Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

flymara
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:45

flymara 09 jan 2021 21:48

Bedankt voor de reacties :like:

ryan.8
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2017 13:20

ryan.8 10 jan 2021 00:35

Yakovlev schreef: 08 jan 2021 22:04 Mijn wielen van CSC zijn nu ook binnen voor mijn fiets, moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de kwaliteit, die van mij hebben ook de R13 hub. Ben nu ook voor de 38mm diepte gegaan, en zal er hoogst waarschijnlijk 28mm banden erop zetten.

Het Frame (Workswell WCB-R-256) verwacht ik nu wel binnen een paar weken te hebben. Als versnellingsgroep ga ik het Chinees houden, en zet er de Sensah Empire 2x11 erop, maar als Crankstel haal ik waarschijnlijk de Ultegra van mijn Van Rysel (die ik vervang door de nieuwe Magene Powermeter P325 Crankset). Of weet iemand misschien een hele mooie (maar niet al te dure crankset.). Voor de rest houd ik het simpel, zolang het maar over een maand of 4-5 klaar is.
ZRACE HARDROCK ? :)

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 11 jan 2021 10:54

ryan.8 schreef: 10 jan 2021 00:35
Yakovlev schreef: 08 jan 2021 22:04 Mijn wielen van CSC zijn nu ook binnen voor mijn fiets, moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de kwaliteit, die van mij hebben ook de R13 hub. Ben nu ook voor de 38mm diepte gegaan, en zal er hoogst waarschijnlijk 28mm banden erop zetten.

Het Frame (Workswell WCB-R-256) verwacht ik nu wel binnen een paar weken te hebben. Als versnellingsgroep ga ik het Chinees houden, en zet er de Sensah Empire 2x11 erop, maar als Crankstel haal ik waarschijnlijk de Ultegra van mijn Van Rysel (die ik vervang door de nieuwe Magene Powermeter P325 Crankset). Of weet iemand misschien een hele mooie (maar niet al te dure crankset.). Voor de rest houd ik het simpel, zolang het maar over een maand of 4-5 klaar is.
ZRACE HARDROCK ? :)
Ik heb die op mijn indoor-fiets, en wil dan wel waarschuwen voor iedereen die met zijn enkels dicht langs de crank gaat. Het hoekige ontwerp en de kaarsrechte crankarm zorgt voor pijnlijke botsingen af en toe :|
Ik heb er nu maar pedal extenders ingeschroefd. Niet ideaal, maar na een paar keer m'n enkel opengehaald te hebben wel een beter compromis

Tjipke
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2020 22:31

Tjipke 26 jan 2021 23:50

Jelger schreef: 06 jan 2021 16:51
Ik ga het frame bestellen deze week. Zal wel even duren voordat deze er is (verwachte productietijd is 30 dagen + dan nog shipping)....
Ik ben erg benieuwd, ik ben ook aan het rondkijken en mijn oog viel ook op dit frame. Ik ben er nog niet uit.

nrjansen
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2021 12:42
Contact

nrjansen 27 jan 2021 14:35

Ik heb m'n frame van de week bij Velobuild besteld (VB-R-009). Zat te twijfelen tussen Workswell en Velobuild. Uiteindelijk vond ik het prijsverschil te groot en daarom gekozen voor Velobuild. Ben erg benieuwd. Wordt het eerste zelfbouw projectje. Ben beniewd naar de kwaliteit....
My VeloBuild VB-R-099 project Blog:
https://roadmeister.cc

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 27 jan 2021 14:46

Hou ons op de hoogte :)
Al een idee met welke onderdelen je hem op wil gaan bouwen?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

nrjansen
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2021 12:42
Contact

nrjansen 27 jan 2021 14:53

Nog niet helemaal een idee. E.e.a. hangt af van wanneer ik het frame krijg en wat de voorraden zijn van bijvoorbeeld shimano. Overweeg nu ook een SRAM Force eTap AXS Disc Groepset. Scheelt weer gedoe met wat draden.:)

Eerste zelfbouw project dus alle tips zijn welkom.

Keep you posted.
My VeloBuild VB-R-099 project Blog:
https://roadmeister.cc

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 27 jan 2021 14:57

Herkenbaar. Is voor mij een reden geweest om een kant-en-klare fiets aan te schaffen nu. Maar in de toekomst zeker van plan wel zelf iets op te gaan bouwen.

Mbt de voorraden kun je denk ik reeel zijn; die zijn er amper. ;|
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 27 jan 2021 15:22

Toch, als je de 5 grote duitse shops (BD, BC, Rose, R2, Bike24) een beetje afstruint en een paar voorraad alerts zet, lukt het toch wel om alles bij elkaar te sprokkelen.

Maar je moet er wel bovenop zitten en dat kost tijd. Ik herinner me dat ik overdag een net leverbaar onderdeel in het mandje had gelegd, dezelfde avond bestelling verder aangevuld en bij bestellen niet meer beschikbaar. Omgekeerd ook (GRX STI bij Rose), leverbaar over 3 weken, besteld, versprongen naar 23+ weken, afbesteld, geld retour, elders kunnen bestellen en zie dan toevallig een week later dat ze er weer liggen bij Rose. Ook voor de winkels zit er blijkbaar veel onzekerheid in de toelevering.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 27 jan 2021 15:39

Wat Woefdram zegt herken ik ook. Bestelling geplaatst bij winkel X. Onderdeel niet op voorraad (wist ik al, op de pagina stond 9-14 dagen, vond ik prima). Krijg ik een dag later bericht dat onderdeel op voorraad komt na 8 weken(!). Artikel weg laten halen zodat de rest van de bestelling verzonden kon worden. De dag erna, kijk ik in de ochtend, artikel niet op voorraad maar wel leverbaar tussen 5 en 9 dagen. Oke.... Toch besteld. Dezelfde avond melding dat artikel is verzonden...

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 28 jan 2021 08:15

Mijn Carbonda 696 is vandaag vertrokken. Als ik het topic hier en op gravelriding goed lees moet ik die wel erg in het oog houden. Ik ben wel eens benieuwd hoe vlot dit gaat gaan.

Hopelijk iets vlotter dan mijn vinyl bestelling uit NL waar ik al 2 weken op wacht ... :roll:

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 28 jan 2021 08:24

SantaSCSI schreef: 28 jan 2021 08:15 Mijn Carbonda 696 is vandaag vertrokken. Als ik het topic hier en op gravelriding goed lees moet ik die wel erg in het oog houden. Ik ben wel eens benieuwd hoe vlot dit gaat gaan.

Hopelijk iets vlotter dan mijn vinyl bestelling uit NL waar ik al 2 weken op wacht ... :roll:
Mijn 696 is 21-12-2020 verzonden door Adam. Eergisteren kwam hij binnen, dus hij is wel een maandje onderweg...

Plaats reactie