Canyon
...En laten nu net wedstrijdrenners vaak een maatje kleiner kiezen (om heel diep te kunnen zitten) en een megalange stuurpen monteren..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
maar is er geen mogelijkheid om met een converter er toch een BB30 variant in te zetten? GXP versie is duur en moeilijk te krijgen, terwijl de BB30 versie zo'n beetje overal in de aanbieding is.Resch2 schreef:Jakarluk schreef:Even een vraag voor de zekerheid. Als ik een powermeter, Quarq, op mijn Ultimate CF SLX 9.0 SL (SRAM 22) wil zetten dan hem ik toch een GXP versie nodig?
Beste medefietsers,
Omdat ik zeer tevreden ben over mijn Ultimate CF ben ik nu in de markt voor een Grand Canyon.
Voornamelijk wil ik er natuurlijk de bossen mee in. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken als woon-werk fiets in de slechte dagen (ik vind in het donker het overzicht op een racer onvoldoende, dus wil graag wat rechter op zitten).
Mijn vraag is of er op een 27,5inch Grand Canyon AL5.9 wegbanden passen die redelijk lekbestendig zijn?
Omdat ik zeer tevreden ben over mijn Ultimate CF ben ik nu in de markt voor een Grand Canyon.
Voornamelijk wil ik er natuurlijk de bossen mee in. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken als woon-werk fiets in de slechte dagen (ik vind in het donker het overzicht op een racer onvoldoende, dus wil graag wat rechter op zitten).
Mijn vraag is of er op een 27,5inch Grand Canyon AL5.9 wegbanden passen die redelijk lekbestendig zijn?
Dan kom je op een Schwalbe Big One-achtige uit, Tubeless monteren en klaarTwan-v-B schreef:Beste medefietsers,
Omdat ik zeer tevreden ben over mijn Ultimate CF ben ik nu in de markt voor een Grand Canyon.
Voornamelijk wil ik er natuurlijk de bossen mee in. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken als woon-werk fiets in de slechte dagen (ik vind in het donker het overzicht op een racer onvoldoende, dus wil graag wat rechter op zitten).
Mijn vraag is of er op een 27,5inch Grand Canyon AL5.9 wegbanden passen die redelijk lekbestendig zijn?
Volgens mij niet omdat de as van bb30 korter is, inbouwbreedte van de canyon is 86mm. Heb zelf ook gekeken om bb30 crank te monteren maar kwam er niet mee weg. Crank is nl iets stijver en lichter.karluk schreef:maar is er geen mogelijkheid om met een converter er toch een BB30 variant in te zetten? GXP versie is duur en moeilijk te krijgen, terwijl de BB30 versie zo'n beetje overal in de aanbieding is.Resch2 schreef:Jakarluk schreef:Even een vraag voor de zekerheid. Als ik een powermeter, Quarq, op mijn Ultimate CF SLX 9.0 SL (SRAM 22) wil zetten dan hem ik toch een GXP versie nodig?
Het is qua geometrie exact hetzelfde frame.Dagobert schreef:Kan iemand een vergelijk maken tussen de Endurace CF en AL qua 'weggedrag/comfort'? Kom van een CAAD10.
Dus denk dat ieder aluminium vs carbon topic je meer zal kunnen vertellen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6096
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik ken de tabellen niet uit mijn hoofd, maar dacht dat de Caad10 een diepere zit heeft.. meer als echte racer bedoelt. En vergelijkbaar met de ultimate AL van canyon. De Endurace modellen zullen je qua geometrie al meer comfort geven.. en als je toch daar naar op zoek bent, en kennelijk qua prijs zowel de AL als de CF overweegt, dan brengt de carbon uitvoering meer demping van trillingen dan de alu uitvoering. (er vanuit gaande dat je al het overige gelijk stelt, om even de discussie over dat je comfort voor 80% uit je bandenbreedte en spanning haalt...)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
ik heb een caad10, een ultimate al en een endurace al. Bij de caad10 zit je dieper en verder weg. Prima als het om snelheid gaat in een groep. Plat voorover, ellebogen op het stuur, ideale race fiets. Hoeft het niet perse hard, wil je ook een beetje om je heen kijken, of mee op vakantie ben je beter af met een Canyon. De tred bij aanzetten, meteen voelen dat er onder je iets gebeurt, stabiel in de afdaling is bij alle drie hetzelfde en alleen vergelijkbaar mte veel duurdere carbon fietsen. Naast elkaar vergelijken kan ik niet, het verschil in zit is zo groot dat het een uur duurt om aan de andere zit te wennen. Soms denk ik dat de ene comfortabeler is en dan de andere. Een klein beetje lucht is voldoende, een halve pompslag
My 2cents
My 2cents
Geometrie van Endurace al en cf is wel degelijk verschillend. Het alu model is nog meer op comfort gericht. Heb zelf een ultimate cf sl en een endurace al en geometrie van de Endurace cf zit daar tussen. Kijk dus goed naar de verschillen in geometrie en je lichaamsbouw/lenigheid. Als ik één fiets moest kiezen werd het een Endurace cf omdat ik carbon net wat lekkerder vind rijden en omdat ik het mooier vind. Dat laatste is natuurlijk subjectief.jenssss schreef:Het is qua geometrie exact hetzelfde frame.Dagobert schreef:Kan iemand een vergelijk maken tussen de Endurace CF en AL qua 'weggedrag/comfort'? Kom van een CAAD10.
Dus denk dat ieder aluminium vs carbon topic je meer zal kunnen vertellen.
Net een email gekregen van Canyon waarin stond dat m'n ultimate cf slx 9.0 stealth een maand eerder geleverd gaat worden. Was 9 april, nu 14 maart. Goed werk van Canyon!
Cube Agree SL 2012
Cube LTD Pro 2014
Canyon Ultimate CF SLX 9.0 2016
Cube LTD Pro 2014
Canyon Ultimate CF SLX 9.0 2016