Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bolster
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2016 19:34

bolster 10 feb 2017 16:58

Vraagje : Ik ben niet zo'n fan van de flexibele zadelpen op de Endurace. Ik ga ervan die de gewoon vervangen kan worden door een 'standaard' zadelpen, of zie ik iets over het hoofd ?

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 10 feb 2017 17:11

Dat kan uiteraard, door elke willekeurige 27.2mm zadelpen

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 11 feb 2017 09:13

Op de topic e-tube wordt jammer genoeg niet gereageerd op mijn vragen. Probeer het hier maar:

1) Als ik in de e-tube app kijk, zie ik mogelijkheden als 52/36. 52/38 en 53/39. Nu heb ik bij Canyon een 39 erbij besteld, zodat ik 52/39 kan schakelen. Is het op geen enkele manier mogelijk ook de keuze 52/39 er aan toe te voegen? 39 monteren en de software op 38 instellen lijkt me dat dan synchro shiften ook niet goed gaat werken.

2) Levert Canyon er ook de batterijlader SM-BCR2 er bij? Hoe moet je anders e-tube benaderen en de accu opladen?

3) Ondanks de aangegeven link op de topic e-tube, snap ik het verschil tussen EW-WU111 en EW-WU101 niet. Mantel levert de EW-WU101 niet meer.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 feb 2017 09:38

Hallo bospaadje,

Zit met hetzelfde issue. 1,83 cm met bbl lengte van 86,5 cm.

Vraag wat was je doorslag om voor een M te kiezen?
Ik twijfel ook en canyon kan mij ook niet helpen. Reactie canyon kan ook beide maten. Heb ik dus niet veel aan.
Graag je reactie.bvd[/quote]
Jij moet de fiets besturen en niet de Canyon medewerker die zegt alleen beide maten kunnen dus dan moet je vaak kiezen of sportief of comfort.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 11 feb 2017 10:39

Welke framemaat (ultimate cf SLX) raden jullie aan bij een lengte van 175 met relatief korte benen (BBL 80cm) en relatief lang bovenlichaam(romp 62cm) . Zadelhoogte BB center tot top zadel is 70,8cm. Ik dacht zelf aan een S, maar heb wat bang dat er niet veel zadelpen zichtbaar zal zijn. Een XS lijkt me dan weer te klein? Wat denken jullie?

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 11 feb 2017 10:52

nijkie schreef:Hallo bospaadje,

Zit met hetzelfde issue. 1,83 cm met bbl lengte van 86,5 cm.

Vraag wat was je doorslag om voor een M te kiezen?
Ik twijfel ook en canyon kan mij ook niet helpen. Reactie canyon kan ook beide maten. Heb ik dus niet veel aan.
Graag je reactie.bvd
Jij moet de fiets besturen en niet de Canyon medewerker die zegt alleen beide maten kunnen dus dan moet je vaak kiezen of sportief of comfort.[/quote]


Misschien iets om mee te nemen: je kunt met de zadelpen en stuurnok een frame wel groter maken. Een groot frame kleiner maken kan niet. Ik heb met 182cm een M. Ik vind het ook iets lastiger om een groot frame te besturen. Toen ik nog fietsen verkocht, adviseerde ik klanten bij twijfel tussen 2 maten, richting de kleine.

Vwb de canyon medewerkers in de chat: ze weten er veel vanaf maar ik vermoed dat ze de kennis alleen van papier/digitaal hebben.

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 11 feb 2017 12:03

ARB schreef:Op de topic e-tube wordt jammer genoeg niet gereageerd op mijn vragen. Probeer het hier maar:

1) Als ik in de e-tube app kijk, zie ik mogelijkheden als 52/36. 52/38 en 53/39. Nu heb ik bij Canyon een 39 erbij besteld, zodat ik 52/39 kan schakelen. Is het op geen enkele manier mogelijk ook de keuze 52/39 er aan toe te voegen? 39 monteren en de software op 38 instellen lijkt me dat dan synchro shiften ook niet goed gaat werken.

2) Levert Canyon er ook de batterijlader SM-BCR2 er bij? Hoe moet je anders e-tube benaderen en de accu opladen?

3) Ondanks de aangegeven link op de topic e-tube, snap ik het verschil tussen EW-WU111 en EW-WU101 niet. Mantel levert de EW-WU101 niet meer.
1) Zo te zien niet. Werkt sowieso nog niet op Ultegra, maar voor de toekomst wel handig ja. Wil zelf naar 36/50

2) Ja

3) Een is intern, andere voor extern. Ik heb de externe (andere niet leverbaar) en die heb ik in m'n bracket gemonteerd (intern dus). Geen centje pijn. Werkt prima!

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 11 feb 2017 12:06

Iemand een oplossing gevonden om de Endurace met steekassen op een tacx te krijgen? De steekas loopt namelijk niet door. Aan de aandrijflijn kant van de steekas zit een plaatje waardoor je zo'n taxc steekas er niet doorheen kan steken. Probleem zal ook wel voor de nieuwe Ultimate met disc gelden.

ARB
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2013 23:25

ARB 11 feb 2017 12:37

koekkiejakkie schreef:
1) Zo te zien niet. Werkt sowieso nog niet op Ultegra, maar voor de toekomst wel handig ja. Wil zelf naar 36/50

2) Ja

3) Een is intern, andere voor extern. Ik heb de externe (andere niet leverbaar) en die heb ik in m'n bracket gemonteerd (intern dus). Geen centje pijn. Werkt prima!
Dank voor de antwoorden.

Maar als ik het goed begrijp heb de externe EW-WU101 toch intern gemonteerd.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 11 feb 2017 13:30

google eens op "Tacx Steekasadapter"
koekkiejakkie schreef:Iemand een oplossing gevonden om de Endurace met steekassen op een tacx te krijgen? De steekas loopt namelijk niet door. Aan de aandrijflijn kant van de steekas zit een plaatje waardoor je zo'n taxc steekas er niet doorheen kan steken. Probleem zal ook wel voor de nieuwe Ultimate met disc gelden.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 feb 2017 13:42

ARB schreef:
koekkiejakkie schreef:
1) Zo te zien niet. Werkt sowieso nog niet op Ultegra, maar voor de toekomst wel handig ja. Wil zelf naar 36/50

2) Ja

3) Een is intern, andere voor extern. Ik heb de externe (andere niet leverbaar) en die heb ik in m'n bracket gemonteerd (intern dus). Geen centje pijn. Werkt prima!
Dank voor de antwoorden.

Maar als ik het goed begrijp heb de externe EW-WU101 toch intern gemonteerd.
Ik heb de oude versie van de WU101 en die heb ik ook gewoon in de zadelbuis gestoken, gaat perfect.
Afbeelding

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 11 feb 2017 14:11

raiju schreef:
nijkie schreef:Hallo bospaadje,

Zit met hetzelfde issue. 1,83 cm met bbl lengte van 86,5 cm.

Vraag wat was je doorslag om voor een M te kiezen?
Ik twijfel ook en canyon kan mij ook niet helpen. Reactie canyon kan ook beide maten. Heb ik dus niet veel aan.
Graag je reactie.bvd
Jij moet de fiets besturen en niet de Canyon medewerker die zegt alleen beide maten kunnen dus dan moet je vaak kiezen of sportief of comfort.

Misschien iets om mee te nemen: je kunt met de zadelpen en stuurnok een frame wel groter maken. Een groot frame kleiner maken kan niet. Ik heb met 182cm een M. Ik vind het ook iets lastiger om een groot frame te besturen. Toen ik nog fietsen verkocht, adviseerde ik klanten bij twijfel tussen 2 maten, richting de kleine.

Vwb de canyon medewerkers in de chat: ze weten er veel vanaf maar ik vermoed dat ze de kennis alleen van papier/digitaal hebben.[/quote]

Ik heb met een lengte van 183cm voor dezelfde keus gestaan en heb uiteindelijk voor Ultimate maat L gekozen. Geen spijt van, alle spacers kun je weghalen, staat mooi en fiets voelt niet te groot. Maar kijk inderdaad naar je huidige fiets.

Plaats reactie