Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 19 mar 2017 17:30

Niettegenstaande ik zeer tevreden ben over mijn ultimate cf slx qua gewicht, stijfheid en rijeigenschappen begin ik de looks wat aan de "saaie" kant te vinden. Eenvoudigheid en een rechttoe rechtaan sober frame kunnen gewoon mooi zijn edoch betrapt ik me erop steeds meer te lonken naar een aeroad. Qua gewicht ben ik zeker dat ik de ultimate niet kan benaderen met mijn budget. Maar wat over de rijeigenschappen? Sommigen bestempelen de aeroad als niet te stijf en andere reviews menen van wil. Alhoewel ik niet als klimmer ben gebouwd doe ik het zeer graag. Ik wil er dan ook zeker van zijn dat ik geen "wichelroede" tussen mijn benen heb. Iemand die beide kan vergelijken? Een tripje Koblenz is al gauw 400 km enkel, hetgeen ik veel vind voor een testritje. De looks van de aeroad spreken me in ieder geval erg aan...

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 mar 2017 23:31

volgens mij waren die berichten over wat weinig stijfheid vooral bij een vorig Aeroad model (maar ik kan 't mis hebben ;) ).

kanter1
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2017 14:12

kanter1 20 mar 2017 10:17

Joskovic schreef:
kanter1 schreef:Argh twijfel tussen de SL en SLX endurace.

900 euro verschil voor beter? frame en reynolds wielen. Rationeel denk ik aan de SL maar emotie en looks zegt SLX :)
SLX. Als je nu al twijfelt, ga je straks spijt krijgen. Met de Assaults heb je een prima wielset te pakken voor een relatief kleinere meerprijs. Het lagere framegewicht van 140 g zou voor mij geen 900 euro waard zijn, maar is wel mooi meegenomen.
Ben je echter iemand die weinig upgrade aan z'n fiets, dan gewoon gaan voor de SL. Beide aankopen zijn prima.
Was SLX geworden 8-)

Mooie fiets. Rood ziet er in het echt wel leuk uit. Komt van 10 jaar oud alu fietsje af dus ja mooi spul allemaal.

Toch aantal kanttekeningen:

- Voorwiel heeft aantal strepen zitten die het achterwiel niet heeft. Zie je alleen van heel dichtbij dus stoort mij niet. Maar ja toch wel iets slordig
- Schijf bij voorwiel loopt heel lichtjes iets aan. Schijf lijkt lichte slag te hebben.
- Di2 kabel naar frame was los. Connector op de terminal schiet zo los en kabel is heel kort. Als ik het stuur rechts draai staat die kabel zo strak dat ik er gitaar op kan afspelen. Is dit enigsins normaal? Ik zie ook lichte beschadiging op de di2 connector.

Uiteraard Canyon gecontacteerd over de punten.

Ga dus gelijk ook de after service ervaren. Wordt vervolgd.

Edit: Fiets gaat naar Eindhoven voor reparatie.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 20 mar 2017 17:18

Voila, de kogel is door de kerk. Zonet een aeroad besteld en staat ie mij niet aan, dan stuur ik hem terug...

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 20 mar 2017 18:50

Wat een prachtige fietsen heeft Canyon. Twijfel enorm tussen een Aeroad en een Ultimate. Zou liefst een Aeroad nemen, maar gezien mijn nogal slechte ervaringen met afwijkende zadelpen constructies durf ik het eigenlijk niet meer. Ultimate zou keuze op basis van verstand zijn en de Aeroad vanuit mijn hart.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

jeroennl
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 16 mei 2009 19:02

jeroennl 20 mar 2017 19:12

franklin schreef:Wat een prachtige fietsen heeft Canyon. Twijfel enorm tussen een Aeroad en een Ultimate. Zou liefst een Aeroad nemen, maar gezien mijn nogal slechte ervaringen met afwijkende zadelpen constructies durf ik het eigenlijk niet meer. Ultimate zou keuze op basis van verstand zijn en de Aeroad vanuit mijn hart.
Ik heb beide, wees niet bang voor die zadelpen van de Aeroad, het is even wennen, maar het werkt wel.
Verder is de service/hulp van Canyon heel goed.

Let er wel op dat de Aeroad een sportievere geometrie heeft dan de Ultimate, op de Ultimate kan je stuur minder diep, maar dat kan ook een nadeel zijn afhankelijk van hoe je op je fiets zit.

stip1979
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2016 20:05

stip1979 20 mar 2017 19:39

Vorige week donderdag een mail gehad van Canyon met de melding dat afgeraden wordt van nog te fietsen met mijn Canyon CF 9.0 DI2.

Er worden andere remblokjes opgestuurd. Fiets heeft DT Swiss OXIC 1400 wielen en de remrand zou kunnen beschadigd raken als men gewone remblokjes gebruikt.

Hoop dat ze snel worden geleverd...

vani21
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2017 20:10

vani21 20 mar 2017 20:16

Paar weken terug mijn koersframe van Canyon gebroken de ENDURACE CF SLX DISC. Rond braquet gescheurd en breuk liep verder naar achtervork. Hun eerste mail was al proberen hun eruit te lullen en te zeggen er staat een Sram cranck op ipv een Shimano.... vorige week bevestigd dat het frame in garantie wordt vervangen en opgestuurd is naar Leuven. Vanmorgen bel ik om 9 uur om te vragen of frame er is en ze bevestigen dat het er is aangekomen dus om tijd te besparen op koerierdienst rij ik zelf naar Leuven (160 km tot daar). Met al die remleidingen en DI2 kabels die door frame lopen kan ik dat niet zelf dus zetten zij het over en zeggen ze daar dat ik 3 weken geduld zal moeten hebben want 1 van hen techniekers is geblesseerd... Ik vraag geef me dan frame mee en ik laat het elders overzetten en stuur jullie de factuur. dit kon maar wilden daarvoor max 120€ geven. Ik vond iemand die het wou doen en factureren. Dus ga ik terug naar binnen en vraag het frame en dan zeggen ze maar het frame is er nog niet ](*,) ](*,) ](*,) dus om 9 uur was het frame er en om 11 uur niet meer. Toen toch beslist fiets achter te laten en ik vroeg bewijst dat ik de fiets daar achterliet. Ze vonden het nog raar en ongepast dat ik een bewijs wou dat ik daar fiets achterliet, fiets van 5000 € zomaar zonder bewijs ergens achterlaten doe ik niet bij iemand die ik niet ken ](*,) :evil: dan krijg je nog een klein dreigementje dat het wel iets langer zou kunnen duren omdat ik mij zo opstelde :-&

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 20 mar 2017 20:36

franklin schreef:Wat een prachtige fietsen heeft Canyon. Twijfel enorm tussen een Aeroad en een Ultimate. Zou liefst een Aeroad nemen, maar gezien mijn nogal slechte ervaringen met afwijkende zadelpen constructies durf ik het eigenlijk niet meer. Ultimate zou keuze op basis van verstand zijn en de Aeroad vanuit mijn hart.
xytras schreef:Niettegenstaande ik zeer tevreden ben over mijn ultimate cf slx qua gewicht, stijfheid en rijeigenschappen begin ik de looks wat aan de "saaie" kant te vinden. Eenvoudigheid en een rechttoe rechtaan sober frame kunnen gewoon mooi zijn edoch betrapt ik me erop steeds meer te lonken naar een aeroad. Qua gewicht ben ik zeker dat ik de ultimate niet kan benaderen met mijn budget. Maar wat over de rijeigenschappen? Sommigen bestempelen de aeroad als niet te stijf en andere reviews menen van wil. Alhoewel ik niet als klimmer ben gebouwd doe ik het zeer graag. Ik wil er dan ook zeker van zijn dat ik geen "wichelroede" tussen mijn benen heb. Iemand die beide kan vergelijken? Een tripje Koblenz is al gauw 400 km enkel, hetgeen ik veel vind voor een testritje. De looks van de aeroad spreken me in ieder geval erg aan...
Ik heb gekraak gehad in mijn zadelpen en zelf opgelost met schoonmaken en nieuw montage vet. Verder geen enkel probleem. Qua stijfheid ik kan niet vergelijken met een ultimate, hij zwabbert niet. Hij is wat hard met het doorgeven van oneffenheden maar met bredere banden is dit enigszins op te lossen. Alleen met een plotseling bultje onder het voorwiel wil hij nog wel eens stuiteren.

Ik rijd er gemakkelijker hard op door de lagere houding. Het frame weegt volgens canyon nog geen kilo dus nog redelijk licht als je dat interesseert voor hetklimmen. Als je een andere groep wilt, zijn de direct mount remmen een nadeel maar het remt wel goed. Ik ben er nog super tevreden mee en ik zou er zo weer 1 kopen.

HonestCrooks
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:23

HonestCrooks 21 mar 2017 13:52

Hoi allemaal!

Zoals zovelen van jullie heeft de Canyon-Sale me wat warmer gemaakt om eentje te bestellen :-)
Ik zoek al eventjes naar een "winterfiets" met schijfremmen die wat kan hebben, maar ook snel kan omzetten naar mijn indoor Bkooltrainer zonder veel problemen. Met dat in het achterhoofd, heeft de ENDURACE 6.0 AL DISC mijn aandacht getrokken. Nu weet ik ondertussen dat er een steekas achterin zit, maar niemand (écht niemand) bij Canyon kan/wil me verderhelpen ivm het Bkool gedeelte. Ik weet dat Bkool ondertussen ook steekassen verkoopt om indoor te trainen, maar bij Canyon proberen ze het af te schuiven omwille van garantieredenen. Dat ze dit afraden voor een high-end carbonframe begrijp ik, maar toch niet bij een 8.5kg wegende alu fiets.

Maar goed, nu was mijn vraag naar jullie ervaringsdeskundigen en eigenaars van een Canyon disc bike: is 1 van de volgende assen ( https://www.bike24.com/i/p/5/8/182385_03_d.jpg )geschikt voor mijn toekomstige Endurace op de Bkool te krijgen of gaat het überhaupt niet?

Alvast bedankt en wat een plezier om hier door al jullie (zoals ze in België zeggen) dikke fietsen te scrollen :-)

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 21 mar 2017 15:36

Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 21 mar 2017 16:16

xytras schreef:Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.
Dan moet je naar een winkel gaan en een merk kopen wat je direct kunt meenemen. ;) Het kan zo maar zijn dat 'op voorraad' betekent dat alle componenten op voorraad zijn, maar dat ze hem nog in elkaar moeten zetten. Geen idee.
Feit is wel dat tegenwoordig snel, snel de trend is. Paar daagjes wachten is niet zo'n ramp toch? Ze moeten linksom of rechtsom de marge goedmaken bij Canyon.

Plaats reactie