Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 nov 2016 16:35

jarno verhofstadt schreef:........ heb ik na amper 1 jaar een scheur gevonden en was mijn kader gebroken.
........... uitgewezen dat ze niet kunnen bepalen van wat de scheur de oorzaak is..................
..................
Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 nov 2016 19:11

jarno verhofstadt schreef:Ik wou aan alle canyon rijders eens vragen of zij ervaringen hebben met garanties betreffende canyon??
Ik rijd nl. al een jaar met een Aer road en heb het volgende voor.
Allereerst was ik best tevreden over deze fiets maar laatslede heb ik na amper 1 jaar een scheur gevonden en was mijn kader gebroken.
Onderzoek van de ingineurs hebben uitgewezen dat ze niet kunnen bepalen van wat de scheur de oorzaak is.
Er is niet gevallen met de fiets en bij transport wordt de fiets niet gedemonteerd om te verplaatsen aangezien met Renault Traffic rijdt.
Dus dit kan dan ook niet de oorzaak zijn van een scheur kader.
Mij lijkt het evident dat wanneer het niet kan uitgemaakt worden vanwaar de scheur afkomstig is de garantie geldt .
Blijkbaar bij canyon niet,ze komen met alternatieven aandraven waar ik mij niet kan in vinden ,doordat de fout niet bij mij ligt.
Bij twijfel lijkt het mij evident dat je een nieuwe kader krijgt.
Heb dit echt nog nooit meegemaakt en kan niet begrijpen dat ze de mensen op zo een manier behandelen.
Voor mij nooit nog een canyon,garantie is volgensvolgens mij wel degelijk van belang bij aankoop nieuwe fiets
op welke plek zit die scheur? en inderdaad, ben wel benieuwd naar een foto. Inderdaad, in dit topic best veel positieve garantie-afhandeling-verhalen

jarno verhofstadt
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2016 15:51

jarno verhofstadt 29 nov 2016 19:39

ik begrijp dat fotos inderdaad meer zeggen dan mijn bericht.
Mijn kader staat nog bij canyon ,ga er morgen achter (zij hebben foto doorgemaild naar Duitsland) en ik heb momenteel geen fotos bij mij maar ga dit deze week nog kunnen plaatsen.
De scheur is onderkant bovenbuis, de eerste reactie van canyon was dat dit kon zijn van het te vast zetten tijden schoonmaken fiets.
Ik heb nog een oude staander waar ik mijn vork moet vastklikken .
Los van alles zou je op de bovenbuis zien dat er schrammen en dergelijke waarneembaar zijn en dit is niet het geval.
Heb instanties ingeschakeld die mijn hopelijk kunnen helpen naar mijn gelijk.
Vooral de manier van handelen is beneden alle peil en mijn pogingen zullen misschien niets uithalen maar ik ga er allenzins alles aan doen .
Niet dat canyon een slechte fiets is maar hoe ze het geven bij mij afwimpelen tard alle verbeelding

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 29 nov 2016 21:39

Ik moet zeggen (heel kort): scheur in kader (net onder zadelpenklem van mijn Grand Canyon CF SLX) - mailke naar Canyon (wat moet ik doen?) - Canyon vraagt om foto's door te sturen - na een week antwoord: akkoord: je krijgt een nieuw frame (ik moest wel zelf de onderdelen overzetten of de uren betalen) - Mailke van Canyon dat Frame is toegekomen bij Canyon België (na zo'n 3 weken) - ik ben dit zelf gaan afhalen (Canyon België) en moest zelfs mijn gescheurd frame niet meegeven of opsturen. Dus best wel tevreden.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 nov 2016 21:53

Hupie schreef:.....

Enige minpuntje zover: op klinkers of grof wegdek rammelen de knopjes op de ST-R785 shifters!! Voelen een beetje goedkoop aan... Zal nog wel stukje doorontwikkeld moeten worden......
Plastic kapje er even af halen en tussen de remhendel en het metalen busje dat de remhendel tegen houdt, een beetje zelfklevend rubber hangen (ik heb wat stuurlint genomen dat ik op maat heb geknipt) en je probleem is weg, rijd al 2 jaar zo rond zonder rammeltjes :winkthumb:
Afbeelding

Hupie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:42
Locatie: Zeist

Hupie 30 nov 2016 09:12

TL@ schreef:
Hupie schreef:.....

Enige minpuntje zover: op klinkers of grof wegdek rammelen de knopjes op de ST-R785 shifters!! Voelen een beetje goedkoop aan... Zal nog wel stukje doorontwikkeld moeten worden......
Plastic kapje er even af halen en tussen de remhendel en het metalen busje dat de remhendel tegen houdt, een beetje zelfklevend rubber hangen (ik heb wat stuurlint genomen dat ik op maat heb geknipt) en je probleem is weg, rijd al 2 jaar zo rond zonder rammeltjes :winkthumb:

Da's een fijne tip. De mechanieker bij Canyon wist van het probleem af. Schijnt een redelijk bekend fenomeen te zijn van de R785 shifters.. Shimano is er mee bezig, echter wordt er geen oplossing voor de huidige shifters verwacht. Waarschijnlijk wordt het in een nieuwe versie verwerkt.

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 30 nov 2016 09:19

Ik vindt dat de Canyon kaders maar vaak scheuren vertonen.
Heb zelf een Grand Canyon cf slx 9.9 mtb en zit aan mijn 3e frame in 3 jaar.
Overigens wel telkens snel en netjes afgehandeld, echter zal de ooit volgende geen Canyon meer worden.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 30 nov 2016 12:20

robbiey schreef:Ik heb net nieuw een aeroad 8.0 DI2 gekocht / 2016 / mat zwarte versie. Nu zoek ik geschikte lage velg / lichte wielen voor gemiddelde beklimmingen en grote beklimmingen. Wat zouden jullie mij aanraden?
Liefst heb ik dat ik ze meteen kan steken. Gebruik overigens nu de exalith remblokken.
Ksyrium pro exalith die in de ultimate zit? Ik heb deze en toto nu toe tevreden van. Doch de mavic bandjes ben ik niet wild van.

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 30 nov 2016 20:00

jwpcycle schreef:Ik vindt dat de Canyon kaders maar vaak scheuren vertonen.
Heb zelf een Grand Canyon cf slx 9.9 mtb en zit aan mijn 3e frame in 3 jaar.
Overigens wel telkens snel en netjes afgehandeld, echter zal de ooit volgende geen Canyon meer worden.
Het is gewoon pech hebben; ik heb exact hetzelfde frame, ook 3 jaar oud, heeft al aardig wat moeten doorstaan: geen problemen.

BramH
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 okt 2016 12:43

BramH 30 nov 2016 23:06

imarc schreef: Klopt, de 'echte' 2017 modellen van de endurace CF SLX modellen stonden daar wel degelijk!
Kwam 'em op Youtube tegen. Prachtige fiets!

https://www.youtube.com/watch?v=L45AZ34QC04

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 30 nov 2016 23:19

zoals bij elk merk: je hoort het eerder als er een frame gescheurd is dan wanneer alles goed gaat.
over 13743 berichten in dit topic valt het aantal berichten over dit soort gevallen me redelijk mee.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 01 dec 2016 00:13

Waarvan er 10000 gaan over bestellingen en levertijden, en 2500 over balhoofden, stuur- en zadelpennen en andere montage vraagstukken..... :mrgreen:

Plaats reactie