Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 31 mar 2007 16:27

Quoten: Origineel geplaatst door serbak op 30 Maart 2007



Mijn Jan Janssen Magic.... Echt een super fiets!

Van de site weet ik dat hij moooi is, heb je nog beter belichte foto's. Van opzij, boven en up close?

icedevil
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 feb 2007 11:52

icedevil 02 apr 2007 11:45

wilde jullie de fiets laten zien die m'n pa afgelopen vrijdag kon ophalen. iets van twee maanden terug besteld...



op de laatste foto samen met mijn eigen fiets...
de jan janssen is afgemonteerd met:
volledig dura-ace, ksyrium es, ritchie wcs (alleen zadelpen carbon, stuur en -pen alu),flight-deck, zadeltje is nu een selle italia maar dat is op proef (afspraak met de fietsenmaker, mag een aantal zadels uitproberen)

buckleup
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:41

buckleup 02 apr 2007 17:54

Prachtige fiets. Je vader zal er wel content mee zijn.
Steile helling hebben jullie vlak voor je huis liggen zeg ...

dop82
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 02:45
Locatie: Houten

dop82 03 apr 2007 02:01

IK heb de Sonic afgelopen vrijdag besteld, met Campagnolo Centaur en Campagnolo Zonda wielen.
Indicatie levertijd was 5 weken (FM heeft gebeld met Jan Janssen). Ik ga dus maar uit van 6 weken, en dan hoop ik hem wel te hebben :)

hans-u
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2007 14:14

hans-u 13 apr 2007 15:11

hoi,
nieuw op dit forum.
Ik zoek een nieuwe racefiets en heb m'n oog op een JJ laten vallen :
- mooie fietsen
- goede prijs/kwaliteit verhouding
- ruime keuze in kleurstelling en afmontage

Ik rij nu op een (ca 25 jaar) oud stalen Koga'tje (het lachertje van het peloton, ware het niet dat ik er wel redelijk HARD op ga).
Ik ga meer racefietsen en vind dat ik mezelf op een goede fiets mag tracteren.
In principe de eerste en enige keer dat ik een nieuwe racefiets koop. Dus mag wat kosten.

Op basis van specificaties en discussies hier op het forum, neig ik in principe naar een Equipe of een Vector (maar laat me graag door goede argumenten voor iets anders overtuigen)
Prijsverschil bij dezelfde groep/wielen vind ik te klein om echt een punt van te maken. Verschil in gewicht maakt me ook niet zoveel uit. Het zijn allebei lichte fietsen en als ik echt voor de laatste grammen zou gaan, kan ik beter zelf wat kilo's kwijt......

Over mezelf :
-1.92
-85 kilo
-relatief lange rug/armen
-ik fiets op m'n Koga'tje tussen de 30-35 km/uur gemiddeld (alleen)gedurende een paar uur

Gebruik van de JJ
-lange toertochten
-(snelle) trainingstochten met de fietsclub
-af en toe een wedstrijdje
-een enkele keer een 'klim' cyclo in Ardennen/Frankrijk
- ik verwacht er 'ergens' tussen de 5.000-8.000 km/jaar mee te fietsen

Prioriteiten
- comfortabel
- weinig onderhoud
- geen getob met spaken/wielen

Groep wordt in principe Dura-ace 10*3 en voor de wielen neig ik naar Ksyrium Elite, maar laat me graag adviseren.

Frame maat zou 60-62 cm. worden.

Ten laatste ten slotte : ik maak me enigszins zorgen over postings op dit forum over de lage stuurpositie van de Vector met bijbehorende klachten.

Als een "ervaringsdeskundige" even wat tijd/moeite voor me wil nemen, dan wordt dat zeer op prijs gesteld.
Hartelijk dank alvast,

groeten, Hans.
takes 2 2 tandem

hans-u
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2007 14:14

hans-u 13 apr 2007 22:53

hoi,
naschrift van de redaktie : vandaag op de valreep nog naar een JJ fietsenwinkel geweest en me daar laten voorlichten.

De verkoper raadde me uitdrukkelijk een carbon fiets aan.
Klonk wel overtuigend : meest comfortabel, zeker van belang bij de meestal lange afstanden die ik fiets.
De Vector valt bij nader inzien af, nu ik de fiets in het echt gezien heb, vind ik de koppeling alu/carbon toch een tikkie minder estetisch.

Terug naar carbon : echt een verschil of vooral verkopers-praat?
En indien carbon, is het dan juist om te concluderen dat de magic en de sonic in essentie dezelfde fietsen zijn (gegeven dezelfde afbouw), met de magic een paar ons lichter (kan me echt niet schelen)?

Ik zag eerder op het forum voorkeuren voor Campagnolo groepen, edoch hiervan is geen triple (meer) leverbaar. Is dit een bezwaar? Of kun je met de Campagnolo compact gewoon goed (in de bergen) uit de voeten?

Grateful for your expert advice,

groeten, Hans.

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 14 apr 2007 16:35

De geometrie van de sonic en magic zijn erg verschillend.
De Sonic heeft bij dezelfde bovenbuis lengte een langere zitbuis, daardoor kun je dan een kortere zadelpen gebruiken.
Ik dacht dat de magic minder stijf is dan de sonic. Over het algemeen is een minder stijve fiets comfortabeler omdat trillen en stoten beter geabsorbeerd worden door het frame.

hans-u
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2007 14:14

hans-u 15 apr 2007 10:12

Quote: Origineel geplaatst door Rien op 14 April 2007
De geometrie van de sonic en magic zijn erg verschillend.De Sonic heeft bij dezelfde bovenbuis lengte een langere zitbuis, daardoor kun je dan een kortere zadelpen gebruiken.Ik dacht dat de magic minder stijf is dan de sonic. Over het algemeen is een minder stijve fiets comfortabeler omdat trillen en stoten beter geabsorbeerd worden door het frame.

Rien,
dank voor de reactie. Je hebt gelijk, de magic is een wat compacter, ietwat 'sloping' frame.
Ik denk dat ik qua maatvoering beter uitkom met de Sonic. Frame is wat hoger en in combinatie met een wat langere stuurpen, zou het allemaal goed moeten passsen.

Ik heb gisteren zowel de Magic als de Sonic gezien. Allebei heel mooie fietsen, maar de magic is voor mij z'n meerprijs niet echt waard, en aangezien de maatvoering bij de Sonic me beter lijkt te passen, dreigt het dus een Sonic te worden.
Ik denk aan dura-ace 3*10 en Ksyrium SL wielen. Wow. Volgende week de knoop doorhakken.

groeten, Hans

pos98
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:48

pos98 23 apr 2007 14:59

Hallo allemaal,
Ik sta op het punt om een janjanssen aan te schaffen. Ik ben een beginnende wielrenner en ik vroeg me af wat het verschil is tussen het frame van de tour de france en de parijs-nice? Anders dan andere geometrie word ik niet veel wijzer van de jj website. Is het frame van de parijs-nice lichter/ander materiaalkeuze?
Ben benieuwd... 

chipo
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2006 00:44

chipo 23 apr 2007 18:57

Quote: Origineel geplaatst door Hans-U op 15 April 2007
Ik denk aan dura-ace 3*10 en Ksyrium SL wielen. Wow. Volgende week de knoop doorhakken.

en hans?? heb je de knoop al doorgehakt? en wat is het uiteindelijk geworden??
bergop is altijd lekker

dop82
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 02:45
Locatie: Houten

dop82 26 apr 2007 00:18

Ik werd vandaag al (na 3½ week!) verblijd met een belletje van mijn FM. En gelukkig kon ik vrij nemen, dus zie hier:

Nog een paar fotootjes hier:
http://vandop.net/foto/Sonic/
Ben er erg blij mee! Helaas nog geen tijd gehad om echt te rijden, maar de 10km naar huis voelden erg goed aan, ondanks dat ik een spijkerbroek  aan had ;). Morgen de vuurdoop!
 

wannes
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:23

wannes 26 apr 2007 00:30

Gefeliciteerd. Ziet er puik uit. Je stuurpen is wel wat aan de lange kant, is het niet?
Jan Janssen Tour06 1 2 3

Plaats reactie