Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
dr.detour
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2019 18:23
Locatie: Noord-Holland
Contact

Gebruikersavatar dr.detour 12 nov 2019 13:56

bobic1981 schreef: 12 nov 2019 07:40 Mooi frame. Wat voor paintjob ga je laten doen? Krijg je het frame nu zonder fabriekslogo’s e.d.? Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Het frame zal volledig vrij zijn van fabriekslogo's. De paintjob zal zandkleurig worden met oranje belettering. Qua communicatie loopt het allemaal nog wel wat stroef, dus ben ondertussen ook aan het kijken of andere bedrijven soortgelijke frames verkopen. Ik hou je op de hoogte. Zelf al een idee waar je voor gaat? ;)
* Orbea Orca R8100
* Specialized Diverge RX815

Instagram: dr.detour

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1987
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 12 nov 2019 14:33

wmc schreef: 12 nov 2019 13:29
tommeke14 schreef: 12 nov 2019 13:16 -knip-
Ik zou oppassen met teveel integratie als je niet exact weet hoe je op de fiets past. Optie 2 lijkt mooi qua afwerking met het geintegreerde stuur, maar je hebt niet veel opties meer om jezelf pas te krijgen op de fiets. Als ik het goed zie hebben beide fietsen V-brakes. De kabelloop daarvan kan dubieus zijn, evenals het remmen.

Mijn advies zou voor een (gebruikte) Cervelo P2/3, Canyon Speedmax of Trek Speed concept te gaan.
Dank voor de tips :)

Ik heb nu al een set wielen, groep en tijdritstuur (met nog een hele lading spacers) liggen. Dat spul zit alleen nog allemaal op een oud alu frame geschroefd en ik wil juist een upgrade naar een mooi carbon frame maken.

Heb de geometrieën al naast elkaar gelegd en dat komt redelijk overeen.

bobic1981
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2019 16:36

bobic1981 12 nov 2019 16:16

Poelemeijer schreef: 12 nov 2019 13:56
bobic1981 schreef: 12 nov 2019 07:40 Mooi frame. Wat voor paintjob ga je laten doen? Krijg je het frame nu zonder fabriekslogo’s e.d.? Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Het frame zal volledig vrij zijn van fabriekslogo's. De paintjob zal zandkleurig worden met oranje belettering. Qua communicatie loopt het allemaal nog wel wat stroef, dus ben ondertussen ook aan het kijken of andere bedrijven soortgelijke frames verkopen. Ik hou je op de hoogte. Zelf al een idee waar je voor gaat? ;)
Ik wilde voor hetzelfde frame gaan, eerst moest ik er minimaal 10 afnemen en nu moet er verplicht het logo van Lightcarbon op, dat is juist niet wat ik wil. Dus ik weet het nog niet :-(

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 13 nov 2019 09:21

tommeke14 schreef: 12 nov 2019 14:33
wmc schreef: 12 nov 2019 13:29
tommeke14 schreef: 12 nov 2019 13:16 -knip-
Ik zou oppassen met teveel integratie als je niet exact weet hoe je op de fiets past. Optie 2 lijkt mooi qua afwerking met het geintegreerde stuur, maar je hebt niet veel opties meer om jezelf pas te krijgen op de fiets. Als ik het goed zie hebben beide fietsen V-brakes. De kabelloop daarvan kan dubieus zijn, evenals het remmen.

Mijn advies zou voor een (gebruikte) Cervelo P2/3, Canyon Speedmax of Trek Speed concept te gaan.
Dank voor de tips :)

Ik heb nu al een set wielen, groep en tijdritstuur (met nog een hele lading spacers) liggen. Dat spul zit alleen nog allemaal op een oud alu frame geschroefd en ik wil juist een upgrade naar een mooi carbon frame maken.

Heb de geometrieën al naast elkaar gelegd en dat komt redelijk overeen.
Dat maakt het verhaal anders. Zou dan het tweede frame wel samen gaan met je huidige stuur?

Mijn enige terughoudendheid is dan de remmen. De V-brake bij het achterrem is qua kabelloop vaak wel een ding, zie bijvoorbeeld de eerste generatie P4, die eigenlijk gewoon niet remde achter. Voor zul je, in mijn ogen, een lelijke, uitstekende kabel hebben die hoe dan ook vol in de wind hangt. Ik heb zelf een P3, met Tririg Omega X remmen, effectief zie je daar de binnenkabel recht voor het balhoofd. Voor de wind is dat dus zo goed als niks.

Wat vind je van een meer geïntegreerde oplossing zoals https://www.aliexpress.com/item/3279321 ... c40a084ea8 ?

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 16 nov 2019 15:07

Zoals beloofd, een foto van de complete fiets:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door basvv op 17 nov 2019 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 nov 2019 15:55

Mooi.
Ook dat je een "eigen" naam op je frame hebt staan en dat deels terugkomt op de vork.
Zitten de letters onder de blanke lak?
De gimmick in de velgnaam vind ik ook wel mooi gevonden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

dix0r
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 16 nov 2019 18:52

Wat een pracht bak zeg, uniek! Ga je flink wat duimpjes voor krijgen.

Alleen bij de spacers, lijkt niet helemaal juist aan te sluiten?

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 16 nov 2019 21:23

Lcsmet schreef: 16 nov 2019 15:55 Mooi.
Ook dat je een "eigen" naam op je frame hebt staan en dat deels terugkomt op de vork.
Zitten de letters onder de blanke lak?
De gimmick in de velgnaam vind ik ook wel mooi gevonden.
De logos zijn decals van autostickerfolie die ik hier heb laten maken en zelf geplakt, ze zitten niet onder de lak. Eenzelfde O zit overigens op de voorkant van de balhoofdbuis maar dat is op de foto net niet te zien. De decalfolie is echter flinterdun dus je ziet het eigenlijk alleen als je op 10cm afstand kijkt. Op mijn vorige chinees heb ik hetzelfde spul gebruikt en dat ziet er na 2 jaar vrij intensief gebruik nog steeds uitstekend uit.

Wat bedoel je precies met de gimmick in de velgnaam? Elite (Elitewheels op Aliexpress) is namelijk gewoon een bestaand (Chinees) merk, ik heb alleen de rode I van het logo afgeplakt met op maat geknipt zwart decalfolie :D
dix0r schreef: 16 nov 2019 18:52 Wat een pracht bak zeg, uniek! Ga je flink wat duimpjes voor krijgen.

Alleen bij de spacers, lijkt niet helemaal juist aan te sluiten?
Bedankt! Bedoel je het spleetje wat op de foto te zien is tussen de onderste spacer en het frame? Dat komt denk ik door de hoek van de foto, want ik heb net nog eens in het echt gekeken en daar is geen opvallende ruimte te zien.

elektrischetijd
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2018 14:37

elektrischetijd 17 nov 2019 15:46

heel mooie fiets, wat is het gewicht zoals hij nu afgemonteerd is + welke frame maat is dit? :)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 nov 2019 16:17

basvv schreef: 16 nov 2019 21:23 .............

Wat bedoel je precies met de gimmick in de velgnaam? Elite (Elitewheels op Aliexpress) is namelijk gewoon een bestaand (Chinees) merk, ik heb alleen de rode I van het logo afgeplakt met op maat geknipt zwart decalfolie :D
..................
Dat wist ik niet, ik dacht dat je zelf een "merk" op je velgen had geplakt.
De laatste E in het logo die in spiegelschrift staat.
I know myself like no one else
Nothing to defend

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 17 nov 2019 16:40

elektrischetijd schreef: 17 nov 2019 15:46 heel mooie fiets, wat is het gewicht zoals hij nu afgemonteerd is + welke frame maat is dit? :)
8.5kg zoals op de foto (dus met powermeter, pedalen, Elemnt Bolt en zadeltasje met reservespulletjes). Frame is maat 56.

hayes

hayes 17 nov 2019 18:50

Mooi! :winkthumb:

Heel fijn kleur ook.
Je ziet bij fabrikanten ook wel weer wat kleur in de fietsen komen, maar dikwijls met onnodige accenten, te veel merknamen, waarschuwingen,... waardoor het toch weer een boeltje wordt.

Dit is gewoon zoals het hoort. Eén mooi kleur, merknaam op de schuine buis en eventueel een logo vooraan. Meer moet, sorry mag da eigenlijk niet zijn.

Plaats reactie