Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 aug 2018 23:14

Op dat voorwiel zit de sensor van een van de eerste fietscomputers van minstens 30 jaar oud. Lijkt inderdaad op een remschijf.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jan 2019 11:13

Omdat ik toch een beetje spijt had van het verkopen van mijn vorige Super Prestige vanwege de aankoop en opbouw van de Tommasini ben ik blij dat ik een andere heb kunnen vinden in precies dezelfde maat in een mooier kleurenschema. Dit keer ook geen stickers maar alles gespoten! Deze gaat nooit meer weg:
Afbeelding

Nu nog wat spulletjes verzamelen om hem op te bouwen. in eerste instantie gaat het vooral low budget worden en komt hij op de indoor trainer te staan.
Campagnolo Ultra Dork

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 13 mei 2019 17:42

De tourtochtJan janssen classic wordt ook dit jaar weer gehouden, Zaterdag 22 juni. Zijn er forum deelnemers die op een JJ fiets fietsen die evt samen deze tocht willen rijden? Ik wil een keuze maken tussen de 110 en 125 km variant.
En wat jammer dat dit enkele jaren zo levendige onderdeel van het forum, nu zo stil is...zal er wel mee te maken hebben dat het merk zelf ook helemaal niet aan de weg timmert (ik lees er, na de intro van de jubileumeditiefiets, helemaal niets over in de bladen en media) en niet zo 'hip' is als vele nieuwere merken. Ook ik die er al zo lang naar grote tevredenheid op rijd, kijk voor een nieuwe fiets eerder naar andere merken.

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 13 mei 2019 18:30

Ik heb deze toertocht ook zien staan op de kalender en had graag meegereden met mijn Jan Janssen, maar de dag erna heb ik een MTB marathon in Montferland, Anders was ik bij goed weer zeker gegaan!

Jammer inderdaad dat dit onderwerp zo rustig is, want elke keer als ik een Jan Janssen zie, is het weer speciaal. Het lijkt wel steeds specialer te worden. Ik rijd zelf overigens nog zeer regelmatig op mijn Paris-Nice van inmiddels alweer zo'n 16 jaar oud (wel enkele onderdelen vervangen).

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 13 mei 2019 20:28

Vandaag ff zo n 60 km gefietst op mn JJ tour de France....5 andere racers tegengekomen, waarvan tot mn verbazing ook een andere JJ. Ik let er al fietsend toch vaak ff op.
@ stornie. Jammer dat je niet kunt, maar zo n mtb marathon is ook kicken...heb jij een paar jaar geleden ook meegedaan met de Jan Janssen forumrit (toen met veel fietserds die hier actief waren), waar we vertrokken vanuit hun 'fabriek' en daar ook een rondleiding hebben gehad? Als er voldoende animo is, zouden we het wel aan Jan Janssen kunnen voorleggen of ze weer aan een nieuw te organiseren forumrit mee willen werken.

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 16 mei 2019 22:36

Grappig dat je het zegt, want als ik een Jan Janssen zie fietsen, valt me dat echt gelijk op. Je let er echt op inderdaad en je komt er steeds minder tegen.
Maar nee, ik heb eerlijk gezegd (helaas) nog nooit meegedaan met een Jan Janssen forumrit. Ik zit nog niet zo heel lang hier op het forum. Maar ik zou zeker wel een keer willen meedoen als daarvoor genoeg animo is!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2019 23:02

Met toertochten heb ik niks maar voor een forumritje trek ik de Super Prestige wel een keer van de Bkool af.
Campagnolo Ultra Dork

Ibbel
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jun 2019 13:28

Ibbel 28 jun 2019 21:20

C816B60E-C45C-4DE3-A1F2-C688E0DEA7CF.jpeg
Hallo allemaal,
Ik wil ook graag een kleine duit in het Jan Janssen-zakje doen. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met wielrennen, eerst alleen en sinds dit jaar met een groepje van een schaatsvereniging. Ik fiets op een Jan Janssen Vuelta uit - volgens mij - begin jaren negentig. Ik heb die gekregen van een vriendin die hem lang geleden nieuw heeft gekocht en ze had nu schuurruimte nodig. Ongehinderd door enig vergelijkingsmateriaal vind ik het een prima fietsje! Zit een deukje in en wat beschadigingen in de lak, maar afgezien van de toeclips die ik heb vervangen is hij nog helemaal origineel (al gaat er binnenkort wel een nieuwe cassette met dito ketting op komen). Die buiscommandeurs schakelen eigenlijk ook wel prima. Zelf vind ik het een leuk ogende fiets, maar echt bijzonder zal hij vast niet zijn als instapmodel. Shimano exage 300 ex en veertien versnellingen. (megabidon is nodig omdat ik die pomp zo wel geinig vind).

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 28 jun 2019 22:11

Leuk om te lezen! Vuelta inderdaad huninstapmodel, al net zo lang als ik de ' tour de france' rijdt (1989, nu mn twede model uit 2012h Zijn erg sterke fietsen, mooi dat ie het zo lang volhoudt. Misschien eens een keer een tandwiel of ketting vervAngen en hup, fietsen maar weer. Veel plezier ermee! Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om eens te kijken in hun 'fabriek', dat is echt hartstikke leuk en gaf mij een merkbelevingsgevoel.

Gisteren op mn rondje in de omgeving van Kampen ook eindelijk weer eens een ander JJ tegen gekomen......hun nieuwe race fietsen (wel de gewone stadsfietsen) kom ik helaas echt heel zelden tegen, jammer. Want ik blijf het een mooi merk vinden.

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 24 aug 2019 12:53

Afgelopen 3 dagen gemiddeld 100 km gefietst op mn JJ, bepakt met -te zware- rugzak naar familie en vrienden door midden nederland/de veluwe. Heerlijk genoten van mn fiets en de prachtige omgeving. Kwam zowaar nog 2 andere Jansens tegen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 aug 2019 13:05

Harry Jacques schreef: 24 aug 2019 12:53Kwam zowaar nog 2 andere Jansens tegen.
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 25 aug 2019 21:48

Haha je moet moet inderdaad goed kunnen speuren om ze te vinden....

Plaats reactie