Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 sep 2020 18:12

Quadrophenia schreef: 16 sep 2020 11:13
Wellicht handig om wat meer achtergrond info te plaatsen, misschien kunnen jullie me zodoende beter adviseren. Ik fiets voornamelijk in Zuid-Limburg, maar ben van plan volgend jaar af en toe het hooggebergte aan te doen. Mijn gewicht schommelt tussen de 60 en 63 kilo, Is het vanwege dit gewicht overbodig om heel breed te gaan voor meer comfort?

Het liefst rijdt ik redelijk op de limiet, dus snelheid is wel gewenst. Meestal fiets ik alleen of met maximaal twee anderen, dus echt toerfietsen in groepen is er niet bij.

Overigens had ik in gedachte te gaan voor een velgdiepte van 40mm. Dit leek me niet te extreem met mijn gewicht, of raden jullie aan minder diep te gaan of zit er nog marge om eventueel naar 45mm te gaan?
Voor lichte rijders speelt de kwestie van brede velg+lagere druk veel minder dan voor zware rijders

Je kan rustig 40 mm en 19 mm inwendig nemen, breder en hoger voegt bij jou zo goed als niks toe.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 sep 2020 18:22

Niet om het een of ander maar volgens mij zou deze hele discussie m.b.t. wielen in een ander topic thuis horen n.l. Carbon clinchers uit China.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 sep 2020 18:37

Ja, daar is @Quadrophenia mee begonnen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 16 sep 2020 19:45

Keezx schreef: 16 sep 2020 14:07
swifty schreef: 16 sep 2020 08:41 CUT
Om optimaal aerodynamisch voordeel van een diepe velg te hebben is het belangrijk dat de velg een bepaalde breedte/diepte verhouding heeft. Hoe breder de velg, hoe dieper die minimaal zou moeten zijn om aerodynamisch te blijven. Voor een velg die minder diep is dan 50mm zou ik sowieso niet breder gaan dan 26/21 inderdaad. Met jouw gewicht zal je qua comfort geen problemen krijgen lijkt me
Eerlijk gezegd ben ik in literatuur over aerodynamica van wielen nog nimmer iets van een bepaalde (welke dan?) breedte-diepteverhouding tegengekomen.
Best mogelijk dat sommige bronnen dat aankaarten, maar die zou ik dan graag van u vernemen....
Met name Hambini heeft hier een video over. Ik heb 3ven geen link paraat helaas.

Wat je ook van hem vind, hij heeft qua achtergrond in aerodynamica wat mij betreft wel wat te zeggen. Het heeft te maken met de luchstroom, die de gelegenheid moet hebben aan het velg profiel "vast te komen zitten". Hoe breder het "gat" dat je voorwiel in de lucht slaat, hoe dieper dit profiel moet zijn om dit mogelijk te maken.

Het is voor mij ook wel intuïtief logisch: stel dat je de velg breder en breder maakt zonder deze dieper te maken, dan hou je uiteindelijk een ouderwets "vierkante" velg over. Hambini legt uit dat er een aantal zgn NACA profielen zijn die goed werken juist vanwege een specifieke verhouding tussen breedte en diepte.

Yakovlev
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2019 16:33

Yakovlev 17 sep 2020 21:28

Heb geinformeerd bij Workswell voor de WCB-R-256 Endurance Frame. Ik heb nog nooit een fiets in elkaar gezet (behalve natuurlijk reparaties aan de eigen huidige fiets). Het lijkt me een hele leuke oefening om te doen, ben alleen nog aan het twijfelen wat voor versnellingsgroep ik erop ga zetten. Lukt me dit, dan is de weg open om in de toekomst wat betere en snellere fietsen te bouwen.

Als kleur ga ik waarschijnlijk voor #14.
Afbeelding

Op wat voor dingen moet ik eigenlijk nog letten bij het in elkaar zetten van zo'n fiets?

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 17 sep 2020 22:33

Interessant! Hou ons op de hoogte :)
Kun je de kleuren ergens online vinden, of krijg je dit tijdens het bestelproces te zien?

De meeste punten staan overgens inmiddels wel beschreven in dit topic denk ik;
Verschil in kabelgeleiding afhankelijk van di2 of niet lijkt me een aandachtspuntje. Daarnaast wellicht even letten op balhoofdlagers, type zadelrails, zadelpenklem, derriehanger, etc. etc.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Yakovlev
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2019 16:33

Yakovlev 17 sep 2020 23:35

Zal ik zeker doen, heb ook aardig wat van het topic doorgelezen, dus ik denk eigenlijk wel dat het goed moet gaan komen.

De kleuren staan niet op de website, ik heb de sales rep een foto gestuurd van een fiets van een bladzijde of 10 terug met de vraag of het ook in donkergroen kon, vervolgens kreeg ik deze foto doorgestuurd. Op het moment zijn dit de enige "chamemeon'' kleuren die ze hebben. Het kost 85$ om het frame in deze kleur te spuiten. De zadelpen wil ik wel echter in mat zwart.

Ik gok dat ik er een Shimano 105 of anders een Sensah Empire op de fiets ga zetten. In de toekomst (mocht dit goed gaan, dan zal ik denk ik een aero frame kopen en Di2 of Etap erop zetten). Het is dus echt de bedoeling dat dit een experiment/leermoment gaat worden.

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 18 sep 2020 07:18

Deze week ook maar eens contact gezocht. Helaas ontdekt dat ze enkel Zadelpen leveren met een setback.. Minimale setback, dus voor de afstelling lukt het wel, maar vind zo een knik in pen wel echt minder mooi.. Maar eens goed over nadenken
(Pen lijkt me redelijk uniek voor dit frame of weet iemand of er ook iets anders zou passen?)

Rvt
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 okt 2018 08:57

Rvt 18 sep 2020 20:53


Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 18 sep 2020 21:46

Verkoper uit Schoorl met een groot aanbod 2e hands fietsen doet me erg aan de verkoper Co uit Schoorl denken die in het verleden al chinarello’s heeft verkocht en alles verkoopt wat los en vast zit.

Baria
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 sep 2020 15:07

Baria 18 sep 2020 22:04

Gaat inderdaad om de persoon die eerder onder de naam Co uit Schoorl adverteerde. Wisselende ervaringen over gelezen. Ik zou er met een grote boog omheen lopen.

Rvt
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 okt 2018 08:57

Rvt 18 sep 2020 22:23

Oké bedankt, zal wel fake zijn dan denk ik..

Plaats reactie