Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 14 jan 2014 20:08

Kan iemand mij helpen bij mijn keuze aub? Twijfel tussen de JJ Blade (Ultegra met Fulcrum 4 wielen) en de Colnago CLX3.0 met dezelfde afwerking.
Mijn hart zegt Colnago omdat die zo mooi is, maar voor hetzelfde geld heb ik een Blade, wat toch het topmodel van JJ is.
Iemand ervaring met deze 2 fietsen?
Jan Janssen Blade & Tdf

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 14 jan 2014 20:38

Heb diverse Colnago's gehad voor dat ik de overstap heb gemaakt naar JJ. Eerst van de Dream B Stay naar de Magic. En sinds een jaar is de Magic vervangen door de Blade met Athena en Cosmics Sl. Heb even getwijfeld over een CLX maar de onbegrensde mogelijkheden in af montage, kleur en de service weer zonder spijt voor de Blade gekozen.
In het verleden met Colnago's garantie afwikkeling veel gezeur gehad en bij JJ geen enkel probleem!

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 14 jan 2014 21:13

bladejanjmagic schreef:Heb diverse Colnago's gehad voor dat ik de overstap heb gemaakt naar JJ. Eerst van de Dream B Stay naar de Magic. En sinds een jaar is de Magic vervangen door de Blade met Athena en Cosmics Sl. Heb even getwijfeld over een CLX maar de onbegrensde mogelijkheden in af montage, kleur en de service weer zonder spijt voor de Blade gekozen.
In het verleden met Colnago's garantie afwikkeling veel gezeur gehad en bij JJ geen enkel probleem!
Bedankt bladejanjmagic.
Weet idd dat service bij JJ top is. Hoeveel moet je bijbetalen voor je eigen kleurkeuze?
Grtn.
Jan Janssen Blade & Tdf

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 14 jan 2014 21:46

SNC14B blauw/wit
SNC14Z zwart/rood € 55
BLA14 rood/wit
BLA14G zwart/graphite
EDG14 wit/rood € 55
VNM14 zwart/rood € 75
VNM14 antraciet/geel € 75
Meerprijs spuitwerk volgens de site.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jan 2014 22:50

Meerprijs volgens prijslijst was 55 euro bij mijn Venom. (vreemd dat er bij de blade ook variant van 75 euro is ?)
Site mogen ze trouwens wel eens verbeteren, custom kleurkeuze staat er niet eens bij.
En hoop keuzes kloppen plaatjes/info totaal niet.

En misschien ook wat voorbeelden geven wat er allemaal mogelijk is ?

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 15 jan 2014 17:51

DDX En hoop keuzes kloppen plaatjes/info totaal niet.

Kun je hier concreter zijn? JJ leest dit topic zeer regelmatig mee en kunnen er dan mogelijk iets mee.

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 15 jan 2014 18:37

bladejanjmagic schreef:DDX En hoop keuzes kloppen plaatjes/info totaal niet.

Kun je hier concreter zijn? JJ leest dit topic zeer regelmatig mee en kunnen er dan mogelijk iets mee.
Snap een beetje wat DDX bedoeld. De afbeeldingen op de JJsite zouden eigenlijk meer gedetailleerder kunnen. Als je een config van een bepaalde fiets maakt, zou bvb de groep en de wielen mee mogen veranderen op de afbeelding. Een mogelijkheid om een kale fiets in te kleuren naar je behoefte, zou ook de verkoop kunnen stimuleren.
Hier is de grote kracht van JJ fietsen, samenstellen hoe je hetzelfde wil, op de site wat te beperkt.
Jan Janssen Blade & Tdf

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jan 2014 19:40

Kijk bijvoorbeeld eens bij de Venom :

http://www.janjanssen.nl/configurator.php?Id=8

Bij groepen zijn er aantal van 0 gram
Bij zadels missen er veel foto's
Bij wielen zijn er veel onduidelijke plaatjes. (en ook veel van 0 gram en andere waarvan gewicht volgens mij niet klopt)
Bidonhouder helemaal geen plaatjes.

En nu heb je op de site bijvoorbeeld keus voor aantal designs per fiets waardoor een koper indruk krijgt dat je alleen die opties hebt.

Design meeveranderen met keuze zou natuurlijk helemaal top zijn, maar basis eerst goed krijgen lijkt me op dit moment handiger. (en redelijk eenvoudig op te lossen)

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 15 jan 2014 19:42

Wachten op reactie van Jan Janssen.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 15 jan 2014 20:54

Codagex ( importeur Colnago Benelux ) is inderdaad wat moeilijker kwa service. Hoe de fietsen zijn kwa rijden zou ik niet weten, want ik heb niet op de Colnago gefietst. Doen wat je gevoel je zegt.

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 16 jan 2014 11:05

Als trouwe jan janssen rijder adviseer ook ik de jan janssen natuurlijk. Klinkt vrij slijmerig maar het is daar echt alsof je thuiskomt.

Bij mijn fietskeuze (ook een zelf samengestelde variant qua kleur wielen etc) heb ik gevraagd of ze een foto konden sturen hoe dit eruit gaat zien: dezelfde middag ontving ik een foto vanuit de fabriek met de door mij bestelde fiets, en dat is nog maar een klein stukje van de geweldige service die je bij de fiets krijgt!

2e voorbeeld was een kapotte balhoofdlager voor ik op vakantie ging, ook deze werd supersnel vanuit de fabriek naar mijn dealer gestuurd, klasse van deze gasten!

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 16 jan 2014 21:50

@Feskens Slijmerig of niet het is wel de realiteit!

Wanneer komt je aanwinst? In ieder geval voor de volgende Forumrit 8-)

Plaats reactie