Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 19 sep 2020 10:49

edit.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 19 sep 2020 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 19 sep 2020 13:34

Is inderdaad, zoals al gezegd, de "beroemde" oplichter Co uit Schoorl.
Deze fiets is een 100% procent fake Pina, te herkennen aan de vele foute details.
En dat nagemaakte framenummer klopt al helemaal voor geen meter...met zelfs wat Chinese tekens er in. :shock:

Staat al op "gereserveerd". Arme ziel die hem koopt...

edit: link is er niet meer maar geen paniek, de volgende nep Pina heeft hij er al weer op staan.
Deze man is een notoire oplichter:

https://link.marktplaats.nl/m1547172157

( De Cipollini's die hij verkoopt zijn meestal fake/nep. )

Rvt
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 okt 2018 08:57

Rvt 19 sep 2020 21:16

Die arme ziel is mijn vader, was er jammer genoeg niet op tijd bij..

Deze man wilt de koop ook niet ongedaan maken.

Zodoende gaan wij hiervan aangifte doen, en graag willen wij met meerdere mensen die zijn opgelicht oid door deze meneer graag in contact komen.

Dit om zo een wat groter dossier te creëren en hem zodoende te kunnen aanpakken.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 sep 2020 22:35

Heel vervelend allemaal. Maar ik denk dat het in dit topic verder moet.
viewtopic.php?f=2&t=79514&start=1056
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

fm187
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 dec 2019 18:25

fm187 21 sep 2020 10:48

Yakovlev schreef: 17 sep 2020 21:28 Heb geinformeerd bij Workswell voor de WCB-R-256 Endurance Frame. Ik heb nog nooit een fiets in elkaar gezet (behalve natuurlijk reparaties aan de eigen huidige fiets). Het lijkt me een hele leuke oefening om te doen, ben alleen nog aan het twijfelen wat voor versnellingsgroep ik erop ga zetten. Lukt me dit, dan is de weg open om in de toekomst wat betere en snellere fietsen te bouwen.

Als kleur ga ik waarschijnlijk voor #14.
Afbeelding

Op wat voor dingen moet ik eigenlijk nog letten bij het in elkaar zetten van zo'n fiets?
goeie keuze! heb zelf ook die kleur, nog steeds tevreden en super gaaf in de zon.
Voor mij was het ook nieuw en heb gekeken op youtube (rides of japen vond ik nuttig), shimano dealer handleiding (150 blz maar zeer de moeite waard) en als ik specifieke frame vragen had stelde ik ze op dit forum. Zoals mij geadviseerd werd: neem de tijd, drankje erbij en het is geen rocket science :ugeek:

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 23 sep 2020 16:56

Heb in het 'nieuwe racefiets kopen' gedeelte en draadje geopend over de 268 ivm welke maat beste kussens zou zijn. Mochten er hier kenners zijn van stack en reach cijfertjes vergelijken, dan zou ik het fijn vinden als ze zouden willen meedenken daar..

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 sep 2020 13:40

Mijn workswell is al een tijdje binnen, en inmiddels gespoten door de spuiter. Ik moet zeggen dat ik er nu al heel erg vrolijk van ben geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 24 sep 2020 15:57

Ondanks niet helemaal mijn smaak, heel mooi project!
Waar heb je hem laten spuiten? Wat gaat de afmontage worden?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Yakovlev
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2019 16:33

Yakovlev 27 sep 2020 15:22

fm187 schreef: 21 sep 2020 10:48
Yakovlev schreef: 17 sep 2020 21:28 Heb geinformeerd bij Workswell voor de WCB-R-256 Endurance Frame. Ik heb nog nooit een fiets in elkaar gezet (behalve natuurlijk reparaties aan de eigen huidige fiets). Het lijkt me een hele leuke oefening om te doen, ben alleen nog aan het twijfelen wat voor versnellingsgroep ik erop ga zetten. Lukt me dit, dan is de weg open om in de toekomst wat betere en snellere fietsen te bouwen.

Als kleur ga ik waarschijnlijk voor #14.
Afbeelding

Op wat voor dingen moet ik eigenlijk nog letten bij het in elkaar zetten van zo'n fiets?
goeie keuze! heb zelf ook die kleur, nog steeds tevreden en super gaaf in de zon.
Voor mij was het ook nieuw en heb gekeken op youtube (rides of japen vond ik nuttig), shimano dealer handleiding (150 blz maar zeer de moeite waard) en als ik specifieke frame vragen had stelde ik ze op dit forum. Zoals mij geadviseerd werd: neem de tijd, drankje erbij en het is geen rocket science :ugeek:
Bedankt! De Frame staat nu ook officieel op bestelling, en ben er ontzettend benieuwd naar.
Het afgelopen jaar heb ik voor mijn huidige fiets steeds meer gereedschappen in huis gehaald, en door gewoon lekker rustig aan wat youtube filmpjes te bekijken heb ik al sommige onderdelen vrij gemakkelijk kunnen vervangen. Grote kans dat ik er pas in het voorjaar erop ga rijden, dus heb lang genoeg om het allemaal op mijn gemak te doen.

Voor deze fiets ben ik er aan het denken om een 1x groepset er op te zetten. Alles zo simpel en comfortabel als mogelijk.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 30 sep 2020 16:42

Heb je schijf of velgrem versie van de wcb-256? Enig idee naar de levertijd?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

loonatik
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 mei 2008 01:33

loonatik 04 okt 2020 19:45

loonatik schreef: 04 sep 2020 20:17 Heeft er iemand ervaring met photochromic brillen van Aliexpres? Heb vandaag eentje van Spuik ontvangen maar die vind ik niet donker genoeg worden dus die gaat retour. Voor het najaar wel fijn denk ik.


Voor de geïnteresseerde ik heb inmiddels de Rockbros photochromic bril een tijdje in gebruik en deze bevalt erg goed. Zit goed en het photochromic van de bril werkt echt fijn. Voor in het najaar ideaal. In de zomer is een normale zonnebril wel beter want die zijn wat donkerder.
Vind deze fijner zitten dan de 60eu bril van Futurum, zweet komt ook niet op de bril in tegenstelling tot die van Futurum.
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force

Yakovlev
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2019 16:33

Yakovlev 12 okt 2020 12:23

Desertstorm schreef: 30 sep 2020 16:42 Heb je schijf of velgrem versie van de wcb-256? Enig idee naar de levertijd?
Ik ben voor de velgremmen variant gegaan. Het geeft mij iets meer opties mbt het kiezen van een (goedkopere) versnellingsgroep, en eigenlijk het allerbelangrijkste is dat ik dan ook wielen kan wisselen met mijn andere fietsen.

Levertijd zou zo ongeveer begin/halverwege November worden. Daarna zal de volgende belissing worden wat voor versnellingsgroep ik erop ga zetten. Sowieso mechanisch, maar welke!?

Plaats reactie