Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8944
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 feb 2016 12:35

...En laten nu net wedstrijdrenners vaak een maatje kleiner kiezen (om heel diep te kunnen zitten) en een megalange stuurpen monteren..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 01 feb 2016 13:26

Resch2 schreef:
karluk schreef:Even een vraag voor de zekerheid. Als ik een powermeter, Quarq, op mijn Ultimate CF SLX 9.0 SL (SRAM 22) wil zetten dan hem ik toch een GXP versie nodig?
Ja
maar is er geen mogelijkheid om met een converter er toch een BB30 variant in te zetten? GXP versie is duur en moeilijk te krijgen, terwijl de BB30 versie zo'n beetje overal in de aanbieding is.

Twan-v-B
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:46

Twan-v-B 01 feb 2016 14:19

Beste medefietsers,

Omdat ik zeer tevreden ben over mijn Ultimate CF ben ik nu in de markt voor een Grand Canyon.

Voornamelijk wil ik er natuurlijk de bossen mee in. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken als woon-werk fiets in de slechte dagen (ik vind in het donker het overzicht op een racer onvoldoende, dus wil graag wat rechter op zitten).

Mijn vraag is of er op een 27,5inch Grand Canyon AL5.9 wegbanden passen die redelijk lekbestendig zijn?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 01 feb 2016 14:26

Twan-v-B schreef:Beste medefietsers,

Omdat ik zeer tevreden ben over mijn Ultimate CF ben ik nu in de markt voor een Grand Canyon.

Voornamelijk wil ik er natuurlijk de bossen mee in. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken als woon-werk fiets in de slechte dagen (ik vind in het donker het overzicht op een racer onvoldoende, dus wil graag wat rechter op zitten).

Mijn vraag is of er op een 27,5inch Grand Canyon AL5.9 wegbanden passen die redelijk lekbestendig zijn?
Dan kom je op een Schwalbe Big One-achtige uit, Tubeless monteren en klaar :)

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 01 feb 2016 15:35

karluk schreef:
Resch2 schreef:
karluk schreef:Even een vraag voor de zekerheid. Als ik een powermeter, Quarq, op mijn Ultimate CF SLX 9.0 SL (SRAM 22) wil zetten dan hem ik toch een GXP versie nodig?
Ja
maar is er geen mogelijkheid om met een converter er toch een BB30 variant in te zetten? GXP versie is duur en moeilijk te krijgen, terwijl de BB30 versie zo'n beetje overal in de aanbieding is.
Volgens mij niet omdat de as van bb30 korter is, inbouwbreedte van de canyon is 86mm. Heb zelf ook gekeken om bb30 crank te monteren maar kwam er niet mee weg. Crank is nl iets stijver en lichter.

Dagobert
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2016 23:31

Dagobert 03 feb 2016 12:26

Kan iemand een vergelijk maken tussen de Endurace CF en AL qua 'weggedrag/comfort'? Kom van een CAAD10.

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 04 feb 2016 08:40

Dagobert schreef:Kan iemand een vergelijk maken tussen de Endurace CF en AL qua 'weggedrag/comfort'? Kom van een CAAD10.
Het is qua geometrie exact hetzelfde frame.
Dus denk dat ieder aluminium vs carbon topic je meer zal kunnen vertellen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 feb 2016 10:24

Ik ken de tabellen niet uit mijn hoofd, maar dacht dat de Caad10 een diepere zit heeft.. meer als echte racer bedoelt. En vergelijkbaar met de ultimate AL van canyon. De Endurace modellen zullen je qua geometrie al meer comfort geven.. en als je toch daar naar op zoek bent, en kennelijk qua prijs zowel de AL als de CF overweegt, dan brengt de carbon uitvoering meer demping van trillingen dan de alu uitvoering. (er vanuit gaande dat je al het overige gelijk stelt, om even de discussie over dat je comfort voor 80% uit je bandenbreedte en spanning haalt...)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 04 feb 2016 13:42

ik heb een caad10, een ultimate al en een endurace al. Bij de caad10 zit je dieper en verder weg. Prima als het om snelheid gaat in een groep. Plat voorover, ellebogen op het stuur, ideale race fiets. Hoeft het niet perse hard, wil je ook een beetje om je heen kijken, of mee op vakantie ben je beter af met een Canyon. De tred bij aanzetten, meteen voelen dat er onder je iets gebeurt, stabiel in de afdaling is bij alle drie hetzelfde en alleen vergelijkbaar mte veel duurdere carbon fietsen. Naast elkaar vergelijken kan ik niet, het verschil in zit is zo groot dat het een uur duurt om aan de andere zit te wennen. Soms denk ik dat de ene comfortabeler is en dan de andere. Een klein beetje lucht is voldoende, een halve pompslag
My 2cents

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 04 feb 2016 16:43

jenssss schreef:
Dagobert schreef:Kan iemand een vergelijk maken tussen de Endurace CF en AL qua 'weggedrag/comfort'? Kom van een CAAD10.
Het is qua geometrie exact hetzelfde frame.
Dus denk dat ieder aluminium vs carbon topic je meer zal kunnen vertellen.
Geometrie van Endurace al en cf is wel degelijk verschillend. Het alu model is nog meer op comfort gericht. Heb zelf een ultimate cf sl en een endurace al en geometrie van de Endurace cf zit daar tussen. Kijk dus goed naar de verschillen in geometrie en je lichaamsbouw/lenigheid. Als ik één fiets moest kiezen werd het een Endurace cf omdat ik carbon net wat lekkerder vind rijden en omdat ik het mooier vind. Dat laatste is natuurlijk subjectief.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 04 feb 2016 20:16

Zijn er hier mensen die de laatste maand nog een garmin mount hebben ontvangen?

Gebruikersavatar
Lion79
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 nov 2013 11:59

Gebruikersavatar Lion79 05 feb 2016 09:07

Net een email gekregen van Canyon waarin stond dat m'n ultimate cf slx 9.0 stealth een maand eerder geleverd gaat worden. Was 9 april, nu 14 maart. Goed werk van Canyon! :winkthumb:
Cube Agree SL 2012
Cube LTD Pro 2014
Canyon Ultimate CF SLX 9.0 2016

Plaats reactie