Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 mei 2015 22:39

volgens dit verhaaltje komt er (zelfs nog voor de Tour) een nieuwe CF SLX uit: http://www.fiets.nl/2015/05/19/review-c ... cf-sl-8-0/
iemand al meer info?

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 20 mei 2015 11:27

monsieurpinot schreef:volgens dit verhaaltje komt er (zelfs nog voor de Tour) een nieuwe CF SLX uit: http://www.fiets.nl/2015/05/19/review-c ... cf-sl-8-0/
iemand al meer info?
Volgens mij gaat het om een nieuwe sl en niet de slx ;)

Mvg martijn
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5063
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 20 mei 2015 12:00

Maar het gaat hier toch niet om de SLX? Nee, om de SL. Optisch is er geen verschil te bespeuren tussen de SL met de X en de SL zonder de X. Beide types komen uit dezelfde mal. Canyon brengt de SL vooral als definitieve vervanging van de ‘oude’ CF die tot en met modeljaar 2013 nog gewoon leverbaar was. Overigens: er staat dit jaar een nieuwe Ultimate SLX ‘op stapel’. Naar alle waarschijnlijkheid wordt deze vlak voor de Tour geïntroduceerd. Of en wanneer die te koop gaat zijn is nog onduidelijk.
-----------------------

Ik snap er trouwens weinig van. Ze zeggen dat deze nieuwe SL de vervanger wordt van de 'oude' CF tot modeljaar 2013, maar is de huidige Ultimate CF SL niet de vervanger van die 'oude' CF?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 20 mei 2015 12:47

ze hebben het inderdaad toch echt over de Ultimate SLX (zou eigenlijk Ultimate CF SLX moeten zijn)
is de CF SLX niet de vervanger van de oude CF SLX? en de CF SL een goedkopere versie van de nieuwe CF SLX?

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 20 mei 2015 16:31

th0m schreef:Daan, hier heb je in ieder geval een iets beter idee van hoe je fiets er uitziet dan de studio foto's op de Canyon site: http://road.cc/content/news/128126-firs ... oad-cf-slx

Veel plezier ermee. Ik vind het eigenlijk een zeer geslaagde kleurencombo, en als je je outfit niet te veel wilt veranderen dan kun je altijd ook je stuurlint en zadel wijzigen (of alleen stuurlint, zadel zit je toch op) dan is het fluo wat minder uitgesproken.
Wat een ontzettend gave kleurstelling inderdaad!

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 21 mei 2015 12:20

Soap schreef:Geplande levering in week 21 van de CF SLX 8.0 di2, benieuwd of men die gaat halen.
Betaling is al wel gedaan week of 2 terug. Dus fingers crossed :D
Helaas niet deze week, wordt dus geduldig nagels bijten :lol:
Vanwege een enorme vraag naar onze producten en tekortkomingen in onze productie- en logistieke faciliteiten kunnen wij momenteel producten niet zo snel uitsturen als we zouden willen. Hierdoor kan de levering van je fiets of frameset vertraagd zijn tot twee weken. Deze informatie kan mogelijkerwijs tegenstrijdig zijn met informatie die je eerder deze week hebt verkregen van ons. In de tussentijd kunnen er echter nog veranderingen zijn opgetreden in de planning en de levering van componenten.

We pogen veel bestellingen voor deze termijn van twee weken de fabriek uit te krijgen, dus de mogelijkheid bestaat dat je bestelling alsnog binnen de gestelde periode de fabriek verlaat. Als fietsliefhebbers begrijpen we als de beste hoe vervelend het is om te wachten op een nieuwe fiets. We kunnen je verzekeren dat iedereen binnen Canyon zijn best doet om al onze klanten op tijd van zijn fiets te voorzien, maar soms is de tijd onze tegenstander.

Een definitief aflevermoment is pas bekend, wanneer je een automatisch bericht krijgt van Canyon met daarin het bericht dat de laatste etappe onderweg is. Bij verdere onduidelijkheden kun je contact opnemen met het servicekantoor. Een volledig accurate leverdatum kunnen we echter van tevoren nooit geven.

We hopen dat je deze vertraging van de positieve kant bekijkt, namelijk dat de grote algemene interesse in Canyon een bevestiging is dat je dezelfde keuze hebt gemaakt als vele anderen.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

beni
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jun 2014 09:46

beni 24 mei 2015 07:45

Hoe is de al slx ten opzichte van cf sl, prijsverschil van 500€.

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 24 mei 2015 11:23

inderdaad

metaal en koolstofvezel composiet

gelast en 'geplakt'

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 25 mei 2015 09:54

Ik heb een vraagje over het Ultimate CF framen dat ik los heb besteld.
De liners voor de derailleurs lijken prima geschikt om de kabels doorheen te laten lopen. Het materiaal oogt alleen niet duurzaam en ze zijn niet op maat.
Is het toch de bedoeling dat ze verwijderd worden? bij de voorderailleur zit deze namelijk in het frame vast.

Ik kan hier niets over vinden in de documentatie of op de site van Canyon.

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 25 mei 2015 10:39

Ja hoor, die liners moet je er uit halen. Bij de SLX waren ze niet eens nodig voor het vervangen van de kabels trouwens

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 25 mei 2015 19:05

Gisteren in een trainingswedstrijd werd mijn Ultimate CF total loss gereden (zelf gelukkig geen schade) inclusief mijn net nieuwe Wheel-tec wielen. Verzekering gaat lastig worden begreep ik, maar daarover gaat mijn vraag niet :)

Ik overweeg nu een Ultimate AL SLX frame (https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3582) aan te schaffen en deze voor trainingen/wedstrijden te gaan gebruiken en volgende jaar weer een mooie CF SLX te kopen voor niet "sport en spel" gerelateerde ritten.

Mbt de AL SLX heb ik de volgende vraag. Alles behalve derailleur van mijn groepset heeft de crash overleefd. Is alles (Ultegra 6700) overzetbaar? Bij mijn CF liepen kabels nog buitenom, bij de Al SLX binnendoor. Maakt dat uit?

Graag jullie reactie

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 25 mei 2015 19:51

[quote="meuk"]Gisteren in een trainingswedstrijd werd mijn Ultimate CF total loss gereden (zelf gelukkig geen schade) inclusief mijn net nieuwe Wheel-tec wielen. Verzekering gaat lastig worden begreep ik. /quote]

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies ;)

Grt Martijn
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

Plaats reactie