Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Jelger
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:50

Jelger 23 dec 2020 14:09

Ben me al een tijdje aan het orienteren op een chinees frame om volgend jaar op te bouwen. Eerst het oog laten vallen op een Velobuild VB-R-066 maar kwam nu dit frame tegen. Vind het een heel mooie frame en reviews zijn ook goed.

Iemand een idee welke mould dit is? Ik kan niet echt iets erover vinden. Verkoper houdt vol dat hij de frames zelf produceert maar dat lijkt me niet.

Ben een beetje huiverig voor het feit dat ik niet weet waar het vandaan komt. Verkoper is al 3 jaar actief op Aliexpress en heeft goede ratings, maar ik zie ook dat deze in het verleden namaak verkocht (ik zie tenminsta wat chinarello's voorbij komen in de reviews).

https://nl.aliexpress.com/item/33062839 ... 1617.pic_0
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 dec 2020 16:00

Is dat niet gewoon de velobuild vbr086 ?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 23 dec 2020 16:11

Als het goeie frames zijn, zijn het goeie frames. Of je het ethisch verantwoord vind om bij een verkoper van nep-producten te kopen is wat anders. Maar op kun je op een goed frame best een illegale stikker met Chinarello plakken. Daar wordt het geen rot-frame van.

Wijkt de zadelstropconstructie niet af van de vbr086?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Jelger
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:50

Jelger 23 dec 2020 16:22

rikkert schreef: 23 dec 2020 16:11 Als het goeie frames zijn, zijn het goeie frames. Of je het ethisch verantwoord vind om bij een verkoper van nep-producten te kopen is wat anders. Maar op kun je op een goed frame best een illegale stikker met Chinarello plakken. Daar wordt het geen rot-frame van.

Wijkt de zadelstropconstructie niet af van de vbr086?
Dat is dus precies het lastige vind ik. Ik zou geen namaak kopen maar hoe groot is het risico dat ik hiermee iets koop dat echt gevaarlijk is? Dat vind ik moeilijk in te schatten...

Overigens, de VB-R-086 is direct mount Rim Brake en dit model is dat dan weer niet (leverbaar in Disc en Rim brake variant). Maar de geometrie is wel idd exact gelijk. Scherp! :like:

roy80
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mei 2011 02:15
Locatie: Limburg

roy80 23 dec 2020 17:42

Carbonda biedt ook aan een stukje buis proef te spuiten voor 15 dollar
Afbeelding

jee
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:22

jee 24 dec 2020 10:53

Jelger schreef: 23 dec 2020 14:09 Ben me al een tijdje aan het orienteren op een chinees frame om volgend jaar op te bouwen. Eerst het oog laten vallen op een Velobuild VB-R-066 maar kwam nu dit frame tegen. Vind het een heel mooie frame en reviews zijn ook goed.

Iemand een idee welke mould dit is? Ik kan niet echt iets erover vinden. Verkoper houdt vol dat hij de frames zelf produceert maar dat lijkt me niet.

Ben een beetje huiverig voor het feit dat ik niet weet waar het vandaan komt. Verkoper is al 3 jaar actief op Aliexpress en heeft goede ratings, maar ik zie ook dat deze in het verleden namaak verkocht (ik zie tenminsta wat chinarello's voorbij komen in de reviews).

https://nl.aliexpress.com/item/33062839 ... 1617.pic_0
Afbeelding
Deze staat ook al een tijdje in mijn "wishlist" op Aliexpress. Ik kon ook niet meteen de knoop doorhakken of ik deze zou nemen. Ben ook aan het kijken bij Seraph bikes, deze zijn ook redelijk geprijsd.

De delihead (als dit correct is) komt op zich wel in een mooi design. Toch al een redlijk antal bestellingen en goede reviews. Als mijn buildprojecte van start kan gaan volgende jaar, gok ik toch op deze.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 24 dec 2020 11:28

jee schreef: 24 dec 2020 10:53 Deze staat ook al een tijdje in mijn "wishlist" op Aliexpress....
De delihead (als dit correct is)...
Als deze op je wishlist staat dan zou je denken dat je de pagina en foto's toch wel een paar keer hebt bekeken... het "merk" is Delihea.

Ik vind het overigens wel een mooi frame, voor het geld hoef je het niet te laten, als de maat goed is en je op een China frame wil rijden dan gewoon proberen/bestellen zou ik zeggen.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 24 dec 2020 11:34

Even wat reviews op AliExpress gelezen:
AliExpress schreef: 24 dec 2020 10:53 "Frame is zeer wauw .."
"Momenteel zijn half bouwen om het totale vorm en zijn mooie, kan niet wachten om het te testen op de weg."
"Niet test nog, maar goede verpakking, doos + bubble wrap."
"Frame ziet er goed en stijf. Im 183cm, verkoper raden me te gebruiken maat 56. Tot vandaag Im steeds wachten de wielset van aliexpress ook. Zal ik een andere beoordeling wanneer ik afwerking bouwen deze fiets."
My 2 cents:
Als ik een fiets zou kopen, zou ik toch wat meer inhoudelijke reviews willen van mensen die er daadwerkelijk al op gereden hebben. Dat de kleur mooi is en de fiets verpakt zat in een doos, tja, mooi...

Op het wereldwijde web zijn een aantal fora+topics te vinden die een gelijke strekking hebben als dit topic. Er zijn een aantal merken die overal telkens terugkomen, doordat er vele goede ervaringen mee zijn: bijv. Workswell, Light Bicycle, Farsports, Velobuild.
Met andere merken weinig en wisselende ervaringen. Het is maar afwachten wat je krijgt, dit soort reviews kan je niet op afgaan.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 dec 2020 13:19

Ik denk eerlijk gezegd dat dit soort frames in 1 fabriek gemaakt worden. En dat er diverse kleine bedrijfjes deze onder hun eigen naam verkopen.

Het lijkt mij nl nogal sterk dat ze hetzelfde frame in verschillende fabrieken maken.

Yakovlev
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2019 16:33

Yakovlev 24 dec 2020 13:38

Ondertussen ben ik nog aan het wachten op mijn frame van Workswell. Begin Oktober heb ik de bestelling gedaan, dus het laat wel een tijdje op zich wachten. Nu heeft het gelukkig allemaal geen haast, dus we zien het wel hopelijk snel verschijnen.
Verder zijn de wielen (van CSC) ook in bestelling.

We wachten dus nog geduldig af.

Simon Sez
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 sep 2015 08:45

Simon Sez 24 dec 2020 15:06

De workswell 286 spreekt mij erg aan. Gezien de lengte van 1.93 heb ik wel gelezen dat dit goed passend is voor mij in 58. Echter zijn er mensen met ervaringen die 100+ wegen en de sterkte van het frame? Ben zelf iets van 104 en kan vrij makkelijk wat uurtjes 300+ watt trappen berg op. Graag verneem ik wat ervaringen van medefietsers die ervaring met het frame(s) van workswell hebben.
Alvast bedankt.

Jelger
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:50

Jelger 24 dec 2020 15:26

japiecarbon schreef: 24 dec 2020 13:19 Ik denk eerlijk gezegd dat dit soort frames in 1 fabriek gemaakt worden. En dat er diverse kleine bedrijfjes deze onder hun eigen naam verkopen.

Het lijkt mij nl nogal sterk dat ze hetzelfde frame in verschillende fabrieken maken.
Dat vraag ik me dus af. Lees ook wel eea over vele cowboys (die het niet zo nauw nemen met veiligheid, ook van personeel) die ook vnl de namaak frames produceren. De grote fabrieken (die voor a merken maken en de daaronder werkende producenten die voor b en huismerken bouwen) zouden dat toch beter doen.

Ik blijf twijfelen.. Gok is niet eens zozeer of het goed rijd (als dat niet zo is, dan jammer) maar als ik met 60 naar beneden kom wil ik geen gebroken vork of frame...

Plaats reactie