Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 14 jan 2011 11:37

Graag on topic blijven heren. Hier is al een heel ander topic mee gevuld en met een herhaling van zetten schieten we niets op
Twitter: @rbruijns

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 14 jan 2011 11:45

-eric- schreef:Kun je ook titanium bestellen in China? Carbon is niet mijn ding, maar een mooi stalen frame, maar liever nog een titanium frame, jumjum.....


Ja hoor dat kan, een redacteur van fiets heeft dat ooit eens gedaan.
Kijk eens in de Titanium fietsforum deel, daar valt genoeg te smullen van dit mooie goedje.
Maar denk goed na of je Litespeed, Moots of Lynskey decals op je China Tita frame plakt ;)

Groet,

Peter

torino
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2009 17:08

torino 14 jan 2011 12:06

Ik mis ineens een enkele reactie van Charite??

Ben je tot inkeer gekomen, en heb je je opmerkingen zelf ingetrokken, of heeft de moderator dat gedaan.
rijen, we zijn los!

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 14 jan 2011 12:24

los van deze "replica's" en het feit dat ieder merk zijn "gerief" vindt in China :
Enkele weken terug werd Cervelo veroordeeld omdat ze gecopieerd zouden hebben van Canyon (?). had te maken met patenten e.d. Er was toen een hele polemiek op het forum hierover.

Hoe moet ik nu deze "handel" benaderen met replica-pinarello's?

Is het nu ineens wel gerechtvaardigd, omwille van de "mooie" prijs, om met "echte" namaak voor de dag te komen.

Let wel ik heb hier persoonlijk geen probleem mee. Alhoewel ik liever een no-name op het frame had zien staan dan het "echte" Pinarello.

Ergens wringt het toch wat. (vooral in de beugel :-) )

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 14 jan 2011 12:36

Ik ben niet tot inkeer gekomen ;)

Maar ik had zoiets van, dit is " vechten tegen de bierkaai"

Dus, laat maar, we worden het toch niet eens, en uiteindelijk hoeft dat ook niet.
En daarbij, was mijn reactie nou ook niet echt respectvol.
En dat was de reden dat ik mijn reactie naar /dev/null hebt verplaatst.

cheers,
Peter

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 14 jan 2011 13:33

Ik zou het grappig vinden als je Pinarello door Xerox zou vervangen, dan rij je tenminste oprecht op een kopie rond, en vergeet niet, het is een replica niet hetzelfde, niet alles wat uit china komt is hetzelfde, net zoals niet elk horloge wat uit zwitserland komt een precisie klokje is. Dat een deel van de prijs puur voor de naam is mag iedereen wel duidelijk zijn, maar zeggen dat je een fractie betaald voor hetzelfde is ook niet waar. Wel dat je een fractie betaald voor iets wat er hetzelfde uitziet.

mannic05
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 sep 2010 01:02

mannic05 14 jan 2011 13:41

pfff schreef:Ik zou het grappig vinden als je Pinarello door Xerox zou vervangen, dan rij je tenminste oprecht op een kopie rond, en vergeet niet, het is een replica niet hetzelfde, niet alles wat uit china komt is hetzelfde, net zoals niet elk horloge wat uit zwitserland komt een precisie klokje is. Dat een deel van de prijs puur voor de naam is mag iedereen wel duidelijk zijn, maar zeggen dat je een fractie betaald voor hetzelfde is ook niet waar. Wel dat je een fractie betaald voor iets wat er hetzelfde uitziet.



Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Het ziet er vaker wel erg gelikt uit de replica frame's. Maar als ik geen centen heb voor een dogma, dan wil ik ook niet op een replica rondfietsen, want dan komt het op mij over van hij wil wel , maar kan niet.

Is net zoiets als de kit kars, een lamborgini Diablo, met een motor van een volkswagen golf erin, dan draai je toch ook een aantal malen met je ogen bij het stoplicht.

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 14 jan 2011 13:45

mannic05 schreef:

Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Het ziet er vaker wel erg gelikt uit de replica frame's. Maar als ik geen centen heb voor een dogma, dan wil ik ook niet op een replica rondfietsen, want dan komt het op mij over van hij wil wel , maar kan niet.

Is net zoiets als de kit kars, een lamborgini Diablo, met een motor van een volkswagen golf erin, dan draai je toch ook een aantal malen met je ogen bij het stoplicht.


Maakt toch niet uit....... het staal komt toch bij Hoogovens vandaan. Dat is toch allemaal hetzelfde ;)

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 14 jan 2011 13:55

pfff schreef:Ik zou het grappig vinden als je Pinarello door Xerox zou vervangen, dan rij je tenminste oprecht op een kopie rond, en vergeet niet, het is een replica niet hetzelfde, niet alles wat uit china komt is hetzelfde, net zoals niet elk horloge wat uit zwitserland komt een precisie klokje is. Dat een deel van de prijs puur voor de naam is mag iedereen wel duidelijk zijn, maar zeggen dat je een fractie betaald voor hetzelfde is ook niet waar. Wel dat je een fractie betaald voor iets wat er hetzelfde uitziet.


Een maatje heeft twee stalen Rolexen. Eentje is echt en eentje is een nepper. Als entertainment legt hij ze naast elkaar en dan mag je kiezen wat de echte is. Onmogelijk, ze zijn niet te onderscheiden. De echte heeft een mechanisch uurwerk en is al twee keer gerepareerd voor grof geld. De nepper heeft een quartz uurwerk en heeft nooit wat
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 14 jan 2011 13:55

rbr schreef:Graag on topic blijven heren. Hier is al een heel ander topic mee gevuld en met een herhaling van zetten schieten we niets op


Meningen zijn allemaal al gegeven. Gebruikerservaringen, daar ontbreekt het aan!
Twitter: @rbruijns

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 14 jan 2011 14:02

[/quote] De echte heeft een mechanisch uurwerk en is al twee keer gerepareerd voor grof geld. De nepper heeft een quartz uurwerk en heeft nooit wat[/quote]

Wat is uw punt?

Peter

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 14 jan 2011 14:11

Dat je pas echt genept wordt wanneer je een echte rolex koopt
Do kin der mar druk mei weze

Plaats reactie