Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 19 jun 2021 14:11

Ah duidelijk, snap ik ook hoe die stack en reach gelezen moeten worden. Dank voor de vlotte reactie.

wijmaar
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:28
Locatie: Maarn

wijmaar 19 jun 2021 14:57

Houd er wel rekening mee dat het stuur van de 168 een vrij sterke kromming heeft en daardoor de shifters wat verder weg komen te staan. Zie:

Afbeelding

Bron:Chinertown

Lekkerfietsen123
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2021 08:30

Lekkerfietsen123 25 jun 2021 08:53

Goedemorgen!

Onlangs heb ik een Velobuild VBR-099 opgebouwd alleen nu blijf ik met één probleem zitten waar ik niet uitkom, ik hoop dat één van jullie kan helpen met een oplossing.

Bij het installeren van de voorvork/balhoofd/stuur (meegeleverde integrated cockpit) blijf ik speling houden op het balhoofd. Dit lijkt te komen door speling tussen de voorvork en de eerste ring die bovenin de voorvork op de juiste plek houdt en zorgt dat er nog kabels naar boven kunnen. Enige oplossing om de speling te voorkomen is de topcap zo vast draaien dat het stuur niet meer soepel draait.

Met vriendelijke groet,

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 jun 2021 16:46

wijmaar schreef: 17 jun 2021 20:29 17 april een frame besteld bij Velobuild (vb-r-168). Frame zou eind april op voorraad zijn, inmiddels is er half juni nog steeds niets verstuurd... Eerst was het spuiten het probleem, toen was het stuur niet op voorraad en nu zou bij het inpakken de lak beschadigd zijn en moet het frame opnieuw gespoten worden :? . Het voelt voor mij allemaal een beetje als smoesjes, Chris gaat de helft van de vragen in de mail uit de weg en antwoord nooit echt met concrete tijdslijnen. Herkennen anderen dit? Nog tips? Ik begin langzaam wel een beetje gefrustreerd te raken.
Volgens Chris is mijn frame net opgepikt door de shipping agent. Krijg over 2 dagen een DPD nummer. Heb nu een nummer die werkt op een Chinese site.

Jij al wat gehoord?

wijmaar
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:28
Locatie: Maarn

wijmaar 25 jun 2021 16:54

NuitKor schreef: 25 jun 2021 16:46
wijmaar schreef: 17 jun 2021 20:29 17 april een frame besteld bij Velobuild (vb-r-168). Frame zou eind april op voorraad zijn, inmiddels is er half juni nog steeds niets verstuurd... Eerst was het spuiten het probleem, toen was het stuur niet op voorraad en nu zou bij het inpakken de lak beschadigd zijn en moet het frame opnieuw gespoten worden :? . Het voelt voor mij allemaal een beetje als smoesjes, Chris gaat de helft van de vragen in de mail uit de weg en antwoord nooit echt met concrete tijdslijnen. Herkennen anderen dit? Nog tips? Ik begin langzaam wel een beetje gefrustreerd te raken.
Volgens Chris is mijn frame net opgepikt door de shipping agent. Krijg over 2 dagen een DPD nummer. Heb nu een nummer die werkt op een Chinese site.

Jij al wat gehoord?
Ongelooflijk, daar heb je dan gelukt mee! Mijne op 17 april!! besteld en is nog niet verstuurd... Inmiddels wel foto's van het gespoten frame, ben benieuwd wanneer het op de post gaat. Welke kleur heb jij hem besteld?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 jun 2021 17:55

wijmaar schreef: 25 jun 2021 16:54
NuitKor schreef: 25 jun 2021 16:46
wijmaar schreef: 17 jun 2021 20:29 17 april een frame besteld bij Velobuild (vb-r-168). Frame zou eind april op voorraad zijn, inmiddels is er half juni nog steeds niets verstuurd... Eerst was het spuiten het probleem, toen was het stuur niet op voorraad en nu zou bij het inpakken de lak beschadigd zijn en moet het frame opnieuw gespoten worden :? . Het voelt voor mij allemaal een beetje als smoesjes, Chris gaat de helft van de vragen in de mail uit de weg en antwoord nooit echt met concrete tijdslijnen. Herkennen anderen dit? Nog tips? Ik begin langzaam wel een beetje gefrustreerd te raken.
Volgens Chris is mijn frame net opgepikt door de shipping agent. Krijg over 2 dagen een DPD nummer. Heb nu een nummer die werkt op een Chinese site.

Jij al wat gehoord?
Ongelooflijk, daar heb je dan gelukt mee! Mijne op 17 april!! besteld en is nog niet verstuurd... Inmiddels wel foto's van het gespoten frame, ben benieuwd wanneer het op de post gaat. Welke kleur heb jij hem besteld?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ziet er mooi uit!

Ik had een frame (086) die op voorraad was en heb hem niet laten spuiten (matt zwart) omdat het mijn reserve fiets zal zijn.

Aangezien ik de wielen van mijn andere fiets wil uitwisselen heb ik voor een direct mount frame gekozen. Ik ben trouwens ook niet zo van discs, maar dat is een andere discussie.

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 25 jun 2021 18:41

Chris heeft ook paddles genoeg op voorraad zo te zien :D

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 jun 2021 10:49

Nogmaals ter info hoewel er een aparte draadje voor is;
Vanaf 1/7 gaat dat zo: de postbode moet aanbellen, een rekening ontvangen van 15€ + BTW op het pakje en die 15€. Als je niet thuis bent, steekt hij een gele enveloppe in de brieven bus. Dan mag je naar het hoofdpostkantoor (niet naar een postpunt), en daar gaan afrekenen, alvorens je je pakje van enkele €'s krijgt. Daar gaan hele stapels van liggen op het postkantoor (gewenste en dikwijls achtergelaten), zoeken duurt dus even.
Zo ging het vroeger voor pakjes uit Zwitserland, vanaf 1/7 dus uit heel de wereld, ook die onder de 22€.

Polderrenner
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2021 15:30

Polderrenner 28 jun 2021 17:43

Hey,

Ik ben nieuw hier op deze forum. Ik zou graag een projectje opstarten. Ik zie hier veel carbon passeren maar kennen jullie ook een betrouwbare leverancier voor aluminium kaders?

Thx

wijmaar
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:28
Locatie: Maarn

wijmaar 28 jun 2021 20:18

Na de peddel foto's nog wat mooiere foto's van Velobuild gekregen, erg blij met de keuze om Chameleon green te combineren met Gloss Black :). Ziet er zo op de foto's prima uit qua spuitwerk, ben benieuwd naar het resultaat in real life.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

erikhuisman
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2007 15:35

erikhuisman 28 jun 2021 23:04

Lekkerfietsen123 schreef: 25 jun 2021 08:53 Goedemorgen!

Onlangs heb ik een Velobuild VBR-099 opgebouwd alleen nu blijf ik met één probleem zitten waar ik niet uitkom, ik hoop dat één van jullie kan helpen met een oplossing.

Bij het installeren van de voorvork/balhoofd/stuur (meegeleverde integrated cockpit) blijf ik speling houden op het balhoofd. Dit lijkt te komen door speling tussen de voorvork en de eerste ring die bovenin de voorvork op de juiste plek houdt en zorgt dat er nog kabels naar boven kunnen. Enige oplossing om de speling te voorkomen is de topcap zo vast draaien dat het stuur niet meer soepel draait.

Met vriendelijke groet,
Heb je de lager wel voldoende in het frame ‘gedrukt’? Als ie te hoog zit blijft er ruimte over. Je kunt hem met een hamer lichtjes aantikken

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 jun 2021 07:40

ALs het goed is zitten er ook dunne metalen spacers bij, die kan/moet je gebruiken tussen je conische ring en je dustcap.

Plaats reactie