Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 22 mei 2016 20:40

[quote="DDX"]

Wat fiets jij giga veel DDX, meer dan 25K op jaarbasis en dan ook nog op de slechtweerfiets (zal wel meer zijn dan 25K per jaar :lol: :P )....

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 23 mei 2016 09:23

Mooie schoentjes DDX! Ziet er gesoigneerd uit. Mooi wiel setje ook! Hoe bevalt de Stage crank? ( Die zie ik op de eerste foto toch? )

Ik zit helaas al anderhalf maand stil. Zenuw weefsel beschadiging in m'n rug waardoor ik uitval verschijnselen heb in m'n linker been. Hoop er over 2 weken vanaf te zijn. Over 4 weken staan de eerste criteriums weer voor de deur maar met +- 600 km op de teller dit jaar wordt het een hele klus om er überhaupt bij te blijven.

Maar goed gezondheid gaat boven alles en dat gaat gelukkig de goede kant op!

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 23 mei 2016 12:18

DDX schreef: Afbeelding
Klein topic zijstapje :) maar is dat een The Pedla shirt en zo ja heb je deze rechtstreeks bij de Australische webshop, of bij een Europese besteld, indien het laatste: waar? Indien het eerste geval: wat waren de extra douane / inklaringskosten?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 mei 2016 22:17

Harry Jacques schreef: Wat fiets jij giga veel DDX, meer dan 25K op jaarbasis en dan ook nog op de slechtweerfiets (zal wel meer zijn dan 25K per jaar :lol: :P )....
Vorig jaar 27.6k en dit jaar zit ik op 12.5k
joeywl schreef:Mooie schoentjes DDX! Ziet er gesoigneerd uit. Mooi wiel setje ook! Hoe bevalt de Stage crank? ( Die zie ik op de eerste foto toch? )
Stages bevalt perfect, heb er op beide fietsen eentje zitten.
Ideaal als trainingstool en pacing tijdens een lange klim.
Ik zit helaas al anderhalf maand stil. Zenuw weefsel beschadiging in m'n rug waardoor ik uitval verschijnselen heb in m'n linker been.
Ai dat klinkt niet goed, sterkte met herstel.
Oorzaak wel bekend ?
sjoerdth schreef: Klein topic zijstapje :) maar is dat een The Pedla shirt en zo ja heb je deze rechtstreeks bij de Australische webshop, of bij een Europese besteld, indien het laatste: waar? Indien het eerste geval: wat waren de extra douane / inklaringskosten?
Ik heb 2 keer direct bij thepedla.com besteld, eerste keer gewoon btw afgerekend over hele bedrag
2e keer geluk en hadden ze bij douane een te laag bedrag genomen waarover ze de btw berekend hadden.

maar tip: alwaysriding.co.uk verkoopt het ook en heb je geen last van invoerrechten
en mocht je voor 1 juni bestellen: IAMAWESOME als code geeft je 15% korting

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 23 mei 2016 22:49

Dank!

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 27 mei 2016 11:45

Oorzaak zeker bekend. 2x door me rug gegaan in 3 dagen tijd. Ben gisteren weer begonnen met fietsen. Trainings koers gereden bij ons op de club. 1.5h met 44 km/h gemiddeld kunnen bij houden dus de conditie is nog niet helemaal verdwenen gelukkig!

Nu geen last meer van me rug dus we kunnen wat intensiever gaan trainen :winkthumb:

Wat heb jij voor die crank betaald als ik vragen mag?

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 02 jun 2016 20:09

Er staat ook mooie kleding op de site! Modern en mooie kleurstelling.

Mitch90
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2016 13:59

Mitch90 23 jun 2016 14:23

Afbeelding

Hallo,

Ik heb sinds kort een oude Jan Janssen gekocht van een vriend en ben wel benieuwd wat voor vlees ik in de kuip heb. Ik ben een beginner en heb er nu een paar tochten op gemaakt en dat bevalt me prima. Het gaat om een Jan Janssen Vitus 979 Dural, zie bovenstaande foto. Ik heb op internet gezocht naar wat info maar daar word ik niet veel wijzer van. In de Jan Janssen-folders van 1986-1989 staat hij niet vermeld. Ik vermoed dat hij nieuwer is omdat die modellen nog schakelen via het frame terwijl die van mij schakelt via het stuur, shimano 105. Het crankstel/remmen is volgens mij van Shimano 600 Tricolore. Ik ben benieuwd hoe oud de fiets eigenlijk is en of het leuk model is om mee te beginnen.(Misschien te laat, aangezien hij al is aangeschaft, maar een beetje bevestiging is nooit verkeerd.) Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 jun 2016 19:48

Als je ergens een framenummer kunt vinden, kun je een mailtje naar Jan Janssen sturen. (en anders ook). Dan krijg je gewoonlijk een reactie met de gevraagde info.

erikatn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 jan 2006 14:37

erikatn 30 aug 2016 22:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze Jan Janssen Sonic (m'n vierde JJ) is al weer twee jaar oud (juli 2014) maar nog in fonkelende staat. Tijd dus (sinds kort ook iets van een camera in bezit) om hem aan het forum te tonen. Foto's zijn overigens gemaakt in de Flevopolder, tussen Almere-Haven en de Stichtse brug.

Binnen het bestaande Sonic sjabloon zijn de kleuren aldus (zie foto's) gekozen.

Onderdelen zijn Ultegra compact (11-28), Mavic Ksyrium Elite wielen en Ritchey WCS zadelpen, stuurpen en stuur. De banden zijn Conti GP 4000 (die de standaard gemonteerde Mavic banden vervangen).

De fiets versnelt in alle omstandigheden makkelijk, kent een ijzeren balans en stuurt heerlijk strak. In alle opzichten een fikse vooruitgang tov van m'n Paris-NIce, waar ik overigens wel acht seizoenen prima op zat en mee gefietst heb.

Toen in het eerste jaar de fm een putje achterliet op de gele bovenkant van de bovenbuis, kon ik onmiddellijk en met maximale gastvrijheid bij de fabriek in Hoogerheide terecht om het perfect te laten wegwerken (heet dacht ik brushen).

Kortom, een geweldige fiets, prachtig samengesteld en afgewerkt (Jan Janssen levert werkelijke heel mooi spuitwerk af) door een duidelijk betrokken team en uiterst sympathieke directie waar alle waardering voor de klant voorop staat.

Na twee keer de Alpen gezien te hebben kan hij hopelijk binnenkort mee naar de omgeving van Winterberg. :)

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 01 sep 2016 20:57

Zow, na 2 maanden eindelijk weer eens mn favoriete forum op....dacht ik in mn enthousiasme een leesachterstand van 100 berichten te hebben maar dat is er helaas maar 1....maar wel 1 met mooie foto's (ERIKATN). Tja heerlijk op zomervakantie geweest op 20 km afstand van de Mont Ventoux. Maar die heb ik alleen maar vanuit mn zwembadje bewonderd dit jaar (kunnen de wielerfanaten zich waarschijnlijk niet voorstellen)..... gelukkig afgelopen weken wel weer van mn Tour de France kunnen genieten met ritjes in de buurt van Zwolle.

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 06 okt 2016 21:48

https://www.facebook.com/Jan.Janssen.Fi ... 73/?type=3

Ik zag net op facebook een nieuw protoype van onze vrienden van Jan Janssen staan, wat een prachtig fietsie en wat een prachtige kleuren! Wauw, dit fietsie flitst!!
Wat zou ie kosten en hoe zou ie fietsuh?
Joehoe zijn er nog mensen op dit forum?? :lol:

Plaats reactie