus lijkt dat de Wahoo Elemnt bevestigt kan worden op een Garmin mount (ook op de Canyon cockpit), al weet ik niet of de Elemnt Bolt hetzelfde is qua bevestiging..

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 26 apr 2017 11:33

Voor zover ik heb begrepen van DC Rainmaker (Google maar even :-)) kan dat voor beide en dien je alleen de plastic inzet een kwartslag te draaien.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

vdels_j
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2016 07:53

vdels_j 26 apr 2017 12:27

tjoerd schreef:
raven14 schreef:@Hupie ik denk dat dit het omgekeerde bewerkstelligt: laat je toe van een Garmin te monteren in een Wahoo Elemnt mount.

Deze heb je nodig: https://www.shapeways.com/product/GYGK2 ... d=61204686
Dank voor jullie reacties!

Zag inmiddels het volgende filmpje;
https://www.youtube.com/watch?v=3o2kAuTQIEc

Waarbij het dus lijkt dat de Wahoo Elemnt bevestigt kan worden op een Garmin mount (ook op de Canyon cockpit), al weet ik niet of de Elemnt Bolt hetzelfde is qua bevestiging..
Zoals in mijn reactie bij het Youtube filmpje te lezen is kun je de Wahoo Elemnt Bolt alleen monteren door voorzichtig 2 gaatjes bij te boren in het voorste gedeelte van de mount. Ik heb eerst de mount verwijderd, de puck netjes in het voorste gedeelte gelegd en vervolgens de te boren gaatjes met een spijker gemarkeerd. Ik heb vervolgens een boortje gezocht dat net zo groot is als de reeds bestaande gaatjes. Ik heb de geboorde gaatjes vervolgens met een 10mm boor met hand voorzichtig verzonken. Daarna paste de Wahoo Elemnt bolt maar ik heb om hem er makkelijker in- en uit te kunnen halen ook nog een keer voorzichtig met een Stanley mes langs de openingen waar de Wahoo in gaat geschraapt. Het geheel ziet er netjes uit en is in mijn ogen zelfs mooier dan met de Garmin Edge 510 die ik hiervoor had.

Plaats reactie