Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 07 okt 2016 10:59

Harry Jacques schreef:https://www.facebook.com/Jan.Janssen.Fi ... 73/?type=3

Ik zag net op facebook een nieuw protoype van onze vrienden van Jan Janssen staan, wat een prachtig fietsie en wat een prachtige kleuren! Wauw, dit fietsie flitst!!
Wat zou ie kosten en hoe zou ie fietsuh?
Joehoe zijn er nog mensen op dit forum?? :lol:
Dit Chinese frame kan je zelf allang kopen op Alibaba, Aliexpress, Dhgate voor een habbekrats.
Foto van Jan Janssen is gefotoshopt met geel waardoor 3D detail gedeeltelijk is verdwenen.

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 0.0.taq7p3

Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 okt 2016 13:49

Maar @Jaap , je ziet toch ook wel dat de foto die jij post een imitatie is van de Jan Janssen fiets ;)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

PI3R
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2012 17:46

PI3R 15 okt 2016 20:03

De frames komen wel uit Azië daar zijn ze ook gewoon eerlijk over. Maar het frame wat jij laat zien is niet hetzelfde. Kijk maar eens naar de staande achterbrug.
Wat zijn de garantie voorwaarde van Alibaba, Aliexpress en Dhgate?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 okt 2016 09:53

edit
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 16 okt 2016 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 okt 2016 09:55

rene schreef:Maar @Jaap , je ziet toch ook wel dat de foto die jij post een imitatie is van de Jan Janssen fiets ;)
Zo zijn er ook een hoop schilders die zich hebben vernoemd naar straten in Amsterdam. Heel gek! :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 okt 2016 10:00

PI3R schreef:De frames komen wel uit Azië daar zijn ze ook gewoon eerlijk over. Maar het frame wat jij laat zien is niet hetzelfde. Kijk maar eens naar de staande achterbrug.
Wat zijn de garantie voorwaarde van Alibaba, Aliexpress en Dhgate?
Zeker wel.
Bij een kleinere maat krijg je natuurlijk andere verhoudingen/afstanden, vrij logisch. Is bij elk frame/model zo. Kijk maar naar de balhoofden, de ene vrij lang de ander erg kort.
De foto van Jan Janssen is een grote maat, de foto hierboven en van de site een vrij kleine maat. De staande achterbrug verandert in verhouding mee. Is de maatbepalende factor.
Dit heb je blijkbaar over het hoofd gezien... ;)

Afbeelding

PI3R
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2012 17:46

PI3R 24 okt 2016 19:55

Jaap Telder schreef:
PI3R schreef:De frames komen wel uit Azië daar zijn ze ook gewoon eerlijk over. Maar het frame wat jij laat zien is niet hetzelfde. Kijk maar eens naar de staande achterbrug.
Wat zijn de garantie voorwaarde van Alibaba, Aliexpress en Dhgate?
Zeker wel.
Bij een kleinere maat krijg je natuurlijk andere verhoudingen/afstanden, vrij logisch. Is bij elk frame/model zo. Kijk maar naar de balhoofden, de ene vrij lang de ander erg kort.
De foto van Jan Janssen is een grote maat, de foto hierboven en van de site een vrij kleine maat. De staande achterbrug verandert in verhouding mee. Is de maatbepalende factor.
Dit heb je blijkbaar over het hoofd gezien... ;)

Afbeelding
Ik wil niet gaan beweren dat het iet zo is maar een wiel/achterbrug blijft hetzelfde lijkt me.

JJ geeft wel garantie dat zal bij Azië.com lastiger zijn. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, JJ is er ook gewoon eerlijk over.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 25 okt 2016 09:16

Zoals je op de foto duidelijk kunt zien bij dit model, verandert de verhouding van de staande achterbrug t.o.v. de zitbuis qua hoogte van aanhechting bij deze wat grotere maat.
Bij een hele grote maat (zie foto Jan Janssen) is die verhouding staande achterbrug/zitbuis maximaal.
Begrijp eigenlijk niet dat je dit in twijfel trekt, de foto's laten dit duidelijk zien.

(Azië.com geeft standaard twee jaar garantie.)

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 03 nov 2016 13:30

Toch een beetje met pijn in mijn hart m'n Jan Janssen te koop gezet:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=2

Ik had het idee om hem als winterfiets te gebruiken maar ik merk nu al dat ik niet aan fietsen toe kom( misschien gaat de Cannondale er ook wel uit ;-) )

Mocht iemand interesse hebben in deze fiets dan hoor ik dat graag :mrgreen:

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 03 nov 2016 14:26

joeywl schreef:Toch een beetje met pijn in mijn hart m'n Jan Janssen te koop gezet:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=2

Ik had het idee om hem als winterfiets te gebruiken maar ik merk nu al dat ik niet aan fietsen toe kom( misschien gaat de Cannondale er ook wel uit ;-) )

Mocht iemand interesse hebben in deze fiets dan hoor ik dat graag :mrgreen:
wat een leuke biedingen alweer :roll:

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 03 nov 2016 18:37

Waardeloos idd die biedingen...wat gaat er door het hoofd van zo'n onzin bieder...:-(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 04 nov 2016 20:18

xml schreef:
joeywl schreef:Toch een beetje met pijn in mijn hart m'n Jan Janssen te koop gezet:



Ik had het idee om hem als winterfiets te gebruiken maar ik merk nu al dat ik niet aan fietsen toe kom( misschien gaat de Cannondale er ook wel uit ;-) )

Mocht iemand interesse hebben in deze fiets dan hoor ik dat graag :mrgreen:
wat een leuke biedingen alweer :roll:
Hey joey, succes met de verkoop, maar ga je geen nieuwe JJ kopen? Was er eindelijk weer eens wat te beleven op het forum en ga jij als veelvuldig plaatserd van posts ons verlaten?? .zou errug jammer zijn, en maar met een beetje pijn in het hart of doet het toch een pietsie meer zeer....
:roll:

Plaats reactie