Pagina 583 van 584

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 13 okt 2020 10:36
door roy80
nielsharten schreef:
09 jul 2020 09:52
Ik overweeg op het moment een chinees carbon frame te kopen. Echter, ik kan nog geen modellen vinden met een framemaat die groot genoeg lijkt te zijn.
Ik heb gekeken op Aliexpress en het nagevraagd bij Velobuild maar ze hebben niks met een stack van 620-625 en reach van 400+. De grootste stack bij Velobuild is minder dan 600mm.

Dus mijn vraag, heb ik pech of zie ik iets over het hoofd?
Heb je inmiddels iets kunnen vinden? Ik loop daar ook enigzins tegenaan. De Dengfu R12 en Workswell 256 zijn wellicht interessant. 612/413 en 611/394 of heb je ook het maximaal aantal spacers al meegerekend?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 13 okt 2020 16:34
door jwpcycle
roy80 schreef:
13 okt 2020 10:36
nielsharten schreef:
09 jul 2020 09:52
Ik overweeg op het moment een chinees carbon frame te kopen. Echter, ik kan nog geen modellen vinden met een framemaat die groot genoeg lijkt te zijn.
Ik heb gekeken op Aliexpress en het nagevraagd bij Velobuild maar ze hebben niks met een stack van 620-625 en reach van 400+. De grootste stack bij Velobuild is minder dan 600mm.

Dus mijn vraag, heb ik pech of zie ik iets over het hoofd?
Heb je inmiddels iets kunnen vinden? Ik loop daar ook enigzins tegenaan. De Dengfu R12 en Workswell 256 zijn wellicht interessant. 612/413 en 611/394 of heb je ook het maximaal aantal spacers al meegerekend?
Ik kijk hier ook met een schuin oog naar.
Mijn huidige stack is 61.3, dus de Dengfu R12 zou mooi zijn, volgens mijn is dit exact hetzelfde frame als de Jan Janssen Blade, echter gaan die maar tot maat 58.
Waar ik derhalve een beetje bang voor ben is dat een zo´n groot frame te slap wordt, misschien iemand ervaring hiermee?
De ST maat van de Workswell is 52cm hierbij komt de zadelpen veel te ver zo niet helemaal uit het frame.
Ook denk ik dat ik voor het totale plaatje net zo goed één van de bekende merken als complete fiets kan kopen, neem bijvoorbeeld de Canyon Aeroad met DI2 á 4999,-.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 13 okt 2020 16:54
door Spykerracing90
Een grote Chinees of een grote Canyon/Trek/..., waarom zou er verschil zijn tussen de stijfheidsbeleving van de merken? Natuurlijk zit er een verschil in de lay-up, maar dat verschil is er ook tussen Canyon X in grote maat en een Canyon Y in grote maat.

En als je alleen naar het (financiële) resultaat van je fiets kijkt, is een Chinees niet altijd gunstiger dan een catalogus fiets.

Bij het samenstellen van een Chinees kun je hem echter wel helemaal naar smaak (en budget) opbouwen. Het uitzoeken van de onderdelen, zelf bepalen van de kleurstellingen, bijeenscharrelen van koopjes en niet te vergeten het sleutelen zelf is onderdeel van een proces. Mijns inziens is dat proces veel leuker dan het bestellen van een fiets die net niet helemaal naar je smaak is. Je moet er wel de tijd, verstand en soms wat geduld voor hebben.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 15 okt 2020 23:06
door RBS

Ik kijk hier ook met een schuin oog naar.
Mijn huidige stack is 61.3, dus de Dengfu R12 zou mooi zijn, volgens mijn is dit exact hetzelfde frame als de Jan Janssen Blade, echter gaan die maar tot maat 58.
Pertinent niet waar, en ik kan je vertellen dat JJ binnenkort met grote maten komt 😉

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 17 okt 2020 23:48
door spec..joost
Vandaag heel eind gekomen. Van de week laatste dingetjes. Alles paste verassend goed.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 okt 2020 09:08
door jwpcycle
spec..joost schreef:
17 okt 2020 23:48
Vandaag heel eind gekomen. Van de week laatste dingetjes. Alles paste verassend goed.
Hallo Joost.
Is dit een Wokswell 268?
Zoek ook zoiets alleen zijn de meeste frames mijn te klein.
Moet een stack hebben van minimaal 61, en zadelhoogte moet 86,4 kunnen zijn.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 okt 2020 09:12
door spec..joost
Is een velobuild 99 frame. Is volgens mij identiek in geometrie als de workswell.
Dit is een 56 frame. Zaldelhoogte bij mij is 73.6cm.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 19 okt 2020 15:45
door opperhoofd
Het werd tijd om indoor een beetje te upgraden. De laatste tijd heb ik enorm veel tijd en vermogen getrapt dat het wel loont. Met 10 versnellingen, 46t kettingblad voor en 11-28 achter reed het best ok en was alles te doen. Sprints met 1200+ W piek en steile klimmen (15%) opharken (trainer difficulty op 30%)

Aangezien de indoorfiets uit afdankonderdelen bestaat past een budget upgrade er wel bij. Daarom heb ik gekozen voor een groep van Sensah, de Empire Pro 12 speed. Een complete mechanische groep (excl. remhoeven-/klauwen) voor 255 euro! Dit is exclusief eventuele importkosten (btw en inklaring) Het zou zonder andere aanpassingen moeten werken op wat ik nu heb.

Zonet heb ik even een rondje Watopia getest. Na het fijnafstellen rijdt en schakelt het allemaal erg soepel. Dit op het 11t kransje na, dat voelt wat rauw. En het fijnafstellen van de achterderailleur komt wel erg nauw heb ik het idee. Op zich niet vreemd aangezien de 12-speed cassette op een standaard 11-speed shimano body past. Maar, het past en draait vooralsnog goed. Ook het kettingblad, een 46t narrow wide oval van superstar components, geeft geen problemen.

Hier wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 20 okt 2020 15:19
door roy80
Heeft er iemand ervaring met de DB wielen van Velobuild?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 20 okt 2020 15:58
door roy80
spec..joost schreef:
17 okt 2020 23:48
Vandaag heel eind gekomen. Van de week laatste dingetjes. Alles paste verassend goed.
Ziet er goed uit Joost!

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 20 okt 2020 16:07
door Orlok
opperhoofd schreef:
19 okt 2020 15:45
Het werd tijd om indoor een beetje te upgraden. De laatste tijd heb ik enorm veel tijd en vermogen getrapt dat het wel loont. Met 10 versnellingen, 46t kettingblad voor en 11-28 achter reed het best ok en was alles te doen. Sprints met 1200+ W piek en steile klimmen (15%) opharken (trainer difficulty op 30%)

Aangezien de indoorfiets uit afdankonderdelen bestaat past een budget upgrade er wel bij. Daarom heb ik gekozen voor een groep van Sensah, de Empire Pro 12 speed. Een complete mechanische groep (excl. remhoeven-/klauwen) voor 255 euro! Dit is exclusief eventuele importkosten (btw en inklaring) Het zou zonder andere aanpassingen moeten werken op wat ik nu heb.

Zonet heb ik even een rondje Watopia getest. Na het fijnafstellen rijdt en schakelt het allemaal erg soepel. Dit op het 11t kransje na, dat voelt wat rauw. En het fijnafstellen van de achterderailleur komt wel erg nauw heb ik het idee. Op zich niet vreemd aangezien de 12-speed cassette op een standaard 11-speed shimano body past. Maar, het past en draait vooralsnog goed. Ook het kettingblad, een 46t narrow wide oval van superstar components, geeft geen problemen.

Hier wat plaatjes:

https://cycling.opperhoofd.com/zwift/se ... -12-00.jpg

https://cycling.opperhoofd.com/zwift/se ... -12-01.jpg

https://cycling.opperhoofd.com/zwift/se ... -12-02.jpg

https://cycling.opperhoofd.com/zwift/se ... -12-03.jpg

https://cycling.opperhoofd.com/zwift/se ... -12-04.jpg
De photoos zijn/waren niet te zien maar als je het webadres apart invoert en doorgaat naar een onveilige website zijn ze dus wel voor mij te zien. Ziet er goed uit, alleen vind ik de remhandels (te) ver van de stuurbocht staan. ;)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 20 okt 2020 19:24
door opperhoofd
Dat vind ik ook, al is de montage hier de oorzaak. Ik heb nu de hoods op de meest prettige stand voor de handen op het stuur. Schakelen gaat dan prima. Met Zwift heb ik m'n handen nooit in de drops, daar waar de hendels te ver staan.