Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 21 jan 2014 23:38

Elektrische schakelen is top. Snel, nooit mis schakelen en de remgrepen/handels zijn goed ergonomische. Quadra is een goed frame die zich goed houd in koersen. Alleen met een afedaling kan die wel is onstabiel zijn. Je kan er wel makkelijk mee op je achterwiel rijden :mrgreen:

Ik zo sowieso di2 verkiezen boven mechanische Ultegra. Tenzij je voor de keuze staat of Ultegra di2 of Dura Ace 9000 groep, dan zou ik toch voor de Dura Ace gaan, schakelt bijna net zo snel maar ziet er heerlijk uit.

Succes

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 22 jan 2014 11:41

DDX schreef:Snap niet helemaal waarom je de keuze hebt tussen Quadra en de Blade ?
Quadra is prima fiets maar was volgens mij instap carbon van Jan Janssen, terwijl de Blade juist topmodel is. (en verschillende frames)
En aangezien de Quadra niet meer in het assortiment zit klinkt het alsof je keus hebt uit overjarig uitverkoop oid ?
Het is idd een actie van JJ bij mijn FM.
Prijs was scherp, waardoor ik tov de Blade ongeveer 600€ goedkoper uit ben.
Kan ook geen testrit maken om het verschil tussen de twee modellen te voelen.
Zit met groot dilemma, omdat de aanschaf toch een serieus verschil in prijs is.
Weet niet of ik me moet blindstaren op de DI2 groep met instap carbonkader, of voor de Blade met mechanische Ultegra-groep moet gaan.
-Is instapcarbon kader zoveel minder dan hogere klasse van carbon?
-Ga je het verschil tussen deze twee kaders effectief voelen?
-Is dit dan de 600€ meer waard?
-Valt bij de keuze van de Blade, het gemis van de DI2 groep bij de Quadra niet zwaar?
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Ben 47j, 1.90m groot, weeg 100kg en rij (in het wielerseizoen) ongeveer 250 km/week tegen gemiddeld 32 km/u, rij momenteel met alu-racefiets.
Jan Janssen Blade & Tdf

Gebruikersavatar
marcojoore
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 07:22

Gebruikersavatar marcojoore 22 jan 2014 12:21

Het is waar je zelf waarde aan hecht, kwa looks is de blade vele malen mooier en meer doorontwikkeld dan de (ouderwetse) Quadra.
( Zonder mensen te beledigen) En beide groepen schakelen prima. Wat weegt voor jou het zwaarst. De blade zou je na een x aantal jaar nog kunnen ombouwen naar elektronisch.
Kortom denk dat het allemaal heel persoonlijk is.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het zoals het gaat.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 jan 2014 12:23

Ik zou zeker voor de Blade gaan.
De Quadra is een oud goedkoop model uit een open mold en verkocht onder verschillende merknamen. Ik heb er zelf een gehad ( het no name frame, was toen nog bij de Chinezen te koop op e-bay en alibaba) en vond hem zeer oncomfortabel, vooral de voorvork.
De Blade is van recentere datum en ziet er veel beter uit en is waarschijnlijk ook beter ( want: slechter dan de Quadra kan niet :roll: )
Een Di groep is leuk maar heeft voor het fietsen zelf weinig meerwaarde vergeleken bij een goede mechanische topgroep, ook qua gewicht ga je er met een Di groep niet op vooruit.
Ik heb ook een Di groep overwogen maar voor dat geld heb ik nu een prachtig mooie lichte wielset gekocht.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 22 jan 2014 12:57

Eens met Jaap. Alleen vind ik hem zelf niet heel oncomfortabel. Antwoord op je vraag, kan je die 600 euro missen? Dan dan Blade doen, wil je die in je zak houden gewoon de Quadra nemen, voor jou type rijder is dit prima + als extratje, de Di2 groep.

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 22 jan 2014 13:22

hohohohoho, word hier potjandosie de quadra waar ik 4 jaar lang van heb genoten afgekraakt :)

Voor een complete carbon fiets was de quadra echt een superdegelijke fiets voor die prijs. Ik ga nu een stapje hoger met de bestelde sonic (still waiting :) ) maar wel met mechanisch schakelen (shimano 11 speed). De quadra heeft mij 4 jaar lang door weer en wind hoge tempos laten rijden. Van de alpen in Frankrijk tot de clubritten met 37kmpu aan toe, hij kan het allemaal aan!!

Maarrrrr het elektrisch schakelen heeft mijzelf niet kunnen overtuigen. Ik heb er eens mee getest en kon niet gewend raken aan het niet voelen van het schakelen. Bij mechanisch schakelen voel je echt dat je hem erdoor drukt wat met di2 dus niet is. Wellicht was de fiets niet goed afgesteld maar ik hoorde afentoe nog steeds een ratel. Ik ben ultegra gewend en als dat spulletje goed afgesteld is, is dit naar mijn mening voor een "standaard"" fietser genoeg, om nog maar te zwijgen van hoe het di2 er uit ziet....Het knopje waarop je moet drukken vind ik ook wat klein als je handschoenen aan hebt, ik moest er echt steeds naar kijken om goed te kunnen schakelen. Uiteraard zal dat naar verloop van tijd wel wennen overigens!

De blade blijft nog steeds mijn droomfiets, maar aangezien ik nu 30 jaar ben en nog wel een paar fietsjes hoop te overleven heb ik deze nog even opgeschoven.....

Om om mijn bestelde fiets terug te komen, mijn fm zou vandaag langsgaan bij de fabriek en me even bellen, Ik ben benieuwd dus. Ik heb overigens 2 keer een jj besteld en nooit een bevestigingsmail met levertijd gezien....

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 22 jan 2014 14:50

Kraak hem niet af, alleen de Blade is beter. Ik gebruik hem ook door weer en wind, klassiekers, criteriums. Ding houd zich prima. Maar tov een Blade gaat ie het afleggen ben ik bang.

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 22 jan 2014 14:58

haha ja dat mag ik hopen joey :) ?

Jijzelf rijd ook echt wedstrijden en dergelijke, wat al intensiever is dan de gemiddelde wielrenner...

Comfort is ook erg belangrijk, vooral bij toertocht en dergelijke. De blade is natuurlijk topsegment en dat merk je aan alles: hij is supermooi, superlicht, lekker stijf en gemaakt voor snelheid. Maar de verschillen ten opzichte van de andere modellen zijn natuurlijk naargelang de prijs.

Ik heb zelf niet gekozen voor het lichtste model, puur om het feit dat toen ik begon met fietsen ik zon 85 kilo woog, en inmiddels 75, die kilo verschil tussen mijn sonic en de blade neem ik daarom voor lief (lees: ik laat in het wegseizoen mijn broodje shoama na een avond bieren wel staan :) )

Groot voordeel bij jan janssen is de mogelijkheid van het zelf samenstellen. De "standaard sonic" zou mijn keuze niet zijn maar nu hij geleverd word in de venom kleuren en in combinatie met een hoge wielset moet het alsnog echt een plaatje worden....

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 22 jan 2014 15:10

Goed verwoord! Wat dat betreft is de Sonic super. Mijn volgende fiets wordt of de Venom of de Blade. Wel met een aangepast ontwerp want van de kleuren van de Blade wordt ik niet warm.

Nog succes met het wachten! Ben benieuwd naar de foto's!

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 22 jan 2014 16:28

zojuist reactie, hij zou binnen 2 weken klaar moeten zijn....niet het bericht waarop ik hoopte maar ja... Hopelijk komt er daarna niet weer uitstel ..

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 22 jan 2014 18:27

1 troost, het weer is toch kut! Haha.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 jan 2014 19:11

feskens schreef: Om om mijn bestelde fiets terug te komen, mijn fm zou vandaag langsgaan bij de fabriek en me even bellen, Ik ben benieuwd dus. Ik heb overigens 2 keer een jj besteld en nooit een bevestigingsmail met levertijd gezien....
Zal wel van dealer afhangen, die van mij gaf aan dat ze altijd dat printje geven zodat de opties correct zijn.

Plaats reactie